Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@17:28:48 GMT

شکايت از شوهر 8سال بعد از طلاق

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۷۳۸۰۶

شکايت از شوهر 8سال بعد از طلاق

خبرگزاري آريا - زن ميانسال هشت سال پس از طلاق به دادگاه خانواده رفت تا از شوهر سابقش شکايت کند.
به گزارش سرويس جام نيوز، زن 40 ساله که پشت در دادگاه خانواده شعبه 261 به انتظار نشسته بود، «فروغ» نام داشت و هشت سال پيش از همسرش طلاق گرفته بود. 15 سال پيش که با هم ازدواج کرده بودند همه چيز خوب پيش مي‌رفت، اما بيماري «ترس از ارتفاع» شوهرش را به بيکاري و اعتياد کشاند و به يکباره سرنوشت آنها تغيير پيدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فروغ تا روز خواستگاري، «منوچهر» را نديده بود. واسطه ازدواج‌شان خواهر شوهرش بود که در يک آموزشگاه رانندگي با او آشنا شده بود. او از خوبي‌هاي برادرش گفت و عکس‌هايش را به فروغ نشان داد. اما زن جوان در آن روزها تمايلي به ازدواج نداشت و دلش مي‌خواست ادامه تحصيل دهد. با اين حال منوچهر را مرد ايده‌آل رؤياهايش مي‌ديد و با حرف‌هايي که درباره او شنيد، متقاعد شد که مي‌تواند با موافقت همسر آينده‌‌اش ادامه تحصيل دهد.
بالاخره مراسم خواستگاري برگزار شد. هر دو خانواده ساکن شمال تهران بودند و در مراسم خواستگاري همه سنگ‌هايشان را با هم واکندند و قرارها را گذاشتند. يک هفته بعد مراسم عقد محضري انجام شد و يک ماه پس از آن جشن مفصلي گرفتند.
در همان روزها فروغ براي نخستين بار از شروع آشنايي‌اش با منوچهر به انتخابش شک کرد. او يک روز متوجه شد که لباس همسرش بوي سوختگي تلخي مي‌دهد، اما وقتي از منوچهر در اين باره سؤال کرد، او گفت پنهان از خانواده‌اش فقط سيگار مي‌کشد و موضوع خاصي نيست. با اين حال فروغ متوجه شد که آن بوي عجيب با بوي سيگار فرق دارد، اما به روي خودش نياورد.
در روزهايي که آنها در حال آماده کردن خانه خودشان بودند، فروغ متوجه شد که منوچهر جرأت بالا رفتن از نردبان را ندارد و از ارتفاع مي‌ترسد. به همين خاطر هم طي هشت سال زندگي مشترکش هيچ وقت نتوانست با همسرش به کوهپيمايي برود، هيچ‌گاه سوار هواپيما نشدند و هيچ وقت پيش نيامد که در آپارتماني بالاتر از طبقه اول زندگي کنند. منوچهر حتي در زمان رانندگي هم از روي پل‌ها حرکت نمي‌کرد؛ اما مشکل اصلي زندگي اين زن و شوهر فقط ترس از بلندي نبود. اختلاف آنها از زماني آغاز شد که منوچهر به خاطر بارداري فروغ و حساسيتش به بوي سيگار مدتي در منزل پدرش ماند، اما بعد از تولد دخترشان فروغ راز بزرگي را فهميد.
منوچهر معتاد به ترياک بود و علت آن بوي عجيب سوختگي هم به همين موضوع مربوط مي‌شد. براي فروغ خط قرمز زندگي مشترک، اعتياد بود، براي همين به همسرش و خانواده او اعتراض کرد و بعد از آن به حالت قهر از خانه رفت. با اين حال يک ماه بعد منوچهر همراه پدرش به خانه مادرزنش رفت و پس از ابراز ندامت تعهد داد هيچ وقت لب به مواد نزند، اما اين وضع هم دوام چنداني نداشت و دختر آنها که 4 ساله شد، شريک شوهرش خبر داد که منوچهر دوباره گرفتار مواد مخدر شده است. اما منوچهر همه چيز را انکار کرد و گفت چون با شريکش قطع همکاري کرده او براي انتقامجويي چنين تهمتي زده است. ولي خيلي زود ماجراي اعتياد همسر فروغ لو رفت و او اين بار به دادگاه خانواده رفت و تقاضاي طلاق داد. اين بار منوچهر در دادگاه تعهد داد دست از اعتياد بکشد و براي اثبات تصميمش به فروغ حق طلاق داد. او اعتيادش را ترک کرد، اما هر روز به بهانه‌اي دعوا راه مي‌انداخت. بددهني مي‌کرد و حتي فروغ را کتک مي‌زد. همين شد که فروغ با وکالتي که در اختيار داشت به دادگاه خانواده رفت، همه مهريه‌اش را بخشيد و با گرفتن حضانت دختر هفت ساله‌اش حکم طلاق گرفت. از آن روز به بعد منوچهر بايد ماهانه 400 هزار تومان بابت نفقه فرزندش مي‌پرداخت. طي هفت سال گذشته مشکلي از اين بابت وجود نداشت، اما از يک سال پيش که با زن ديگري ازدواج کرده بود هزينه زندگي دخترش را نپرداخته بود.
وقتي فروغ وارد دادگاه خانواده شد، قاضي «محمود سعادت» از او درباره خواسته‌اش پرسيد و زن جوان توضيح داد: «هفت سال بود که همسر سابقم بخشي از هزينه‌هاي دخترمان را مي‌داد. در اين مدت دلش مي‌خواست من به زندگي مشترک گذشته برگردم، اما چون دو بار قول داده و زير حرفش زده بود نمي‌توانستم به حرفش اعتماد کنم. طي اين مدت در يک شرکت کار و زندگي مان را اداره مي‌کردم. اما از وقتي شوهر سابقم با زن ديگري ازدواج کرده نفقه دخترش را قطع کرده و مي‌خواهد مرا در تنگنا قرار دهد. در حالي که وضع مالي خوبي دارد و چيزي هم بابت مهريه به من نپرداخته و...»
قاضي دادگاه، پس از بررسي پرونده زن بيوه از او خواست مدارک لازم را به دادخواستش ضميمه کند تا در روزهاي آينده رأي خود را اعلام کند.
ايران

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۳۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زن جوان شوهر سابقش را کشت

زن جوانی که به علت کینه و انتقام‌جویی، همسر سابق خود را با ضربات چاقو به قتل رسانده بود، دستگیر شد.

به گزارش ایران، سرهنگ سعید یوسفی‌فعال، فرمانده انتظامی شهرستان اردبیل گفت: با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک درگیری در محله «ملاباشی» شهر اردبیل، مأموران کلانتری ۱۶ «سبلان» در قالب گشت انتظامی به محل مورد نظر اعزام شدند. با بررسی اولیه مأموران مشخص شد که یک زن و مرد که مدتی قبل از هم طلاق گرفته بودند با همدیگر درگیر شده‌اند و با استفاده از سلاح سرد اقدام به ضرب‌وجرح یکدیگر کرده‌اند.  

فرمانده انتظامی شهرستان اردبیل با اشاره به انتقال یکی از مجروحان حادثه درگیری به بیمارستان و متواری شدن زن جوان بیان کرد: مرد جوان پس از انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحت‌های وارده جان خود را از دست داد.

ردیابی‌ها برای دستگیری زن جوان آغاز شد و در کمتر از ۲۴ ساعت پس از ارتکاب جرم، وی در مخفیگاهش در اطراف اردبیل دستگیر شد و در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد که انگیزه قاتل از وقوع این قتل اختلافات خانوادگی قبلی بوده است.  

وی ادامه داد: برای جلوگیری از وقوع چنین حوادث ناگواری، افراد می‌توانند اختلاف خود با دیگران را از طریق مجاری قانونی پیگیری یا به مراکز مشاوره معاونت اجتماعی نیروی انتظامی مراجعه و از مشاوران خدمات مشاوره‌ای مختلف استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان پذیرفته نشد
  • صلاحیت صدور حکم در شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان را نداریم
  • طلاق به‌خاطر پیدا شدن روسری در خودرو شوهر
  • تخمین بازه زمانی پروسه طلاق در نبود شوهر با مشاوره حقوقی
  • ببینید | استوری مشکوک یکتا ناصر و منوچهر هادی؛ ماجرای چیست؟
  • «دریای پارس» یادگاری برای ایران به بهانه روز خلیج فارس
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • زن جوان شوهر سابقش را کشت