Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحقیقات نشان می‌دهد طب سوزنی توانایی کاهش و حتی برطرف کردن انواع درد را داشته و می‌تواند توانایی های قسمت های مختلف بدن افراد را بالا ببرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایمنا، دردهای مفصلی بخصوص در ناحیه دست و شانه و گردن، درد مهره‌های کمری، آلرژی، آرتروز، میگرن، بی‌خوابیها و برخی اختلالات روحی و روانی به خوبی با طب سوزنی پاسخ می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درمان چاقی با طب سوزنی روش مؤثری برای کاهش وزن است که امروزه توسط بسیاری از متخصصان دنیا مورد استفاده قرار می گیرد.

بیماری چاقی احتمال ابتلا به فشار خون را تا هفت برابر، ابتلا به دیابت را تا ۱۲ برابر و ابتلا به سرطان را ۵ تا ۶ برابر افزایش می دهد و تمام بیماری های قلبی و عروقی رابطه مستقیمی با چاقی خواهند داشت.

چاقی عامل مهمی برای بیماری های اسکلتی، عضلانی، دردهای زانو و کمر است؛ چاقی باعث کاهش توانایی کاری افراد در طول روز می شود که در دراز مدت هزینه های درمانی زیادی را برای مردم در برمی گیرد.

اگر چه اکثر مردم جهت به دست آوردن زیبایی اندام و جهت درمان چاقی به پزشکان مراجعه می کنند اما باید توجه داشت که در پشت پرده چاقی بیماری هایی مانند دیابت، افزایش فشار خون، افزایش چربی های خون، افزایش اوره خون، بیماری های قلبی عروقی، آرتروزها و دردهای مفاصل و سیاتیک، مشکلات عصبی، ناتوانایی های جنسی و خیلی از بیماری های دیگر نهفته است و به جرأت می توان گفت که چاقی منشا بسیاری از بیماری ها در کشورهای صنعتی است لذا درمان و توجه به آن از واجبات است.

طب سوزنی باعث کاهش اشتها می شود و بدین طریق از پرخوری جلوگیری می کند به خصوص در افرادی که پرخوری عصبی دارند؛ یعنی در کسانی که عصبانی می شوند اشتهایشان زیاد می شود بسیار موثر است.

در طب سوزنی با سوزن زدن بر روی نقاطی از گوش و بدن می توان در عرض یک هفته اشتهای فرد پر خور را بسیار کاهش داد و در مدت یک هفته مقدار خوردن فرد به نصف کاهش می یابد، یعنی اگر مقدار خوردن فرد در قبل از شروع درمان را صد در نظر بگیریم بعد از یک هفته درمان به حدود ۵۰ می رسد و بی شک زمانی که ورود غذا به بدن به این شدت کم شود فرد لاغر می شود.

اساس طب سوزنی برای درمان بر اساس تعادل بدن است

یک استاد دانشگاه در طب سنتی، مکمل و طب سوزنی درباره طب سوزنی و درمان چاقی می گوید: طب سوزنی اصول و پایه ای دارد که اگر رعایت شود، در کاهش وزن اثر گذار خواهد بود.

دکتر مجید آویژگان در گفتگو با خبرنگار ایمنا می افزاید: در طب وزنی چین کسی که با شکایت از چاقی و اضافه وزن مراجعه می کند، چینی ها در ابتدا پرسش نامه ای حاوی ۸۰ سوال را تکمیل و بر اساس جواب ها چاقی افراد را که ۷ نوع است، تیپ بندی می کنند.

وی با بیان اینکه اضافه وزن را می توان طی دوره های ۳۰ تا ۵۰ جلسه، درمان کرد، ادامه می دهد: هنر طب سوزنی در این است که با کاهش اشتها بیمار میلی به خوردن برنج، سیب زمینی، شیرین و دیگر مواد غذایی چاق کننده نداشته باشد.

استاد دانشگاه در طب سنتی، مکمل و طب سوزنی تصریح می کند: اگر افرادی باشند که وزن اضافه آنها در حد ۲۰۰ تا ۲۵۰ کیلوگرم باشد، مدت زمانی طول می کشد تا طب سوزنی در کاهش وزن آنها اثر گذار شود اما می توانند چند جلسه ای با لیزر و دیگر روش ها میزان چربی های بدن خود را کاهش داده و در انتها چربی باقی مانده را با طب سوزنی از بین ببرند.

وی تاکید می کند: اساس طب سوزنی برای درمان بر اساس تعادل بدن است زیرا تمام سیستم های بدن را به تعادل می کشد و این برای بدن بسیار مفید و مهم است.

دکتر آویژگان با اشاره به اینکه بعضی افراد شاکی هستند که غذای خاص و زیادی نمی خورند اما باز هم چاق می شوند،  اظهار می کند: این افراد در طبقه بندی طب سوزنی در گروه ۲ قرار می گیرند، تیپ بدنی آنها شبیه گلابی است، یعنی از ناف به پایین چاق و از ناحیه ناف به بالا لاغر هستند.

به گفته وی،  لاغر شدن این افراد سخت و زمان بر است و باید کمی صبور باشند.
استاد دانشگاه در طب سنتی، مکمل و طب سوزنی با بیان اینکه طب سوزنی برای افرادی که چاق هستند و از یبوست رنج می برند کاربردهای زیادی دارد، می گوید: اکثر افرادی که چاقی تیپ یک دارند از یبوست نیز رنج می برند اما  با طب سوزنی باید یبوست وکاهش اشتها همزمان درمان شوند زیرا اگر یبوست درمان نشود پس از پایان طب سوزنی یبوست باز هم برمی گردد.

وی خاطر نشان می کند: در طب سوزنی برای کاهش وزن، چندین کانال به صورت قرینه در سطح جلویی و پشت بدن وجود دارد که ۳۶۵ نقطه را در بر می گیرند.

دکتر آویژگان با اشاره به اینکه ۲ هزار نقطه در طب سوزنی ابتدا با تیپ بندی چاقی (یک تا هفت) انتخاب و بر اساس طبقه بندی، نقاط انتخاب می شوند، می افزاید: این نقاط ممکن است در قفسه سینه، اندام تحتانی، دست یا حتی سر وجود داشته باشند که با تحریک کانال، این نقاط گرفتار و به حالت تعادل بر می گردند و انرژی به صورت متعادل به بدن باز می گردد.

وی یادآور می شود: سوزن ها عمدتاً در ناحیه شکم به سمت لگن، پهلوها، ران ها و بازو استفاده می شوند، ضمن اینکه در طب سوزنی برخی نقاط موضعی در ناحیه شکم و برخی نقاط دور دست در پاها وجود دارد که به صورت ترکیبی انتخاب و تحریک می شوند.

استاد دانشگاه در طب سنتی، مکمل و طب سوزنی در پاسخ به این سؤال که آیا کاهش وزن در روش های مرسوم بازگشت پیدا می کند یا خیر؟ خاطرنشان می کند: اگر اخلالات کانال های بدن برطرف شود، تعادل تا پایان عمر حفظ شده و اضافه وزن باز نمی گردد.
وی معتقد است که طب سوزنی و طب سنتی شیوه زندگی را تصحیح می کند که چه بخوریم و چه نخوریم اما در عین حال اگر شیوه زندگی اصلاح شود، چاقی از انسان دور و سلامتی میهمان بدن خواهد بود.

دکتر آویژگان با بیان اینکه طب سوزنی شیوه درمان کاملی برای کاهش وزن نیست چرا که از دیگر روش های چینی هم  می توان استفاده کرد، می گوید: با روش های اضافه طب سوزنی هسته های زیرین چاقی باید از بین برود، ضمن اینکه طب سوزنی برای لاغر شدن افرادی که چاقی های موضعی و چاقی های تیپ یک و تیپ دو ترکیبی سیب و گلابی  دارند، مؤثر است.

وی یادآور می شود: با طب سوزنی در ۱۰ جلسه اول تا ۱۵ درصد اضافه وزن افراد کاهش پیدا می کند.

استاد دانشگاه در طب سنتی، مکمل و طب سوزنی تصریح می کند: طب سوزنی اگر فایده ای نداشته باشد، هیچ ضرری هم برای افراد ندارد چرا که طب سنتی فاقد عارضه است.

به کار افتادن موتور سوخت و ساز بدن با طب سوزنی

طب سوزنی می تواند با افزایش گردش خون و انرژی در بدن باعث افزایش متابولیسم و سوخت و ساز چربیها گردد. این روش به خصوص در افرادی که می گویند خیلی غذا نمی خورند ولی همچنان چاق می باشند موثر است.

 این افراد با گرفتن انواع رژیم های غذایی و به خصوص خوردن میوه ها و سالاد بدن خود را به سمت سردی و کاهش سوخت و ساز برده اند و لذا بدن به اصطلاح به خواب زمستانی فرو رفته است و با وجود رژیم های سخت لاغر نمی شوند. طب سوزنی باعث به کار افتادن موتور سوخت و ساز بدن شده و مواد اضافی را می سوزاند.

طب سوزنی باعث دفع آب تجمع یافته در درون سلول های چربی (سلولیت) می شود لذا در افرادی که چاقی های موضعی مانند شکم و ران ها دارند و از آب نمودن آنها عاجزند این روش بسیار موثر است و کاهش سایزی حدود ۵سانتیمتر در هفته اول ایجاد می کنند

.
طب سوزنی به طور کلی اثرات تنظیمی روی تمام سیستم های بدن از جمله سیستم های هورمونی که در ایجاد چاقی نقش دارند دارد، لذا با تنظیم این سیستم ها باعث تحریک عملکرد کل بدن شده و بدن را موزون می کند و باعث تنظیم پریود زنان می شود.

چند توصیه برای ایجاد زندگی پر تحرک
 بعد از خوردن هر غذا یا در هر موقعیتی پیاده روی کنید و بدانید که پیاده روی تنش و اضطراب را کاهش می دهد.
 از ماشین شخصی تان کمتر استفاده نموده، به جای آن پیاده، طی طریق کنید.
 یک ایستگاه قبل از مقصد و یک ایستگاه بعد از مبدأ از اتوبوس سوار یا پیاده شوید.
 از آسانسور دوری کنید و از پله ها برای رسیدن به خانه یا اداره استفاده کنید. بالا رفتن از پله ها ۱۱۰۰ کالری در ساعت می سوزاند و همچنین عضلات ران ها را تقویت می کند.
 یک روش خوب برای شروع یک روز خوب، انجام حرکات ورزشی به مدت ۳۰ دقیقه است.
تنبل نباشید و از راه های میان بر و کوتاه برای رسیدن به مقصد خودداری کنید. بهتر است که از راه های طولانی تر استفاده کنید و در زمان تردد صرفه جو نباشید.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۷۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان جدید بیماری آلزایمر

آفتاب‌‌نیوز :

نتایج تحقیقات جدید نشان داده است که قرص معمولی دیابت به نام تیازولیدیندیون‌ها (TZDs) می‌تواند خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهد.

این داروی درمان دیابت که به راحتی در دسترس است برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ تجویز و یک یا دو بار در روز مصرف می‌شود. آن‌ها مقاومت به انسولین را هدف قرار می‌دهند و هورمون را قادر می‌سازند تا کنترل گلوکز را بهبود بخشد.

در مطالعه‌ای که بر روی بیش از نیم میلیون بیمار انجام شد، احتمال ابتلا به آلزایمر در افرادی که این قرص‌ها را مصرف می‌کردند ۲۲ درصد کمتر بود.

دکتر جین ژو، سرپرست گروه تحقیق از دانشگاه آریزونا گفت: دیابت نوع ۲ با افزایش خطر ابتلا به زوال عقل ازجمله دو زیرگروه اصلی آن، بیماری آلزایمر و دمانس عروقی (VaD) مرتبط است.

هم دیابت و هم آلزایمر با گردش خون ضعیف ارتباط دارند و تیازولیدیندیون‌ها می‌توانند با کاهش کلسترول بد و کاهش فشار خون به مقابله با آن کمک کنند. این دارو جریان خون را افزایش می‌دهد تا اکسیژن بیشتری به مغز برسد که به کاهش علائم آلزایمر کمک می‌کند.

این مطالعه گسترده، سوابق سلامتی آمریکایی‌هایی را که بین ژانویه ۲۰۰۰ تا دسامبر ۲۰۱۹ مبتلا به دیابت نوع ۲ تشخیص داده شده بودند، ردیابی کرد. موارد آلزایمر و دمانس عروقی به ترتیب ۱۱ و ۵۷ درصد در میان افرادی که با آکتوس (Actos) یا آواندیا (Avandia) و تیازولیدیندیون‌ها دیگر درمان شدند در مقایسه با افراد تحت درمان با دارو‌هایی مانند متفورمین یا سولفونیل اوره کاهش یافت.

دکتر ژو اظهار کرد: بیماری‌های عروقی خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهند بنابراین کاهش تیازولیدیندیون‌ها در دمانس عروقی ممکن است پیشرفت آلزایمر را نیز کاهش دهد. برخی از مطالعات که تیازولیدیندیون‌ها را با دارونما یا مراقبت‌های استاندارد در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ مقایسه می‌کنند، کاهش خطر ابتلا به آلزایمر را گزارش کرده‌اند.

تصور می‌شود که عوامل سبک زندگی مانند دیابت نوع ۲، نقش کلیدی در ایجاد آلزایمر دارند.

دکتر ژو توضیح داد: نتایج این مطالعه همچنین نشان داد که تیازولیدیندیون‌ها در بیماران دارای اضافه وزن یا چاق محافظت بیشتری دارند و ممکن است تیازولیدیندیون‌ها منجر به کاهش چاقی مرکزی عامل خطر شناخته شده برای زوال عقل شوند.

این امر امکان مقابله با زوال عقل را از طریق قرص‌های پیشگیرانه باز می‌کند، اگرچه همه دارو‌های دیابت کاهش خطر یکسانی نداشتند و مصرف‌کننده سولفونیل اوره ۱۲ درصد بیشتر از کسانی که متفورمین دریافت می‌کردند در معرض ابتلا به زوال عقل بودند.

دکتر ژو گفت: مطالعات آینده برای استفاده مجدد از دارو‌های ضد دیابت خوراکی برای پیشگیری از زوال عقل ممکن است اولویت‌بندی تیازولیدیندیون‌ها را در نظر بگیرد. مصرف‌کنندگان سولفونیل اوره می‌توانند در مقایسه با مصرف‌کنندگان متفورمین یا تیازولیدیندیون‌ها در معرض خطر بالای زوال عقل باشند بنابراین، نظارت منظم بر عملکرد‌های شناختی در این جمعیت مهم‌تر است.

مکمل سولفونیل اوره با متفورمین یا تیازولیدیندیون‌ها ممکن است تا حدی اثرات جانبی زوال عقل آن را جبران کند.

آلزایمر و سایر اشکال زوال عقل بیش از ۹۲۰هزار نفر در بریتانیا را تحت تاثیر قرار می‌دهد و این رقم در دهه آینده به سرعت افزایش خواهد یافت. تمرکز بر این اقدامات پیشگیرانه که در حال حاضر وجود دارد می‌تواند تا حدودی مانع از ابتلای افراد به زوال عقل شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • خواص درمانی آب سیب زمینی
  • ۴ دهه زندگی مهدی نصیری؛ از کیهان تا بی‌بی‌سی /با من از تغییر سخن نگو...
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • رفلاکس معده؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • چه کسانی نباید آب زرشک بخورند؟
  • تشخیص زودهنگام سرطان، پنجره‌ای به سوی زندگی
  • دو عامل چاقی که دور از ذهن هستند
  • صلیب سرخ: در شیوه کمک رسانی به افغانستان تغییر ایجاد شود
  • درمان جدید بیماری آلزایمر
  • استرس زیاد و کمبود خواب، وزن را افزایش می‌دهد