Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: پرداختن به مقوله اعتیاد تنهایی و اتکا به توان دولتی مؤثر نخواهد بود، بلکه باید حس مشارکت را در مردم برای تشکیل سازمان‌ های غیردولتی ایجاد کنیم.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، پرویز افشار، سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر، شامگاه شنبه (18 آذر) در جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری و سازمان‌های مردم‌نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان، در اهواز اظهار کرد: اقدامات زیربنایی خوبی در راستای مبارزه با مواد مخدر در حال انجام است که آینده خوبی را رقم خواهد زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه همه کشورها برای مهار، کنترل،‌ کاهش آسیب و کم کردن خطرات اعتیاد تلاش می‌کنند و در حال تغییر الگوی مصرف از مواد پرخطر به مواد کم‌خطر هستند، افزود: هر آنچه در جهان برای مبارزه با مواد مخدر انجام می‌شود، با تعدیلات جزئی نسبت به وضعیت ملی، منطقه‌ای و استانی باید همه‌جانبه‌نگری شود و ممکن است برخی مداخلات پیشگیرانه در مکانی پررنگ‌تر و یا کم‌رنگ‌تر شود.

 

افشار با اشاره به اهمیت کاهش تقاضا و منویات مقام معظم رهبری در این خصوص، بیان کرد: در جلساتی که هر شش ماه یکبار از سوی مقام معظم رهبری برگزار می‌شود، ایشان بر پییشگیری تاکید داشته اند و بیان داشته اند که پیشگیری را در اولویت اصلی قرار دهیم و حتی اگر 50 درصد بودجه در این راستا هزینه شود، راه را اشتباه نرفتیم.

 

وی با بیان اینکه کارهای پیشگیرانه مناسبی در جهان و کشور ما انجام شده، اذعان داشت: نتایج حاصل شده، اثربخشی پیشگیری را نشان می‌دهد اما برای پیشگیری باید مداخلاتی که حداکثر اثربخشی را دارند، انجام دهیم که مداخلات در فرزندپروری، مداخلات زودرس پیش‌دبستانی و دو سال اول ابتدایی و تقسیم بنیاد خانواده ازجمله این مداخلات است.

 

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه همه این اقدامات در استان خوزستان شروع شده، تصریح کرد: استان خوزستان، پنج میلیون جمعیت دارد که حدود یک میلیون نفر از این تعداد، دانش‌آموز هستند و تقریبا هر دانش‌آموز دو والد دارد که جمعا دو میلیون نفر را شامل می‌شوند.

 

وی اضافه کرد: بنابراین دستگاهی مثل آموزش و پرورش، سه میلیون نفر از این جمعیت پنج میلیون نفری را در اختیار دارد که اگر اجرای طرح توانمندسازی مقاطع تحصیلی از مقطع دوم متوسطه به مقطع متوسطه اول و سپس به مقطع ابتدایی و پیش‌دبستانی توسعه یابد،  یک جمعیت سه میلیون نفری را در خوزستان کنترل کرده‌ایم. 

  

وی با اشاره به تاثیرگذاری کارهای سخت، ریزگردها، عدم امنیت اجتماعی و ... در ابتلا به اعتیاد در استان خوزستان، عنوان کرد: پرداختن به مقوله اعتیاد تنهایی و اتکا به توان دولتی مؤثر نخواهد بود، بلکه باید حس مشارکت را در مردم برای تشکیل سازمان‌های غیردولتی ایجاد کنیم. 

 

افشار خاطر نشان کرد: برنامه ششم توسعه، ‌کاهش 25 درصدی اعتیاد را در طول برنامه هدف‌گذاری کرده که باید در این راستا حداقل 50 درصد از جمعیت هدف را تحت پوشش قرار دهیم و باید همه دست به دست هم دهیم و محیط‌های آموزشی را در اولویت بگذاریم. 

 

پایان پیام/472

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۷۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سیدخلیل هاشمی اظهار کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر با رصد اطلاعاتی و تلاش های میدانی نامحسوس توانست با شناسایی دو نفر عامل توزیع مواد افیونی؛ ضمن دستگیری آنان به میزان ۶ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک که به صورت ماهرانه جاسازی شده بود را کشف و ضبط کند.

فرمانده انتظامی کلاله گفت: طی ۴۰ روز گذشته انتظامی کلاله در ماموریتهای خود ۱۸ نفر خرده فروش را دستگیر کند.

وی یادآور شد: در این مدت بیش از ۱۳۰ نفر معتاد متجاهر نیز دستگیر و به مراجع ذی صلاح تحویل داده شدند.

کد خبر 6093180

دیگر خبرها

  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • افزایش ۲۶ درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه