Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار سردشت گفت: برخوردهای کلیشه ای و حتی جدی نهادهای نظامی و انتظامی به تنهایی جوابگوی مقابله با سوداگران مرگ نیست بلکه نهادینه و اجتماعی کردن مبارزه فرهنگی با موادمخدر در بین مردم، کم هزینه تر و اثر بخش تر است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی نژاد جهانی در نشست مشترک کمیته مقابله با عرضه موادمخدر استان های کردستان و آذربایجان غربی که به میزبانی سردشت برگزار شد، اظهار کرد: روزانه بر پیچیدگی های موادمخدرصنعتی و برخوردهای آن افزوده می شود که ناشی از ارزان شدن روز به روز و عرضه گسترده تر آن، زمانبر بودن شناسایی این نوع مواد در بدنه جامعه با وجود گذشت زمانی از شیوع آنها و غیره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار سردشت گفت: برخی از کشورهای استکباری جهان به صورت پنهانی به موادمخدر صنعتی به عنوان یک ابزار ترور و جنگ نرم با کشورمان روی آورده اند که این امر نیازمند هوشیاری و نگاه جامع شهروندان و خانواده ها به این موضوع خانمان سوز است.

وی بیان کرد: نگاه ما برای مقابله با عرضه مواد مخدر باید فراگیر بوده و نباید نگاه بین سازمانی، استانی و شهرستانی در بحث مبارزه با موادمخدر وجود داشته باشد بلکه برای اجرای پروژه ها مسائل استراتژیک و عملیاتی در نظر گرفته شود.

جهانی افزود: چنانچه ستاد مرکزی مبارزه با موادمخدر کشور می پذیرد که وجود موادمخدر صنعتی نه به خاطر انتخاب یک مردم، بلکه به علت ویژگی های جغرافیایی و توپوگرافی خاص منطقه ظرفیتی را برای قاچاقچیان فراهم ساخته است بایستی به همین میزان در تزریق منابع و امکانات جهت تقویت حوزه زیرساخت و درراستای ترویج بسترهای لازم،انجام کارفرهنگی و اجتماعی گام بردارد.

وی با بیان اینکه در گذشته فضای جغرافیایی، توپوگرافی و شرایط مرزی بستر مناسبی را برای فعالیت قاچاقچیان موادمخدر در این شهرستان فراهم کرده بود، گفت: خوشبختانه با عزم جدی بدنه اجتماعی و در کنار مجموعه اداری، امنیتی و انتظامی دستاوردهای خوبی را شاهد هستیم که امیدوارم با فراگیر شدن و اجتماعی کردن آن در گسترش بعد فرهنگی مقابله با عرضه و مصرف مواد بیش از پیش موفق باشیم.

وی همچنین بیان کرد: امسال آموزش های عملیاتی در حوزه مقابله فرهنگی با موادمخدر به تمامی اقشار اجتماعی  و مخاطبین خاص شهرستانی  توسط  سازمان های متولی و انجمن نشاط،  ارائه شده است.

ماموستا سلام امینی امام جمعه سردشت نیز در این نشست با تبیین و تشریح آموزه های دینی در راستای مبارزه با موادمخدر وتاکید بر اجرای امر به معروف و نهی از منکر گفت: همه دستگاه ها در مبارزه و مقابله با موادمخدر دخیل هستند و همه باید دست به دست هم داده و با فرهنگ سازی و اجرای آموزه های دینی این همت را تعالی بخشند.

در ادامه هر یک از اعضای ستاد دو استان با ارایه گزارش و عملکرد، پیشنهادات و نظرات خود را در راستای مقابله با عرضه موادمخدر بیان کردند.

 

در پایان حکمی را که طی آن از طرف وزیر کشور فرماندار سردشت به  عنوان رئیس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان سردشت منصوب شده بود به ایشان اهدا گردید و همچنین از بیانیه تشکل ها و نهادهای مردمی شهرستان سردشت با شعار "نه به موادمخدر با افزایش دانش، بینش و مهارت "رونمایی شد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۱۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه

سرهنگ فارسی گفت: در اجرای طرح تشدید مبارزه با توزیع کنندگان مواد مخدر و کنترل محور‌های مواصلاتی ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی مراغه در یک عملیات ویژه و با تحقیقات فنی و پلیسی از فعالیت ۲ نفر که با یک دستگاه خودروی پراید در زمینه قاچاق عمده مواد مخدر فعالیت می‌کردند مطلع و موضوع در دستور کار عملیاتی پلیس قرار گرفت.

وی اظهار داشت: با شناسایی کامل مسیر عبور سوداگر مرگ و نوع خودروی وی با هماهنگی‌های لازم تیم‌های ویژه در محدوده شهرستان وارد عمل شدند.

 فرمانده انتظامی مراغه ادامه داد: در یک عملیات غافلگیرانه ماموران با تعقیب و مراقبت لازم خودرو را توقیف و در بازرسی از آن مقدار ۴۴ کیلو و ۲۵۰ گرم تریاک را کشف کردند.

وی با اشاره به اینکه در این رابطه ۲ نفر دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند و خودرو نیز به پارکینگ منتقل شد خاطرنشان کرد: مبارزه بی‌امان پلیس با سوداگران مرگ و قاچاقچیان موادمخدر در دستور کار بوده و شهروندان می‌توانند اخبار و اطلاعات خود را با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • غافلگیری حاملان ۴۳۵ کیلو موادمخدر در ریگان
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • دستگیری هجده خرده فروش مواد مخدر در کیش
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه
  • جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز