Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، آلبوم «شب سکوت کویر» به آهنگسازی کیهان کلهر و صدای محمدرضا شجریان سال ۷۳ ضبط شد و سپس در سال ۷۶ ضبط آواز و تدوین آن انجام شد و در سال ۷۷ انتشار آن صورت گرفت.

در این آلبوم که در آواز دشتی و مبتنی بر وسیقی مقامی شمال خراسان است، محمدرضا شجریان آواز، کیهان کلهر آهنگ‌ساز، تنظیم و نوازندهٔ کمانچه و سه‌تار، حسین بهروزی‌نیا نوازنده بربط، اردوان کامکار نوازنده سنتور، بیژن کامکار نوازنده دف و دایره، مرتضی اعیان نوازنده تمبک، سیامک نعمت‌ناصر نوازنده تار، همایون خسروی نوازنده ویولن‌سل و بهزاد فروهری نوازنده نی حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین حاج قربان سلیمانی و علیرضا سلیمانی به عنوان نوازندگان دو تار وعلی آبچوری با ساز قوشمه و حسین ببی با دایره از جمله دیگر نوازندگان محلی این اثر بودند.

مجموعه آثار کیهان کلهر در هشت آلبوم تهیه و تنظیم شده که برای نخستین بار به شکل نفیس همراه با عکس‌های کمتر دیده شده از این آهنگساز و نوازنده توسط موسسه فرهنگی هنری «ساز آواز» به بازار موسیقی ایران عرضه خواهد شد.

این مجموعه شامل آلبوم های «شب سکوت کویر»، «در آیینه آسمان»، «تا بیکران دوردست»، «نخستین دیدار بامدادی»، «شهر خاموش»، «باران»، «جاده ابریشم» و گزیده ای از آلبوم‌های غزل ۱، ۲ و ۳ با عنوان گزیده غزل است.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۷۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوستر جدید «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایش «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» به نویسندگی دلارام موسوی و سروین کیانی با کارگردانی دلارام موسوی و تهیه‌کنندگی ژاله احمدی‌کبیر در دور دوم اجراهای خود از ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۸ در تئاتر هامون روی صحنه می‌رود.

همچنین همزمان با پیش‌فروش بلیت این اثر نمایشی در سایت تیوال، جدیدترین پوستر نمایش «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» با طراحی مهرداد رضایی منتشر شد.

سیما غلامی، محمدعلی براتی، علی حدادی، نیلوفر جبارزارع، علیرضا ولی‌پور، فرزانه سیری و محمد جهانشاهی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

«نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی»، داستان زندگی ۲ خانواده است که در اثر جنگ جهانی دوم به هم گره می‌خورد.

کد خبر 6093889 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) تشکیل یک دریاچه فصلی در کویر اصفهان
  • پوستر جدید «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» منتشر شد
  • محمود کلهر: هر دقیقه‌ای که ترابی و اورونوف در زمین نیستند، پرسپولیس شانس گلزنی کمتری دارد
  • کنسرت مشترک سامان احتشامی و عمران فروزش در تالار رودکی
  • بازخوانی بی‌نظیر آواز شجریان توسط خواننده پایتخت + ویدئو
  • قطعه‌ای مسحور کننده از ویولن‌نوازی استاد نصرالله شیرین آبادی + ویدئو
  • آقای همایون شجریان بیایید و بگویید ما اشتباه کردیم!
  • یادمان غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران
  • ببینید | زبان مار؛ دره‌ای عجیب در دل کویر لوت
  • نصرالله شیرین‌آبادی، نوازنده موسیقی درگذشت