Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دهاقان، گفت: باید به وسیله آموزش چهره به چهره افراد، روش های انتقال و مبارزه با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تشریح شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دهاقان بیدار؛ آنفلوانزای فوق حاد طیور یک بیماری ویروسی پرندگان است که در این بیماری پرندگان وحشی و آبزی می توانند بدون اینکه خود مبتلا به بیماری شوند، ویروس های آنفلوانزای طیور را با خود جابجا کرده و پرندگان دیگر را مبتلا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله علامت های این بیماری می توان به شروع ناگهانی تلفات با روند افزایش در گله، انتشار ناگهانی بیماری در گله، بیحالی شدید، پژمردگی و دور هم جمع شدن گله، کاهش شدید مصرف دان،  افت ناگهانی و شدید تولید تخم مرغ روزانه و … اشاره کرد.

با توجه به اینکه این بیماری ویروسی است می توان راههای انتقال آن را تماس با پرندگان وحشی و پرندگان آبزی آلوده، تماس با طیور آلوده، از طریق کفش، لباس، خودرو، آب ،دان و مدفوع و بستر آلوده، تهیه دان از منابع غیر مطمئن بخصوص کانونهای آلوده، پراکنده شدن کود مرغداری به محیط اطراف نام برد.

محمدرضا قاسمی، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دهاقان در خصوص بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در گفتگویی با اشاره به راههای انتقال بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان افزود: یکی از راه های انتقال بیماری،  از طریق مصرف نهاده ها و یا خوراک آماده آلوده است، بنابراین رعایت اصول امنیت زیستی در کارخانه های تولید کننده خوراک در کنترل و پیشگیری از این بیماری می تواند بسیار مؤثر باشد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دهاقان با بیان اینکه آموزش چهره به چهره افراد تأثیر بسزایی برای مبارزه با این بیماری دارد، اظهار کرد: در بازدیدی که از یکی از کارخانه های تولید کننده خوراک طیور در شهرستان دهاقان انجام شد، آموزش چهره به چهره مدیر و پرسنل این کارخانه، در خصوص نقش کارخانه های تولید خوراک آماده طیور در انتقال بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تشریح شده و نکاتی نیز در خصوص اصلاح ساختار و رعایت الزامات بهداشتی برای کاهش خطر احتمال انتقال عامل این بیماری از طریق خوراک دام به مراکز پرورش طیور برای شرکت کنندگان داده شد.

قاسمی افزود: باید افراد در خصوص نهاده های وارد شده به کارخانه و جلوگیری از عدم ورود نهاده ها از مراکز پرورش یا برگشت خوراک مصرف نشده به کارخانه توجیه شوند.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۸۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز سه شنبه همزمان با روز کارگر با حضور در کارخانه ایران خودرو دیزل ضمن بازدید از بخش‌هایی از کارخانه از جمله سالن خط تولید، با تعدادی از کارگران نیز گفت‌وگویی صمیمانه و چهره به چهره داشت و وضعیت شغلی و معیشتی آنها را جویا شد.

این کارخانه در مساحتی بالغ بر 760 هزار متر مربع با 5 هزار و 500 نفر پرسنل سالانه 22 هزار دستگاه محصولات باری کشنده شامل کامیون، کشنده و کامیونت و 12 هزار و 500 دستگاه محصولات مسافری شامل ون، اتوبوس و مینی بوس تولید می‌کند.

کارخانه ایران خودرو دیزل با اهتمام ویژه دولت مردمی به امر تولید، در سال گذشته رشد تولید بیش از 600 درصدی را محقق کرده و برای افزایش آن  تا سال 1404 نیز هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحد‌های خوراک دام و طیور
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحدهای خوراک دام و طیور
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل بازدید کرد
  • بازدید آیت‌الله رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • بازدید رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان