Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه خبری سبزالبرز، داریوش عبادی در نشست خبری با عنوان چالش‌های استقرار احتمالی پتروشیمی در بندر امیرآباد بهشهر اظهار کرد: نگرانی فعالان محیط زیست از زمانی آغاز شد که وزیر نفت مکاتبه‌ای را با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برای ساخت دو پتروشیمی در گیلان و مازندران داشتند، پتروشیمی مازندران قرار است در بندر امیرآباد ساخته شود و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز به نوعی موافقت اصولی با آن را اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در مجامع بین‌المللی مطالعاتی که صورت می‌گیرد، مکان‌یابی و اثرات زیست محیطی همزمان انجام می‌شود و در صورت مثبت بودن آن و عدم تخریب منابع زیستی و ارتباط با مسائل اجتماعی و بسیاری از مسائلی که در منطقه اثرات منفی خواهد داشت؛ مطالعه می‌شود و پس از آن به دنبال طرح و موافقت اصولی می‌رویم اما چنین چیزی را در رویه مسؤولان کشور در ارتباط با ساخت پتروشیمی در شمال ندیدیم زیرا ارزیابی‌ها و تهیه طرح قرار است پس از موافقت اصولی باشد!

دبیر شبکه تشکل‌های حامی محیط زیست و منابع طبیعی مازندران گفت: علت تصمیم وزارت نفت برای احداث پتروشیمی در مازندران و گیلان را توسعه نیافتگی استان‌های شمالی و بحث ایجاد اشتغال عنوان کردند و سوال این است که مسؤولان چه شاخصه‌ای را برای توسعه‌نیافتگی در نظر گرفته‌اند و از طرف دیگر قرار است چند شغل با ایجاد پتروشیمی ایجاد شود.

این فعال محیط زیست بیان کرد: اگر گردشگری را فعال می‌کردیم می‌توانست چند برابر در توسعه و ایجاد اشتغال موثر باشد، لذا ساخت پتروشیمی نیاز به ارزیابی اولیه و ثانویه دارد و باید به طور کامل ارزیابی و بررسی صورت بگیرد.

عبادی با اشاره به اینکه مکان پتروشیمی در پنج کیلومتری شبه جزیره میانکاله قرار دارد، افزود: این زیست کره دارای ارزش‌های زیست محیطی فراوانی است و تعهد دادیم که آن را سالم تحویل نسل آینده بدهیم، در حال حاضر نیز با مشکلاتی از جمله پساب‌ها، لجن‌ها و واگذاری بیش از یک‌هزار هکتار از اراضی در نزدیکی میانکاله به شهرک‌های صنعتی روبرو است و قرار شد که صنایع بزرگ در این اراضی ملی ساخته شوند، صنایعی چون خودروسازی که خارج از توان اکولوژیک منطقه هستند.

وی در پایان گفت: نباید بگذاریم که محیط زیست مورد تاخت و تاز یک مدیریت غلط واقع شود، به عنوان شبکه تشکل‌های حامی محیط زیست و منابع طبیعی نه با توسعه و نه با اشتغال مخالفتی نداریم اما با ناکارآمدی مسؤولان مخالفیم، باید بدانیم برای مازندران تنها هوای پاک باقی مانده است و نباید بگذاریم این ظرفیت و دارایی مهم از بین برود.

منبع: سبز البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sabzalborz.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «سبز البرز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۰۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک

به گزارش خبرگزاری مهر، حلیا سادات حسینی، در چهارمین روز از هفته زمین پاک و در مراسم پیاده روی خانوادگی و پاکسازی، در تفرجگاه نرجس خاتون در منطقه ۱۵ در جمع فعالین محیط زیست به اهمیت و مشارکت مردم در قبال کاهش پلاستیک و نجات زمین و حفظ آن برای نسل‌های آینده اشاره کرد.

وی به معضلات محیط زیستی که منجر به عدم داشتن زمینی پاک می‌شود اشاره کرد و افزود: عواملی چون توسعه شهرها، افزایش جمعیت، توسعه نامتقارن و عدم رعایت عدالت محوری در توسعه شهرها، منجر به بروز معضلات متفاوت و گریبان گیر زمین می‌شود.

حسینی در ادامه گفت: آمارها حاکی از آن است که وقتی فرسایش خاک داریم معضلات بسیار زیاد را با از دست دادن اکوسیستم خاک به دست می‌آوریم. لذا می‌بایست حفاظت از خاک را به معنای واقعی جدی بگیریم و به مواردی چون نقاط انفصال فاضلاب‌ها، استفاده از گیاهان بومی، مصرف آب‌های زیرزمینی، کاشت گیاهان همسو و هم جهت با شرایط اقلیمی توجه ویژه‌ای داشته باشیم تا بتوانیم خاک حاصلخیز و پویا را حفظ کنیم.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در ادامه به پاکسازی طبیعت اشاره کرد و گفت: در هفته زمین پاک و با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، قصد داریم با انجام کارهای نمادین این هفته را مهم جلوه بدهیم و حساسیت را در بدنه شهروندان ایجاد کنیم تا نسبت به محیط زیست پیرامون خود و حفظ زمین پاک، دغدغه مند شوند.

وی در پایان به موضوع فرهنگ سازی و توانمند سازی شهروندان اشاره کرد و افزود: آمارها نشان می‌دهد که ۶ درصد از آلایندگی کره زمین مربوط به استفاده از صنایع شیمیایی و پلیمری است که منجر به تولید پلاستیک می‌شود.امیدواریم در آینده با فرهنگ سازی و دغدغه مند کردن شهروندان نسبت به کاهش مصرف پلاستیک و حفظ محیط زیست، شاهد هیچ نوع آلایندگی که حیات خاک را به خطر می‌اندازد نباشیم.

کد خبر 6089248

دیگر خبرها

  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست
  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • زمین پاک یکی از ارکان مهم محیط زیست است
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک
  • ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی