Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس‌ مجلس شوراي اسلامي گفت:‌ هيچ يک از اقدامات روزهاي اخير به اندازه اقدام ناشيانه رئيس‌جمهور آمريکا در جابه‌جايي سفارت اين کشور در فلسطين اشغالي قلوب مسلمانان را جريحه‌دار نکرد.
به گزارش سرويس سياسي جام نيـوز، علي لاريجاني در نطق پيش از دستور خود در جلسه علني امروز مجلس (يکشنبه 19 ‌آذر)، اظهار داشت:‌ در روزهاي اخير در ميان حوادث متعددي که در سطح منطقه و بين الملل رخ داد، هيچ يک به اندازه اقدام ناشيانه رئيس‌جمهور آمريکا مبني بر دستور جابه‌جايي سفارت اين کشور در فلسطين اشغالي قلوب مسلمانان را آزرده نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: حتي کشورهاي دوست آمريکا نيز اين اقدام ناپسند و غيرعقلاني را تقبيح کردند و کشورهاي اسلامي در مقابل اين تصميم موضع‌گيري کردند.
وي اظهار داشت: هيچ يک از رؤساي جمهور گذشته آمريکا چنين رفتار ناشايستي نداشتند اما رئيس‌جمهور فعلي آمريکا پس از تماس تلفني با چند تن از رؤساي کشورهاي عربي با گستاخي به چنين عملي دست زد.
لاريجاني خاطرنشان کرد: اخبار پشت صحنه حکايت از آن دارد که اين کار در چارچوب تعريفي سامان يافته است که از قبل با برخي کشورها در حمايت از رژيم صهيونيستي عادي کردن روابط با اين رژيم و به فراموشي سپردن ماجراي غم‌انگيز ملت فلسطين هماهنگي صورت گرفته است که اگر چنين باشد،‌ اين کشورها تمام حيثيت خود را براي هيچ حراج کرده‌اند.
وي افزود: ما نمي‌خواهيم چنين اخباري را باور کنيم اما محاسبات ساده‌اي نشان مي‌دهد آمريکا در اين ماجرا چه فضاحتي ايجاد کرده و اگر کشورهاي اسلامي و عربي حساب خود را جدا نکنند از حيثيت خود چيزي باقي نخواهند گذاشت و ملت‌هاي مسلمان را در مقابل خود خواهند ديد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: چندي پيش رئيس‌جمهور آمريکا در مناقصات سياسي که در منطقه داشت و با سر و صدا بر خلاف مواضع دوره تبليغات انتخاباتي خود حرف‌هاي جديد سر داد در ازاي آن حدود 500 ميليارد دلار از اموال منطقه را به جيب زد و با کمال وقاحت اعلام کرد وقتي سعودي‌ها و برخي کشورها قول پول را در اين حد به ما دادند در جلسه آنها حضور يافتند و حتي اخيراً از کشور بحرين هم نگذشت و با پررويي در توئيت خود اعلام کرد پول خوبي از فروش سلاح به اين کشور بدست آورديم.
لاريجاني خاطرنشان کرد: نتيجه بذل و بخشش کشورهاي منطقه را آمريکا اينگونه پاسخ داد پول را از آنها گرفت اما همه آرمان‌هاي عربي و اسلامي را به پاي رژيم صهيونيستي ذبح کرد.
وي افزود: در اين ماجرا جدا از حماقت آمريکا بيشترين خسارت را اين کشورها دادند چرا اگر بدون اطلاع آنان آمريکا چنين اقدامي کرده است که نشان‌دهنده کمال بي‌اعتمادي آمريکا به اين کشورها است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت:‌ اين اقدام يادآور سخنان چند دهه قبل کيسينجر است که گفته بود ارزش منابع نفتي کشورهاي عربي براي ما خيلي بيشتر از خود آنها است.
لاريجاني خاطرنشان کرد: علي‌القاعده در چنين فرضي بايد در رفتار اين کشورها آثاري از تنبه ديده شود که دولت و ملت خود را اينقدر تحقير نکنند. اگر در آينده چرخشي در رفتار آنان ديده شود آثاري از غيرت ديني و ملي را مي‌توان مشاهده کرد.
وي ادامه داد: اما اگر با اطلاع آنان آمريکا چنين اقدامي را صورت داده است که اوج فلاکت سياسي اين کشورها است و اين مسئله‌اي نيست که از ذهن ملت‌هاي مسلمان به ويژه فلسطينيان مظلوم محو شود. نسبت اين ماجرا براي آنان ابدي خواهد بود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: ما اميدواريم همانگونه که اين کشورها در اين روزها موضع گرفته‌اند بدون اطلاع آنان باشد و همه کشورهاي مسلمانان مخالف اقدام آمريکا باشند ولي بپذيرند که خسارت عمده را آنان کرده‌اند و بيشترين ضربه را اقدامات آنان بر پيکر جامعه اسلامي زده است.
لاريجاني خاطرنشان کرد: حال انتظار از کشورهاي اسلامي به ويژه اين کشورها موضع يکپارچه عليه آمريکا داشته باشند و اقدامات عملي عليه آمريکا اتخاذ کنند تا ايالات متحده ديگر هوس رفتاري ارباب و رعيتي با آنان نداشته باشد.
وي افزود: انتظار حداقلي ملت‌هاي مسلمان در مقابل اين گستاخي آمريکا اين است که روابط سياسي با اين کشور را تعليق کنند تا آقاي ترامپ بعد رفتار تحقيرآميز نسبت به مسلمانان را درک کند و اگر همت بلندتري دارند روابط تجاري خود با آمريکا را متوقف کنند تا اين رئيس‌جمهور متقلب تاجرمسلک بفهمد با حيثيت مسلمانان نمي‌تواند تجارت کند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: در کنفرانس وزراي کشورهاي عربي در حد اعلام مواضع اقدامي صورت گرفت اما اگر اتحاديه عرب و کشورهاي اسلامي به اقدامي عملي دست نزنند، نه تنها در تاريخ به بي‌عرضگي در يک حادثه مهم متهم مي‌شوند که ايالات متحده را گستاخ‌تر خواهند کرد.
لاريجاني خاطرنشان کرد: البته ملت غيور و شجاع فلسطين راه خود را يافته‌اند و رژيم بي‌هويت صهيونيستي نمي‌تواند با زد و بند با آمريکا و چند کشور زبون منطقه صورت‌مسئله را عوض کند و براي مردم فلسطين جانمايي جديدي در سرزمين‌هاي ديگر داشته باشد.
وي افزود: سرزمين فلسطين متعلق به ملت فلسطين است و خداوند مکر صهيونيست‌ها و آمريکايي‌ها را به ذلت آنان بدل خواهد کرد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به زلزله در استان‌هاي مختلف کشور از جمله کرمان،‌اظهار داشت: اين حادثه براي همه تأثربرانگيز بود وا ز کميسيون عمران خواسته شد تا رسيدگي لازم را داشته باشد و به مجلس گزارش دهد و در دستور مجلس نيز طرحي براي حمايت از آسيب‌ديدگان زلزله قرار دارد که سريع‌تر به آن رسيدگي خواهد شد.
لاريجاني در پايان خاطرنشان کرد: به خانواده کوهنورداني که در حادثه اخير جان خود را از دست داده‌اند تسليت عرض مي‌کنيم و لازم است پيروزي‌هاي اخير ورزشکاران عزيز را که قلوب ايرانيان را شاد کردند تبريک بگوييم.
فارس
106

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۰۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش انتفاضه دانشگاه‌ های آمریکا در حمایت از غزه به سایر کشورها

به گزارش جام جم آنلاین، در حالی تظاهرات و تحصن حامیان فلسطین و غزه در دانشگاه‌های آمریکا و سرکوب و بازداشت دانشجویان معترض از سوی پلیس و نیروهای امنیتی همچنان ادامه دارد، ماموران امنیتی کالج دانشگاهی دوبلین ایرلند، رئیس اتحادیه دانشجویی این دانشگاه را از مراسم اهدای جایزه افتخاری به نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا، به زور اخراج کردند.

در حالی که پلوسی در مراسمی در کالج دانشگاهی دوبلین برای اهدای دکترای افتخاری و دریافت جایزه در حال سخنرانی بود، «مارتا نی ریادا» بلند شد و با صدای بلند فریاد زد: «پلوسی یک صهیونیست و جنایتکار جنگی است».

رئیس اتحادیه دانشجویی کالج دانشگاهی دوبلین در مصاحبه با روزنامه ایرلندی «دیلی میرر» گفت: من بلند شدم و گفتم پلوسی یک صهیونیست و جنایتکار جنگی است و چیزهای دیگری هم بود که می خواستم به عنوان نماینده دانشجویان بگویم. ما این مدرک افتخاری را محکوم می کنیم، زیرا بیانگر خواسته های دانشجویان نیست و نباید جشن‌هایی به این شیوه برگزار شود.

«مارتا نی ریادا» افزود که از قبل می دانسته است که پس از اظهارنظر از او خواسته می شود که آنجا را ترک کند، اما انتظار نداشت که نیروهای امنیتی او را دست‌بسته از سالن بیرون ببرند، چرا که معمولاً از فرد می پرسند: می روی یا نه؟ بعد اگر از رفتن امتناع کرد، نیروهای امنیتی او را بیرون می کشند، اما این مراحل را با او انجام ندادند.

در حالی که این مراسم در داخل سالن برگزار می شد، نی ریادا تأیید کرد که بیش از ۱۵۰ دانشجو در اعتراض به پلوسی و رژیم اسرائیل در بیرون سالن ایستاده و شعار پایان دادن به نسل کشی در نوار غزه را سر دادند.

همچنین نیروهای پلیس فرانسه راهپیمایی دانشجویان دانشگاه سوربن را در حمایت از غزه سرکوب کردند.

رسانه‌ها هم تصاویری از برخورد خشن پلیس آمریکا با کارولین فولین استاد اقتصاد دانشگاه جورجیا در تظاهرات ضدصهیونیستی و حمایت از غزه پخش کردند.

این تحولات در حالی است که دانشجویان دانشگاه کلمبیا در منهتن نیویورک، در جریان بازدید مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از مکانی که جرقه تظاهرات سراسری دانشجویان آمریکایی را در اعتراض به تجاوز اسرائیل به نوار غزه برانگیخت، او را هو کردند.

تحصن دانشجویان دانشگاه جورج واشنگن هم در حمایت از غزه و فلسطین با وجود بازداشت‌ها و شرکوب همچنان ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • سردار کوثری: کار آمریکا به جایی رسیده که دانشجو سرکوب می‌کند
  • آمریکا هزینه سنگینی برای انحراف ذهن و فکر دختران ما داده است
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • نامه مهم قالیباف به رئیسی
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • گسترش انتفاضه دانشگاه‌ های آمریکا در حمایت از غزه به سایر کشورها
  • یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است
  • عملیات وعده صادق تابوی شکست‌ناپذیری اسرائیل را درهم شکست