Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهاباد- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با اشاره به جذب 31 میلیارد و 808 میلیون ریال تسهیلات در بخش مکانیزاسیون کشاورزی این شهرستان، گفت: این تسهیلات صرف خرید یک دستگاه کمباین، 38 تراکتور و 74 دستگاه انواع ادوات کشاورزی شده است.

علی دیانتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میاندوآب با توجه به جذب مازاد این تسهیلات نسبت به سهم تعیین شده، در سطح استان رتبه برتر را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در سال های قبل با جذب بیشترین تسهیلات مکانیزاسیون در این شهرستان، ماشین آلات کشاورزی پیشرفته به ویژه تراکتورهای سنگین و دنباله بندهای متعدد خریداری شده که به تبع آن ضریب برخورداری مکانیزاسیون کشاورزی شهرستان و تولید محصولات این بخش در واحد سطح افزایش یافته است.
وی همچنین با بیان اینکه متوسط ضریب مکانیزاسیون کشاورزی آذربایجان غربی 1.46 اسب بخار در هر هکتار است، اظهار کرد: این ضریب در میاندوآب طی سال گذشته 1.5 بوده و امسال به 2.67 اسب بخار در هر هکتار رسیده است.
وی افزود: در حال حاضر تعداد 22 هزار و 281 دستگاه ادوات کشاورزی شامل پنج هزار و 858 دستگاه تراکتور، 49 دستگاه کمباین، پنج هزار و 800 دستگاه گاوآهن، یکهزار و 376 دستگاه دیسک، 245 دستگاه بذرپاش، 578 دستگاه دروگر، 680 دستگاه خرمنکوب، 2 هزار و 640 دستگاه سمپاش، 42 دستگاه خاکورز مرکب، 13 دستگاه کشت مستقیم غلات، پنج هزار دستگاه سایر ادوات کشاورزی در سطح شهرستان موجود است.
وی با اشاره به اینکه 9 شرکت مکانیزاسیون جهت مکانیزه کردن عملیات کشاورزی در این شهرستان فعال است، از کلیه کشاورزان واجد شرایط برای استفاده از تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی خواست تا جهت تشکیل پرونده به مراکز جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.
مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب همچنین با اشاره به جذب 100 درصدی اعتبارات تخصیصی از محل اعتبارات احیای دریاچه ارومیه با عنوان توسعه کشاورزی حفاظتی، گفت: در مرحله اول مبلغ یکهزار و 830 میلیون ریال برای خرید 9 دستگاه کشت مستقیم غلات، 6 دستگاه خاک ورزی مرکب و در مرحله دوم با عنوان مدیریت جامع زراعت، مبلغ سه میلیارد و 270 میلیون ریال جهت خرید پنج دستگاه کشت مستقیم غلات و چهار دستگاه ردیف کار پنوماتیک و 2 میلیون و 750 هزار متر نوار آبیاری تی تیپ به بهره برداران بخش کشاورزی به صورت یارانه پرداخت شده است.
به گزارش ایرنا امسال بیش از 930 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در میاندوآب تولید شده و جایگاه این شهرستان را به عنوان یکی از قطب های کشاورزی آذربایجان غربی حفظ کرده است.
شهرستان میاندوآب با بیش از 277 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرس irnamahabad@ دریافت کنید.
9871/3093
** خبرنگار: زین العابدین شیخی ** تنظیم کننده: پیمان پاکزاد ** انتشار: علیرضا فولادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۲۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام داوود میرزایی  افزود: برای دریافت تسهیلات خود اشتغالی، یک هزار و ۱۲۲ نفر معرفی شده بود که تعدادی از آنها نیز در نوبت دریافت قرار دارند.

وی اضافه کرد: برای یک هزار و ۹۹۰ نفر از ایثارگران سال گذشته حدود پنج هزارو ۳۱۹ میلیارد ریال وام خرید مسکن پرداخت و مسکن ۱۰۲ نفر از ایثارگران مناسب سازی شد.

وی اظهارکرد: ۴۳۹ نفر نیز سال گذشته به مراکز آموزش فنی وحرفه ای جهت حرفه آموزی معرفی شدند و ۲ هزار و ۷۵۲ نفر از خانواده های شاهد و ایثارگر حق پرستاری دریافت کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی راه اندازی موکب رهروان شهدا توسط تشکل های ایثارگری در مرز تمرچین، شهر نقده و ارومیه، برگزاری همایش تجلیل از خیّران ایثارگر و غیر ایثارگر استان، تولیدات مستند، نماهنگ، موسیقی، برگزاری نمایشگاه های هنرهای تجسمی، نمایشگاه های کتاب و اجرای تئاتر را از برنامه های صورت گرفته در حوزه ایثارگران استان در سال گذشته عنوان کرد.

حجت الاسلام میرزایی گفت: «طرح سپاس» دیدار با نزدیک به ۲۳ هزار نفر از خانواده های شهدا و ایثارگر در منزل با مشارکت تمام دستگاه های دولتی، دیدار مدیر کل در میز خدمت ارتباطات و مراجعه ۷۳۴ نفر، ملاقات عمومی و برگزاری یادواره های شهری و روستایی از دیگر برنامه های بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی درسال گذشته بود.

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • عاملین نزاع و درگیری خیابانی در میاندوآب دستگیر شدند
  • برگزاری مسابقه فوتبال به مناسبت هفته سلامت در امور آب و فاضلاب میاندوآب
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • اجرای پروژه لاینینگ 6500 متری در آمل
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان غربی
  • سهمیه یک‌هزار و ۷۰۰ واحدی میاندوآب در طرح نهضت ملی مسکن
  • دولت سیزدهم عزم راسخی برای تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار دارد
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان‌غربی