Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@15:36:21 GMT

تظاهرات مجدد مردم اندونزی در اعتراض به تصمیم ترامپ

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۸۲۳۴۶

تظاهرات مجدد مردم اندونزی در اعتراض به تصمیم ترامپ

هزاران نفر از مردم اندونزی بار دیگر با تجمع در مقابل سفارت آمریکا در شهر جاکارتا مخالفت خود را با تصمیم دونالد ترامپ درباره قدس اشغالی ابراز کردند.

خبرگزاری تسنیم: هزاران نفر از مردم اندونزی امروز یکشنبه با تظاهرات و تجمع در برابر سفارت آمریکا در پایتخت این کشور مخالفت و اعتراض خود را نسبت به تصمیم دونالد ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از تظاهرات کنندگان پارچه نوشته هایی را در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: فلسطین در قلب های ماست. رهبران اندونزی نیز که پرجمعیت ترین کشور مسلمان جهان به شمار می رود، در این تظاهرات شرکت کردند.

تصمیم اخیر ترامپ با مخالفت های گسترده در جهان عرب و کشورهای اسلامی روبرو شده و متحدان غربی واشنگتن نیز مخالفت خود را با این تصمیم اعلام کرده اند. متحدان آمریکا بر این باورند که تصمیم ترامپ به ضرر تلاش های مربوط به روند سازش خواهد بود و در نهایت منجر به تشدید خشونت ها در منطقه می شود.

ده ها هزار نفر طی روزهای اخیر در کشورهای اسلامی آسیا در مخالفت با تصمیم آمریکا تظاهرات کرده اند.

صاحب الایمان رئیس حزب عدالت اندونزی که این تظاهرات را سازماندهی کرده است، در سخنانی در جمع تظاهرات کنندگان تاکید کرد: مردم فلسطین از جمله نخستین کسانی بودند که استقلال اندونزی را در سال 1945 میلادی به رسمیت شناختند. اندونزی باید در درخواست خود از سازمان کنفرانس اسلامی و شورای امنیت سازمان ملل و جامعه بین المللی برای واکنش فوری همراه با اقدامات دیپلماتیک و سیاسی قاطع تر برای محافظت از فلسطینی ها در برابر اشغالگری اسرائیل و آمریکا، فعالتر عمل کند.

وی در ادامه تصریح کرد: اندونزی به عنوان بزرگترین کشور اسلامی بیشترین مسئولیت را در قبال استقلال فلسطین و مدیریت بیت المقدس دارد. امیدوارم اندونزی نقش پیشتازی را در بین کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی داشته باشد.

وزیر خارجه اندونزی امروز یکشنبه به اردن سفر کرده تا با وزرای خارجه فلسطین و اردن دیدار و گفتگو کند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۲۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!

ترامپ به اعتراضات حمایت از فلسطین در تجمعات دانشجویی اخیر در آمریکا واکنش نشان داد و خواستار توقف آن شد.   به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق و کاندیدای جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در رسانه اجتماعی خود با نام «تروث سوشال» به تجمعات اخیر حمایتی از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا پرداخت.   به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، وی در یک مطلب که در این رسانه اجتماعی منتشر کرد، نوشت: «همین الان اعتراضات را متوقف کنید!»   این مطلب در حالی منتشر شده که تعدادی از دانشجویان در جریان اعتراضات سراسری به اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه دستگیر شده‌اند.   همچنین این گفته‌ها در حالی مطرح شده که ترامپ در مطلبی دیگر به «جو بایدن حقه باز» پرداخته و او را بدترین رئیس‌جمهور در تاریخ ایالات متحده توصیف کرده است. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: گسترش اعتراضات دانشجویی حامی فلسطین از آمریکا به فرانسه واکنش عباس عبدی به اعتراضات دانشجویان در آمریکا: از این تنور نانی برای اصولگرایان پخته نمی‌شود نقشه جهانی اعتراضات دانشجویی ضداسرائیلی (+عکس)

دیگر خبرها

  • ترامپ: حامیان فلسطین در دانشگاه کلمبیا پول گرفته‌اند
  • تمجید دونالد ترامپ از دستگیری دانشجویان معترض 
  • تعلیق بودجه دانشگاه فرانسوی به دلیل حمایت از فلسطین
  • تیک‌تاک؛ صدای اعتراض
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • آزادی بیان در غرب کذب محض است
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • تیک‌تاک؛ صدایی برای اعتراض
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین