Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@16:44:36 GMT

درصد جانبازی مردم روستای زرده را بازنگری می کنیم

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۸۲۳۶۸

درصد جانبازی مردم روستای زرده را بازنگری می کنیم

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حجت الاسلام سیدمحمدعلی شهیدی که از روز گذشته برای دیدار با مردم مناطق زلزله زده کرمانشاه وارد استان شده روز یکشنبه با مردم روستای زرده از توابع بخش ریجاب شهرستان دالاهو دیدار و گفت و گو کرد.
مردم روستای زرده در این دیدار که در منزل فریدون حسینی که هفت تن از اعضای خانواده اش براثر بمباران شیمیایی روستا به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند و در زلزله اخیر نیز سه تن دیگر از اعضای خانواده اش جان باختند، برگزار شد، از حجت الاسلام شهیدی خواستند در درصد جانبازی مردم روستا تجدید نظر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روستای زرده در 40 کیلومتری کرندغرب از توابع شهرستان دالاهو در غرب کرمانشاه واقع شده و در جریان بمباران شیمیایی رژیم بعث عراق در سال 67، 250 نفر از اهالی روستا به درجه رفیع شهادت نائل شدند و 313 نیز شیمیایی و به خیل جانبازان انقلاب اسلامی پیوستند.
رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران این قول را به مردم داد که کمیسیون پزشکی در روستا مستقر شود و درصد جانبازی آنها را مورد بازنگری قرار دهد.
او یکی از مشکلات پرونده جانبازان بمباران شیمایی روستای زرده را نداشتن پرونده بالینی در زمان وقوع شیمیایی دانست و گفت: این موضوع را در تهران بررسی می کنیم.
حجت الاسلام شهیدی در ادامه سخنان خود با اعلام سلام رهبر معظم انقلاب اسلامی، عیادت از خانواده شهدا و ایثارگران را به فرموده معظم له سعادت و عبادت دانست و گفت: هم اکنون که شما را در این وضعیت سخت می بینیم ناراحت هستم ولی با دیدن روحیه شما امیدوار شدم.
او امنیت کامل کشور را مرهون خون شهدای انقلاب اسلامی از جمله شهدا و ایثارگران روستای زرده دانست و تاکید کرد که مسئولان وظیفه دارند در خدمت خانواده شهدا باشند.
وی با اظهار تاسف از وقوع حادثه دردناک زلزله و جان باختن تعداد زیادی از هموطنان در استان کرمانشاه گفت: از روز اول وقوع زلزله در راستای کمک به ایثارگران و خانواده شهدا، ستاد بحران در بنیاد شهید تشکیل شد و تاکنون بیش از 2 هزار دیدار و سرکشی از خانواده ایثارگران در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه انجام شده است.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران روز گذشته پس از ورود به استان کرمانشاه به دیدار مردم روستاهای زلزله زده روانسر، جوانرود و ثلاث باباجانی رفت و با حضور در مناطق زلزله زده این شهرستان ها با مردم دیدار و گفت و گو کرد.
او همچنین امروز نیز به دیدار مردم مناطق زلزله زده شهرستان سرپل ذهاب می رود.
استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس با تقدیم 9 هزار و 800 شهید، 20 هزار و 500 جانباز، یک هزار و 800 آزاده و 31 هزار ایثارگر نقش مهمی در پیروزی سپاه اسلام مقابل دشمنان بعثی ایفا کرد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 579 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته 77 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
8066/3209/3033خبرنگاران: عباداله آذرگون و فرزاد نویدی **انتشار دهنده:علی مولوی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۲۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری مهر، میثم اروز مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران از تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

‌ مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: این تسهیلات تا پایان خرداد ماه سال جاری قابل بهره‌برداری توسط متقاضیان است.

وی افزود: مشمولین ماده ۳ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اعم از جانبازان با هر درصد جانبازی، فرزندان و همسران شهدا، والدین شهدا و آزادگانی که تا کنون از تسهیلات مسکن استفاده نکرده‌اند می‌توانند با مراجعه به سایت مربوطه، ثبت‌نام و طی فرآیند لازم از تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران بهره‌مند شوند. تسهیلات مزبور ۲۰ ساله و با نرخ ۴ درصد می‌باشد و پرداخت مابه‌التفاوت سود آن بر عهده دولت است.

مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ متأسفانه تسهیلات مسکن پیش‌بینی نشده بود اما با پیگیری‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و مساعدت و همراهی دولت در سال گذشته، عملیاتی و اجرایی شد.

وی در ادامه گفت: بر اساس تصویب نامه هیأت وزیران نرخ تسهیلات مسکن برای شهرهای با جمعیت بالای یک میلیون نفر ۶۰۰ میلیون، مراکز استان‌ها ۵۰۰ میلیون، شهرستان‌ها ۴۰۰ میلیون و روستاها ۳۰۰ میلیون تومان با کارمزد ۴ درصد در نظر گرفته شده است.

کد خبر 6090834

دیگر خبرها

  • احساس غرور بیش از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق
  • بیش‌ از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • برگزاری ماراتن کنکور در کرمانشاه با پیشتازی بانوان
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور