Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،محمود اسکندری نسب ،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: در میان فلزات معدنی مختلف، طلا به عنوان یک فلز استراتژیک، از لحاظ سیاسی و اقتصادی، پشتوانه مالی کشورها بوده و نقش مهمی را در بازارهای جهانی ایفا می کند، اکتشاف و بهره برداری از پتانسیل های طلا در تمامی نقاط کشور دارای اهمیت فرآوان بوده به علاوه اینکه در اشتغال‌زایی نقاط محروم نیز نقش موثری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در ابتدای شروع کار دولت تدبیر و امید و بررسی پتانسیل های موجود در نقاط مختلف جنوب کرمان، وجود معدن طلا در شهرستان فاریاب یکی از بهترین راه کارها برای توسعه صنعتی و کمک به اشتغال‌زایی این شهرستان شناسایی و جلسات متعددی جهت فعالسازی این معدن مهم که تا نیمه دوم سال 1392 راکد بود، برگزار شد و با پیگیری های مستمر، با ورود سرمایه گذار جدید عملیات اکتشاف و استخراج در معدن آغاز شد.

محمود اسکندری نسب تصریح کرد: در حین انجام این فعالیت های اکتشافی در دو ساله اخیر، خوشبختانه ذخیره معدن به حدود 4 برابر قبلی افزایش پیدا کرد که با این ذخیره، احداث کارخانه شمش طلا در کنار این معدن دارای توجیه اقتصادی مناسبی است.

اسکندری نسب افزود:در نتیجه تلاش سازمان و با توجه به (عیار ppm5 گرم در تن) سنگ معدن که عیار خوبی در میان معادن طلا محسوب می شود و همچنین ذخیره 500 هزار تنی معدن و طی رایزنی های متعدد با سرمایه گذار، وی آمادگی خود را جهت ساخت کارخانه فرآوری در مجاورت معدن اعلام و در تیرماه امسال مجوز آن توسط سازمان صادر شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: در مهرماه امسال پیشرفت فیزیکی کارخانه 10 درصد بود که با پیگیری های مستمر سازمان و تلاش سرمایه گذار طرح، اکنون این طرح با رشد 30 درصدی، دارای پیشرفت فیزیکی 40 درصد بوده و روند ساخت کارخانه با شتاب بیشتری نسبت به گذشته در حال ادامه است.

وی افزود: مجوز ساخت کارخانه در زمینی به مساحت 50000 مترمربع و با سرمایه گذاری 104 میلیارد ریال در فاز اول که تا 500 میلیارد ریال افزایش می یابد و با ظرفیت تولید 100 کیلوگرم شمش طلا و اشتغال 100 نفر صادر شده است.

محمود اسکندری نسب گفت: سرمایه گذار این پروژه، تاکنون سرمایه ای بالغ بر 20 میلیارد ریال برای احداث کارخانه و 30 میلیارد ریال نیز جهت فعالسازی معدن طلا هزینه کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان اظهار کرد: عملیات احداث کارخانه تولید شمش طلا جنوب کرمان در کمتر از دو سال آینده تکمیل و شاهد بهره برداری این کارخانه مهم در منطقه هستیم.
انتهای پیام/ی

عملیات احداث کارخانه تولید شمش طلا جنوب کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۲۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد

به گزارش خبرنگارمهر، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی، ظهر سه شنبه در شورای معاونین دادگستری کل استان کرمان گفت: شوراهای حل اختلاف جنوب استان کرمان در سال گذشته مجموعاً به ۶۰ هزار و ۸۹۳ فقره پرونده رسیدگی نموده اند و درصد پرونده های سازش شده به پرونده های مختومه در شوراهای حل اختلاف جنوب استان در سال گذشته ۳۵ درصد می باشد.

وی افزود: درسال گذشته ۶۱ هزارو ۱۷۹ فقره پرونده به شعب شوراهای حل اختلاف در ۹ حوزه قضایی جنوب استان کرمان واردو ۶۰ هزار و ۸۹۳ فقره پرونده با سازش مختومه گردیده است.

عالی ترین مقام قضائی استان کرمان به فعالیت شعب شوراهای حل اختلاف ویژه زندان در شهرستان های جیرفت، کهنوج و منوجان اشاره و افزود: در سال گذشته ۳۷۷ پرونده به این شوراهای حل اختلاف وارد و ۳۸۰پ رونده مختومه شدند که از این تعداد ۳۴۶ پرونده به صلح و سازش ختم شده است.

حجت الاسلام حمیدی تصریح کرد: طی سال گذشته تعداد ۳۸ زندانی با کمک شوراهای حل اختلاف ویژه زندان، از زندان های جنوب استان کرمان آزاد شده و ۱۱ فقره پرونده قتل به سازش منجر شد.

کد خبر 6093305

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • حضور فرماندار زرند در کنار کارگران سخت‌ترین شغل دنیا
  • خودکفایی در تولید برخی از ملزومات خودرو‌های سنگین در جنوبشرق کشور
  • بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • سعدمحمدی: خریداری ۱۵ دستگاه تراک یکصد تنی برای معدن جانجا
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • احداث زیرگذر بزرگراه شهید چمران تا پایان سال ۱۴۰۳
  • جنوب کرمان ظرفیت افتخارآفرینی بیشتر در زمینه ورزش دارد