Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه شهرستانهای شاهرود و میامی بیشترین نرخ بیکاری را در استان سمنان دارند گفت: بیکاری مهمترین دغدغه مردم و مسئولان شرق استان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسل شاهوار سید حسن حسینی شاهرودی نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به شرایط نامناسب اقتصادی کشور گفت: کمبود منابع مالی و وجود مشکلات در تولید، اشتغال و صادرات باعث شده است تا دولت در این ایام توفیقات چندانی نداشته و بیشتر از گذشته شاهد حجم بالایی از بیکاری باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در برخی از نقاط کشور از جمله شاهرود و میامی شاهد اوج بیکاری هستیم و بالاترین آمار بیکاری در استان سمنان مربوط به این دو شهرستان است اظهار کرد: طبیعتا دغدغه اصلی ما اشتغال است و هر حرکتی در جهت توسعه اقتصادی، معیشت مردم و رفع مشکل بیکاری است.

عضو خانه ملت با اشاره به افزایش دو برابری بودجه های استانی افزود: با اقداماتی انجام شده طی سال گذشته در مجلس و کمیسیون تلفیق اعتبارات استانی بیش از دو برابر افزایش یافت که امیدواریم این اعتبارات تخصیص یافته و شاهد اجرایی شدن پروژه ها در شهرها و روستاهای کشور باشیم.

حسینی شاهرودی در پاسخ به سوال خبرنگار نسل شاهوار در خصوص میزان رضایت نمایندگان از روند تخصیص ها در بودجه 96 بیان کرد: میزان تخصیصی که برای پروژه ها خصوصا پروژه های استانی صادر شده است قابل قبول نیست.

وی تصریح کرد: میزان نقدینگی در دولت کمتر و بیشتر به صورت اوراق و اسناد خزانه به پیمانکارانی که در حال اجرای پروژه ها هستند یا مطالباتی از گذشته دارند داده می شود و خیلی از پروژه ها با اسناد خزانه و اوراق قابل اجرا نیست و باید نقدینگی تزریق شود.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار نسل شاهوار در خصوص اقدامات مجمع نمایندگان استان درباره راه استان گفت: راه یکی از شاخص های اصلی توسعه شهر و روستا است و بدون توسعه راه ها پیشرفت و توسعه محقق نخواهد و بی شک وجود دو فرودگاه شاهرود و سمنان در استان به توسعه صادرات، جذب گردشگر و سرمایه گذار کمک شایانی خواهد داشت.

حسینی شاهرودی با بیان اینکه استان سمنان کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب کشور است و در خصوص راه های زمینی کریدور شرق به غرب پروژه حرم تا حرم به تصویب رسیده و در حال اجراست اظهار کرد: فاز اول این پروژه از قم به گرمسار به اتمام رسیده و فازهای بعدی آن از گرمسار به سمنان و همزمان از مشهد تا نیشابور و سبزوار در حال انجام است و امیدواریم فاز بعدی آن که سمنان به شاهرود یا شاهرود به سبزوار است به انجام رسیده و شاهد افتتاح آن تا چند سال آینده باشیم.

وی در ادامه با اشاره به قرار گرفتن شهرستان های شاهرود و میامی در منطقه جغرافیایی سوق الجیشی بیان کرد: در عین حال که استان سمنان با هفت استان دیگر کشور همجوار است شهرستان های شاهرود و میامی با استان های گلستان، خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، اصفهان و یزد ارتباط مستقیم و راه ارتباطی دارد که معمولا این راه ها فرعی  بوده و در دست تبدیل به راه های اصلی است.

عضو خانه ملت ادامه داد: مسیر معلمان، طرود، چاه جام، بیارجمند و برد اسکن می تواند مسیر ترانزیت جنوب به شرق کشور را عوض کرده و آبادانی کویر در مناطق طرود، بیارجمند و خارتوران به همراه خواهد داشت.

حسینی شاهرودی با اشاره به توسعه جاده شاهرود به آزادشهر افزود: این مسیر شاهراه حیاتی و ترانزیت به شمال، بندر امیرآباد و اینچه برون گنبد است که بخش زیادی از آن در فضای جغرافیایی شاهرود انجام و تا سال آینده به پایان خواهد رسید و اعتباراتی نیز برای تعریض و اصلاح جاده شاهرود به گرگان از سمت جاده توسکستان و شاهرود به طرود که مسیر را به سمت اصفهان و یزد هموار می کند گذاشته شده است. 

وی با اشاره به اعتبارات دیده شده در حوزه روستایی بیان کرد: اعتبارات خوبی از محل ارزش افزوده و قیر رایگان برای توسعه راه های شهری، روستایی و بین شهری کشور گذاشته شده است و با تخصیص اخیر ده هزار تن قیر به روستاهای استان و اعتبار دولت از طریق مالیات بر ارزش افزوده انشاالله شاهد این خواهیم بود که ظرف سال جاری و سال آینده آسفالت راه های روستایی و بهسازی روستاها به طور کامل به پایان برسد. 

انتهای پیام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۴۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای تهران چگونه است؟

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۱ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

به گزارش مشرق، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۱ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۷۶ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۳۷ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۳۵ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

دیگر خبرها

  • کیفیت هوای تهران چگونه است؟
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد
  • تنفس هوای قابل قبول در تهران
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است
  • هوای تهران قابل قبول است
  • بافق دارای بالاترین میزان تراکم دانش آموزی در استان یزد
  • هوای مشهد قابل قبول است
  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • کیفیت هوای امروز تهران
  • نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود