Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان بهارستان گفت: تراکم جمعیت بالای شهرستان بهارستان و افزایش سریع آن در مقابل نبود امکانات برای این حجم از جمعیت، سبب بروز مشکلات بهارستان شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بیژن سلیمان‌پور فرماندار شهرستان بهارستان در گفت‌وگو باخبرنگار بهارستانه به پیشینه شهرستان بهارستان اشاره کرد و تصریح کرد: منطقه‌ای که امروز به‌عنوان شهرستان بهارستان شناخته می شود در ابتدای انقلاب حدود پنج هزار نفر جمعیت داشت که در سال ۱۳۸۹ این منطقه به‌منظور رهایی از مشکلاتی که متاسفانه در گذشته گریبان‌گیر افراد ساکن در این منطقه بود، تبدیل به یک شهرستان مستقل گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه باتاکید بر افزایش جمعیت در این شهرستان، بیان داشت: در طول کمتر از چهار دهه، جمعیت شهرستان بهارستان به بیش از ۶۰۰ هزار نفر رسیده است و این امر نشان دهنده شتاب پدیده مهاجرت و اسکان سریع جمعیت است.

سلیمان‌پور با بیان این امر که شهرستان بهارستان جزو پرجمعیت‌ترین شهرستان‌های کشور می باشد، تصریح کرد: متاسفانه مردم ساکن در این شهرستان جزو دهک‌های اقتصادی جامعه هستند.

وی همچنین درخصوص دلایل بروز مشکلات متوالی در بهارستان، گفت: مردمی که از اقصی نقاط کشور به این منطقه مهاجرت کرده‌اند مدرسه، مرکز بهداشت، سالن ورزشی، معابر و سرانه‌های فضای سبز را با خودشان نیاورده‌اند و عدم تامین سرانه‌ها متناسب با نیازهای شهروندان سبب شده که فاصله بسیار جدی با شاخص‌های کشور و حتی شهرستان‌های همجوار بهارستان ایجاد شود.

فرماندار شهرستان بهارستان به مشکلات ناشی از حاشیه نشینی در شهرها اشاره کرد و اذعان داشت: ما شاهد آسیب‌هایی در مناطق حاشیه نشین هستیم که ناشی از تعدد قومی و قبیله‌ای، ساختار ناهمگون اجتماعی، خرده فرهنگ‌ها، نرم ناپذیری اجتماعی و... می باشد.

وی  درپایان باتوجه به اینکه عدم دستیابی مهاجرین به امکانات مدنظرشان سبب بروز مشکلات دیگری شده است، افزود: مردمی که از مناطق دیگر مهاجرت می کنند با آرزوی دستیابی به امکانات در مناطق جدید سکونت می کنند ولی متاسفانه می بینیم که هزینه معنوی زیادی را در ازای آن پرداخت می کنند، آرامش، آسایش، امنیت روانی، هویت آنان دستخوش این آرزو قرار می گیرد و چه بسا به آن‌ها دسترسی پیدا نمی کنند و این سبب می شود در حوزه آسیب‌های اجتماعی ما شاهد بالا رفتن نرخ آسیب‌های اجتماعی در زمینه‌های مختلفی باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۵۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارق سابقه‌دار منازل بهارستان دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان از دستگیری سارق سابقه‌دار خبر داد و گفت: سارق منازل بهارستان با ۱۰ سابقه کیفری دستگیر و به ۶ سرقت جدید اعتراف کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهارستان، سرهنگ مجید عسکری‌نیا در جمع خبرنگاران با اشاره به دستگیری سارق منازل بهارستان، اظهار داشت: این سارق 10 مرتبه سابقه کیفری داشته که مجدد برای سرقت جدید منازل اقدام ‌کرده است.

وی با بیان اینکه این سارق از 6 سرقت جدید خود رونمایی و اعتراف کرده است، افزود: پلیس با اقدامات فنی و اطلاعاتی و با استفاده از دوربین‌های مداربسته، سارق را در مخفیگاه خود دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی بهارستان با بیان اینکه سارق با حضور در مقابل منازل و نبود افراد خانواده در خانه با استفاده از شاه‌کلید وارد منازل می‌شد، تصریح کرد: این سارق در شهرهای صالحیه، گلستان و نسیم‌شهر اقدام به سرقت می‌کرد.

دستگیری عاملان ایجاد رعب وحشت در باقرشهر

عسکری‌نیا در پایان با تأکید بر برخورد قاطع نیروی انتظامی با سارقین خاطرنشان کرد: این سارق سابقه‌دار از گذشته و حبس‌های متوالی خود درس عبرت نگرفته است و به سرقت‌های خود ادامه می‌داد که در حال حاضر پرونده متهم تکمیل و تحویل مراجع قضایی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تناسب جمعیت روستایی و شهری خراسان شمالی حفظ شود
  • سارق سابقه‌دار منازل بهارستان دستگیر شد
  • قانون‌گذاری باید در کنار نظارت قرار گیرد
  • مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد
  • مشکلات اولویت‌دار کارگران و کارفرمایان احصا و مورد رسیدگی قرار گیرد
  • نیروها به تناسب ظرفیت اشتغال در حوزه معدنی کرمان آموزش ببینند
  • پیگیری مشکلات کارگران در بهارستان
  • فراهم شدن همه امکانات برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • بودجه و امکانات شوراها گرفتار مشکلات قانونی است
  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد