Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-08@20:23:48 GMT

درگیری‌های شدید در جنوب «الحدیده» یمن

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۸۶۲۸۷

درگیری‌های شدید در جنوب «الحدیده» یمن

شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی برای سومین روز متوالی درگیری‌ شدید با نیروهای ارتش یمن را در جنوب استان الحدیده ادامه دادند و موفق شدند با پشتیبانی هوایی عربستان پیشروی کنند.

خبرگزاری فارس: منابع خبری وابسته به عربستان سعودی در یمن مدعی شدند که شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی علیه یمن، موفق شدند نقاط جدیدی در جنوب الحدیده یمن اشغال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وبسایت «الیمن الان»، شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف عربستان را «ارتش یمن» نامید و مدعی شد که برای سومین روز متوالی، با حمایت هوایی و فشرده جنگنده‌های ائتلاف عربی به رهبری عربستان، موفق شدند پیشروی کنند.

به ادعای این منبع خبری، منطقه «مثلث حیس الخوخه» در جنوب استان الحدیده بامداد امروز اشغال شده و شبه‌نظامیان وابسته به عربستان موفق شده‌اند وارد «التحیتا» سومین شهرستان استان الحدیده شوند.

طبق ادعای رسانه‌های نزدیک به ائتلاف عربستان در یمن، شهر کوچک «حیتس» در 10 کیلومتری شهر «الخوخه» در جنوب استان الحدیده در غرب یمن، در محاصره قرار گرفته و درگیری‌های شدیدی در جریان است.

برخی رسانه‌های حامی جنگ عربستان علیه یمن مدعی هستند که شهرستان حیتس سقوط کرده و به تصرف شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف عربستان درآمده است اما رسانه‌های دیگر از در جریان بودن درگیری‌هایی شدید خبر داده‌اند.

شبکه العربیه نیز با اعلام این خبر، گزارش کرد که هدف شبه‌نظامیان وابسته به عربستان، رسیدن به شهر الحدیده است؛ جایی که عربستان نتوانسته برای تحت فشار قرار دادن ارتش یمن، بندر آن را تحت کنترل خود در آورد.

عربستان مدعی است که سلاح ارتش یمن و کمیته‌های مردمی که با شبه‌نظامیان عربستان مبارزه می‌کنند، از طریق مسیر آبی و بندر الحدیده منتقل می‌شود.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۶۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دمای هوا در شرق و جنوب شرق کاهش می‌یابد / تداوم فعالیت سامانه بارشی تا پنجشنبه

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه پنجشنبه وزش باد شدید در شرق و جنوب شرق کشور همراه با کاهش نسبی دما مورد انتظار خواهد بود، گفت: در اواخر وقت این روز، سامانه بارشی از شرق کشور خارج می‌شود.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز با تداوم فعالیت سامانه بارشی بر کشور، در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز، ابرناکی، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در بعضی نقاط مرکز، شرق و دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی، رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد به نسبت شدید تا شدید پیش بینی می‌شود.

وی افزود: چهارشنبه در شمال غرب، سواحل شمالی، شمال شرق کشور و ارتفاعات البرز، بارندگی ادامه خواهد داشت و در جنوب، شرق و جنوب شرق کشور نیز افزایش ابر، وزش باد شدید و رگبار پراکنده انتظار می‌رود و در گیلان، اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، شاهد شدت داشتن بارش‌ها خواهیم بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: پنجشنبه در استان‌های واقع در شمال غرب کشور، از شدت بارش کاسته می‌شود و در سواحل دریای خزر، شمال شرق، دامنه و ارتفاعات جنوبی البرز شامل استان‌های البرز، تهران و سمنان، رگبار و رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد که شدت بارش در مازندران و خراسان رضوی پیش بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: طی این روز وزش باد شدید در شرق و جنوب شرق کشور همراه با کاهش نسبی دما مورد انتظار خواهد بود و در اواخر وقت نیز سامانه بارشی از شرق کشور خارج می‌شود و جمعه و شنبه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار همراه با افزایش نسبی دما حاکم است.

وی گفت: طی روز جمعه در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و ارتفاعات مازندران و شنبه در شمال آذربایجان غربی به ویژه در ساعات بعدازظهر، افزایش ابر و بارش پراکنده انتظار می‌رود، طی این دو روز در شرق و جنوب شرق کشور به ویژه در منطقه زابل، وزش باد شدید ادامه خواهد داشت و تا چهارشنبه دریای خزر، روز سه‌شنبه شمال خلیج فارس و از بعدازظهر چهارشنبه تا جمعه، مرکز و شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد شدید با بیشینه ۲۷ و کمینه ۱۰ درجه سانتی‌گراد است و روز دوشنبه، صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۲۸ و کمینه ۹ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 751290

دیگر خبرها

  • نگاه هند به جنوب خلیج فارس؛ نزدیکی به امارات، عربستان و عمان
  • درگیری شدید نیرو‌های قسام با نظامیان رژیم اشغالگر در شرق رفح
  • درگیری شدید مقاومت فلسطین و ارتش اسرائیل در شرق رفح/ شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۷۸۹ تن رسید/ حمله گسترده پهپادی و موشکی حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل
  • درگیری شدید مقاومت فلسطین و ارتش اسرائیل در شرق رفح/ شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۷۸۹ نفر رسید/ حمله گسترده پهپادی و موشکی حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل
  • درگیری شدید مقاومت فلسطین و ارتش اسرائیل در شرق رفح/ شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۷۸۹ نفر رسید
  • وقوع سیل شدید در جنوب چین + فیلم
  • درگیری شدید ۲بازیکن بعداز بازی استقلال چه بود؟
  • دمای هوا در شرق و جنوب شرق کاهش می‌یابد / تداوم فعالیت سامانه بارشی تا پنجشنبه
  • حزب الله: با پهپادهای انتحاری المطله را هدف قرار دادیم
  • مخالفت شدید روزنامه وابسته به سپاه با ممنوعیت جدید ورود زنان به ورزشگاه‌ها: این یعنی اعتراف به شکست فرهنگی/ مراقب پیامدهای بین‌المللی این اقدام باشید