Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@10:55:09 GMT

پزشکان عوارض نمی‌دهند!

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۸۷۰۴۶

پزشکان عوارض نمی‌دهند!

تعرفه عوارض محلی سال ۹۷ شهرداری تبریز مورد بررسی اعضای شورا قرار گرفت.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، تعرفه عوارض محلی سال ۹۷ شهرداری از سوی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا قرائت شد و اعضاء نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دادند.
عبداله تقی‌پور، عضو شورا در این راستا پیشنهاد کرد که به‌جای اعمال تشویق‌های فصلی برای صدور پروانه ساختمانی، تشویق‌های دیگری در راستای افزایش نقدینگی شهرداری اعمال شود، همچنین  صفر تا صد صدور پروانه توسط شهرداری انجام شود و سازمان نظام مهندسی ساختمان تنها وظیفه‌ی نظارت فنی را عهده‌دار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمد‌باقر بهشتی، عضو شورا نیز در این راستا گفت: معتقدم در صورت امکان باید  عوارض ساختمان بعد از پایان سخت‌وساز اخذ شود تا سازنده با مشکل مالی در احداث ساختمان مواجه نشود.
محمد اشرف‌نیا یکی دیگر از اعضای شورا با بیان این‌که هدف از تاسیس نظام مهندسی ساختمان شرایط کنونی این سازمان نیست، گفت: مردم در اخذ پروانه به‌جای شهرداری در نظام مهندسی گرفتار شده‌اند، نظام مهندسی ساختمان باید به استحکام ساختمان نظارت کند که اکنون به جزئیات صدور پروانه ورود کرده است.
فرج محمد قلی‌زاده، رئیس کمیسیون فرهنگی شورا نیز پیشنهاد اجتناب از کلی‌گویی، حذف روابط و فرمول‌های ریاضی پیشرفته در محاسبه‌ی تعرفه‌ عوارض، پرهیز از ابهام، اطلاع‌رسانی موثر و به موقع در خصوص تعرفه عوارض محلی به مردم و به ویژه کسانی که پروانه‌شان در حال اتمام است و اطلاع‌رسانی تعرفه عوارض نصب تابلو به کسبه را ارایه داد.
سونیا اندیش، نائب رئیس شورا نیز در این خصوص گفت: تابلوهای سطح شهر صاحب ندارند؛ به‌طوری که به شکل مسابقه‌ای، تابلوها در ابعاد بزرگ نصب می‌شوند که منظره‌ی شهری را خراب می‌کند.
وی ادامه داد: باید با همت جمعی تابلوهای سطح شهر ساماندهی شوند.
شهردار تبریز در پاسخ به سخنان اعضای شورا گفت: طبق قانون، سال‌هاست نطام مهندسی ساختمان برخی امورات همچون کنترل نقشه را در صدور پروانه برعهده دارد.
وی ادامه داد: نمی‌توانیم به صورت خود مختار قانون را تغییر دهیم؛ بلکه باید تدابیری برای کاهش بروکراسی اداری و مشکلات اتخاذ کنیم.
شهردار تبریز با بیان این‌که ضرورت دارد پایان کار ساختمان‌‌ها توسط متخصصان امضا شود، اعلام کرد: به عنوان نمونه ریزش ساختمان‌های مسکن مهر کرمانشاه به دلیل عدم کلاف بندی بوده و این به کم کاری مهندسان امضا کننده بر می‌گردد. 
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تجمع مطب پزشکان در خیابان ۱۷ شهریور، گفت: زیرساخت‌های خیابان ۱۷ شهریور مسکونی است نه خدماتی، متاسفانه پزشکان هیچ‌گونه عوارضی به شهرداری پرداخت نمی‌کنند و مشکلات ناشی از تجمع مطب پزشکان هم گریبان‌گیر شهرداری شده است؛ از این رو در تعرفه‌ی عوارض سال ۹۷، برای مطب پزشکان نیز عوارضی در نظر گرفته شده است.
در نهایت مقرر شد، نظرات و پیشنهادات اعضای شورا در لایحه تعرفه عوارض محلی مد نظر قرار گیرد.
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۷۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ساخت مسکن چند درصد افزایش یافته است؟

حمزه شکیب با نقد «فرمول قدیمی ملاک عمل دولت برای افزایش سالانه دستمزد و حق الزحمه مهندسان ناظر»، می‌گوید برای تعیین رقم حق الزحمه مهندسان ناظر در سال ۱۴۰۳، اگر مبنای محاسبه «رشد هزینه‌های ساخت‌وساز» باشد، این رقم ۱۰۰‌ درصد باید افزایش پیدا کند، اما تعرفه‌ای که سالانه برای این منظور ملاک عمل قرار می‌گیرد، ارقام خیلی کمتر را لحاظ می‌کند که برای مهندسان، چالش برانگیز است.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: تعیین حق الزحمه مهندسان سازمان نظام مهندسی همواره با چالش مواجه می‌شود و تقریبا همه‌ساله این دغدغه در بین جامعه مهندسان وجود دارد که به این موضوع برمی گردد که یک مقررات ملی ساختمان داریم.

شکیب افزود: مبحث دوم روشی را برای تعیین تعرفه مطرح کرده است که این بنیان به ۱۸ سال قبل بازمی‌گردد که از آن زمان تاکنون بازنگری درآن انجام نشده است. آن تعرفه هیچ تطبیقی با هزینه ساخت واقعی ندارد و به همین دلیل از سال ۱۴۰۱ پیشنهاد داده ایم این موضوع به روزرسانی شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفته است، سال گذشته به وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد دادیم یک شورای تعیین شکل بگیرد که تیرماه سال گذشته انجام شد، اما به علت عدم تشکیل جلسات در وزارت راه و شهرسازی هیچ نوع خروجی در این خصوص نداشته‌ایم؛ لذا این چالش همچنان لاینحل مانده است. قطعا نمی‌توانیم از روش مبحث ۲ مقررات ملی ساختمان برای تعیین حق الزحمه مهندسان استفاده کنیم.

شکیب اظهار داشت: ما انتظار داریم تعرفه مهندسان نیز به اندازه سازمان نظام پزشکی به میزان ۴۰ درصد باشد یا اینکه برابر با افزایش حقوق کارگران به میزان ۳۵‌ درصد باشد. البته اگر بر مبنای هزینه ساخت باشد قاعدتا باید ۱۰۰‌ درصد افزایش پیدا کند. اما به لحاظ شرایطی که در کشور وجود دارد توقع جامعه مهندسی آن است که به اندازه نظام پزشکی یا معادل رشد حقوق کارگران باشد.

دیگر خبرها

  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • ابلاغ تعرفه‌های جدید پزشکی
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات مهندسی
  • از کاهش زمان و فرآیند پروانه ساختمانی تا پیشتازی شیراز به لحاظ ارائه خدمات فنی و مهندسی
  • نرخ ساخت منطقی نیست/ ابلاغ تعرفه حق‌الزحمه مهندسان نظام مهندسی
  • ‌ویزیت پزشکان‌ در کرمانشاه چند؟
  • رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی: فقط ۱۰ درصد پزشکان از شغل خود راضی هستند
  • تعرفه شستشوی نما ساختمان ۱۴۰۳
  • مسوولان برای درمان سراغ پزشکان معروف می روند
  • هزینه ساخت مسکن چند درصد افزایش یافته است؟