Web Analytics Made Easy - Statcounter

در لایحه پیشنهادی بودجه سال ۹۷ که صبح امروز توسط رئیس جمهور به نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقدیم شد، دست‌کم معادل یک هزار و دویست‌و هفتاد و هفت میلیارد ریال از مطالبات مربوط به تعهدات جاری دولت در قبال سازمان تامین اجتماعی پیش‌بینی شده است.

ایران آنلاین ردیف‌های مالی پیش‌بینی شده برای سازمان تامین اجتماعی به ترتیب در ارتباط با سهم‌ بیمه کارگران کشاورز، بازنشستگان تامین اجتماعی و بیمه قالیبافان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس ردیف شماره ۲۵ از جدول شماره ۹ لایحه پیشنهادی دولت برای بودجه سال ۹۷، مبلغ ۲۴۱ میلیارد ریال بابت سهم بیمه کارفرمایان کشاورزی برای سازمان تامین اجتماعی درنظر گرفته شده است.

همچنین براساس ردیف‌ هشتم جدول شماره ۱۸ لایحه پیشنهادی بودجه سال ۹۷ برای سازمان تامین اجتماعی مبلغ هزار میلیارد ریال بابت بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی درنظر گرفته شده است، در ردیف سیزدهم این جدول نیز مبلغ ۳۶ هزار میلیارد ریال بابت هزینه‌های مربوط به بیمه قالیبافان برای سازمان تامین اجتماعی درنظر گرفته شده است.  

سازمان تامین اجتماعی که از آن به عنوان بزرگترین و فراگیر‌ترین صندوق‌ بیمه‌های اجتماعی در ایران یاد می‌شود، دارای ماهیت غیردولتی است و برای همین بودجه سالیانه این سازمان به صورت مجزا از بودجه دولتی تصویب می‌شود.

این سازمان از دولت بابت تعهدات مالی مربوط به سنوات گذشته بیش از یک‌صد هزار میلیارد تومان بستانکار است.

جدا از تکالیفی که در لایحه پیشنهادی بودجه سال ۹۷ برای دولت در مورد پرداخت بخشی از هزینه‌های جاری سازمان تامین اجتماعی درنظر گرفته شده است، مطابق ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه، دولت مکلف است تا سالانه معادل ۱۰ درصد از هزینه‌های مربوط به بدهی‌های معوقه خود را در قالب بودجه‌های سنواتی به سازمان تامین اجتماعی بازپرداخت کند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۷۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهادی برای تداوم اجرای طرح شیر مدارس

در حالی که طرح رایگان شیر مدارس بعد از سال‌ها توقف در اجرا در سال تحصیلی جاری با دستور رئیس جمهور اجرایی شد؛ اما تولیدکنندگان محصولات لبنی از تاخیر در پرداخت تعهدات ابراز گلایه می‌کنند و برای حل مشکل پیشنهاداتی ارائه داده‌اند.

سید محمدرضا بنی طبا - سخنگوی انجمن صنایع فرآورده های لبنی - در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اجرای طرح رایگان شیر مدارس گفت: این طرحی که بعد از سال‌ها توقف با دستور مستقیم رئیس جمهور اجرایی شد یکی از خدمات خوب دولت بود که انتظار می رود همه دستگاه ها در اجرای درست آن کوشا باشند.

بنی طبا با اشاره به اینکه طرح شیر رایگان مدارس در برنامه هفتم مصوب شده و امیدواریم این طرح در سال آتی تحصیلی تداوم داشته باشد، گفت: می‌دانیم دولت در تامین منابع و توسعه طرح به تمام مقاطع تحصیلی با مشکل مواجه است و بر همین اساس پیشنهاد صنایع لبنی این است که تامین منابع طرح از محل مالیات بر ارزش افزوده کارخانه‌هایی که در این طرح مشارکت دارند، تامین شود.

سخنگوی انجمن صنایع لبنی ضمن گلایه از کندی روند انجام تعهدات گفت: علی رغم همکاری بسیار خوب و پیگیرانه وزارت آموزش و پرورش و نیز تصویب منابع در کمیسیون تلفیق اما گزارش‌هایی که از تولیدکنندگان دریافت کرده‌ایم حکایت از آن دارد که مطالبات حدود ۳۰۰ تولید کننده در این طرح منتظر تصمیم سازمان برنامه و بودجه و ریاست این سازمان قرار دارد.

بنی طبا با اشاره به اینکه تولیدکنندگان خود تعهداتی نسبت به دامداران و تامین کنندگان شیرخام دارند، عنوان کرد: بخشی از مطالبات مرحله اول توزیع شیر رایگان انجام شده، اما مراحل بعدی با وجود انجام تعهدات از سوی تولیدکنندگان هنوز در پیچ و خم تصمیمات دولتی و بروکراسی اداری است و این در حالی است که هر روز تاخیر در انجام تعهدات منجر به کاهش انگیزه تولیدکنندگان برای مشارکت در این طرح خواهد شد.

سخنگوی انجمن صنایع لبنی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان در اجرای این طرح با کمترین حاشیه سود ورود کردند و وزارت آموزش و پرورش هم همکاری بسیار خوبی در اجرا و پیگیری مطالبات تولیدکنندگان داشته خواست هر چه زودتر نسبت به تخصیص منابع قانونی مصوب اقدام و شعار حمایت از تولید را در عمل نشان داده شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند
  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • پیشنهادی برای تداوم اجرای طرح شیر مدارس