Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-05-02@23:30:16 GMT

سلسله نشست های گفتمان شهر در قلب طهران

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۹۰۶۰۹

سلسله نشست های گفتمان شهر در قلب طهران

امتداد نیوز :سلسله نشست های گفتمان شهر با موضوع ساختمانهای ناایمن و تاب آور شهر تهران با حضور محمد سالاری عضو شورای اسلامی شهر تهران و رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری این شورا در بنیاد فرهنگی رفاه در قلب طهران برگزار شد.

به گزارش امتداد نیوز ، در ابتدای این نشست که معاون سازمان آتش نشانی ، اساتید و دانشگاهیان نیز حضور داشتند ، پیمان حسین محسنی شهردار قلب طهران در سخنانی ، با اشاره به موقعیت جغرافیایی منطقه ۱۲ ، جمعیت ساکن و شناور آن به ویژه در روزهای پایانی سال به جهت وجود بازار تهران به عنوان قطب اقتصادی کشور و همچنین جمعیتی که از بافت های تاریخی و جاذبه های گردشگری قلب طهران روزانه بازدید می نمایند ، به اقدامات یکی دوماهه ی اخیر مدیریت شهری در بحث برخورد با املاک ناایمن در سطح این منطقه و پلمپ ۵ پاساژ با حجم بیش از ۱۰۰ واحد تجاری که اولویت اول خطر را دارا بودند اشاره کرد و گفت : تلاش نمودیم گستره ی این اقدام در تمامی نواحی منطقه ۱۲ باشد که پاساژهای ناایمن دیگر خود را به حداقل های استانداردها همراه نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه مدیریت شهری منطقه ۱۲ در برخورد با املاک ناایمن که مستقیما با جان و مال شهروندان در ارتباط است ذره ای کوتاهی نخواهد کرد و باید در فضاهای عمومی امنیت شهروندان حفظ شود ، از زحمات سازمان آتش نشانی در ابلاغ و پیگیری دستورالعمل ها و استانداردهای ایمنی در خصوص املاک ناایمن قدردانی نمود.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران نیز در این نشست با اشاره به اهمیت بحث شهرسازی و امنیت ساختمان که در دوره ی قبل ، مدیریت شهری از آن غافل بوده و امروزه پس از حادثه پلاسکو به مطالبه ی جامعه شهری تبدیل شده است گفت : نگاه امروز مدیریت شهری به حوزه ی نرم افزاری و رعایت اصول شهرسازی و مقررات ملی ساختمان و استاندارهای ایمنی است و انشااله مجموعه ذینفعان شهر نیز پیگیری این مطالبه را از مسئولین داشته باشند.
در ادامه ی این نشست اساتید و دانشگاهیان به بیان دیدگاهها و نظرات خویش در بحث ساختمانهای ناایمن و تاب آور شهر تهران پرداختند.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۰۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل در روند اجرای آزادراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده

تین نیوز

شهردار منطقه ۱۴ از بازگشایی مسیر آزادراه شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده خبر داد.

 

 

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم،  امیر شهرابی فراهانی؛ شهردار منطقه 14 در جریان این بازدید از محدوده خیابان رحیمی، سرای محله فیروزه و دوربرگردان سوم خرداد بازدید کرد و گفت: از عوامل خدمات شهری، ترافیک و عمران می خواهم که در روزهای آینده با حذف موانع و زوائد ترافیکی موجود در خیابان ها موجب سهولت تردد در محدوده منطقه شوند.

وی با تاکید بر کاهش بار ترافیکی افزود: لازم است ظرف یک هفته، با حداکثر 10 روز آینده مسیر مسدود در آزادراه شهید شوشتری حدفاصل اتوبان بسیج ـ محلاتی و پل ابوذر بازگشایی و مسیر تردد شهروندان همواره شده و از بار ترافیکی شرق منطقه کاسته شود.

شهردار منطقه 14 در حاشیه این بازدید با بیان آنکه طرح احداث آزادراه شهید شوشتری به عنوان تثبیت کننده حریم نهایی شرق تهران شامل احداث بزرگراهی شمالی ـ جنوبی در منتهی الیه شرق تهران است و بزرگراه امام رضا(ع) در جنوب شرق پایتخت را به بزرگراه شهید یاسینی در شمال شرق تهران متصل می کند، یادآور شد: طول این معبر بزرگراهی کمربندی بالغ بر 15 کیلومتر در دو مسیر رفت و برگشت به عرض پوسته تا 76متر است که هر مسیر شامل 3خط عبور بوده و در میانه مسیر از طریق تقاطع غیر هم سطح به بزرگراه شهید محلاتی متصل می گردد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت این بزرگراه به عنوان کمربندی شرقی تهران و محور کمکی بزرگراه بسیج و نقش اساسی آن در هدایت ترافیک ترانزیتی برون شهری به خارج از شهر تهران و کاهش بار ترافیک در معابر شرقی، مدیریت شهری بر آن شد تا روند احداث این بزرگراه به عنوان یکی از اولویت های عمرانی از مسیر و محدوده منطقه تسهیل یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تسهیل در روند اجرای آزادراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده
  • انتصابات جدید در مناطق یک و چهار همچنین سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه
  • نهادینه‌شدن باشگاه شهراندیشان در شهرداری و شهر اصفهان پیگیری می‌شود
  • تسهیل در روند اجرای بزرگراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده
  • دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند
  • «شهرگاه» تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست
  • «شهرگاه» فرصتی برای هم‌اندیشی دانشگاه و مدیریت شهری است
  • ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد