Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-30@05:48:26 GMT

صدور شناسنامه ایمنی برای مدارس منطقه ۷

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۹۱۱۶۳

صدور شناسنامه ایمنی برای مدارس منطقه ۷

به گزارش ایلنا، سمیه حاجوی با اعلام این مطلب گفت: فاز سوم طرح مدرسه آماده در سطح منطقه با هدف آماده‌سازی دانش‌آموزان و مدیران در برابر رویارویی با بلایای طبیعی در حال اجرا است و پس از بررسی مدارس توسط کارشناسان آتش‌نشانی شناسنامه ایمنی برای آنها صادر می‌شود.

وی افزود: این طرح با هماهنگی آموزش و پرورش منطقه در مدارس در حال اجراست و پس از آموزش مدیران این مدارس، در مرحله بعدی قرار است معلمان و دانش آموزان نیز تحت آموزشه‌ای لازم قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار منطقه ۷ ادامه داد: براساس دستورالعمل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در خصوص مقاوم سازی مدارس در برابر بلایای طبیعی، آموزش‌های لازم به مدیران مدارس آغاز شده و مدیران این مدارس تاکنون در دوره‌های آموزشی اطفاء حریق، کمک‌های اولیه، آشنایی با مبانی بحران و همچنین روانشناسی بحران شرکت کرده‌اند.

حاجوی با تاکید بر اینکه طرح مدرسه آماده در سطح مدارس منطقه با هدف ارتقای آمادگی، ایمنی و توانمندسازی مدارس در مقابله با حوادث اجرا می‌شود، اظهار داشت: شناخت مخاطرات، آمادگی و نحوه مواجهه با حوادث، کمک‌های اولیه و اصول ایمنی و اطفاء حریق از جمله کارگاه‌های آموزشی است که در راستای اجرای طرح یادشده در مدارس برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: مدرسه آماده مدرسه‌ای است که مخاطرات آن به حداقل رسیده و توان مقابله با حوادث را کسب کرده و کمترین تلفات و خسارات را در مقابله با حوادث متحمل خواهد شد. مدرسه آماده قصد دارد با همراهی کلیه مسئولان و ذینفعان در جهت ایجاد محیطی امن و مطمئن برای تعلیم و تربیت دانش آموزان گام بردارد.

به گفته حاجوی آموزش نمایندگان مدیریت بحران مدارس، آموزش پرسنل مدرسه، تشکیل گروه مدیریت بحران، تهیه سند مخاطرات، اجرای اقدامات کاهش مخاطرات، مانور، آموزش دانش‌آموزان، تشکیل گروه دوام دانش‌آموزی، مشارکت دادن والدین در طرح و تجهیز مدرسه بخشی  از گام‌های اجرا و مهم  این طرح به شمار می‌آید.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۱۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر، رسولی پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران رسانه‌های کردستان اظهار کرد: در حال حاضر سه هزار مدرسه شبانه روزی در حوزه متوسطه اول و دوم در کشور فعالیت دارند که مدارس شبانه روزی متوسطه دوم در حوزه نظری، کار دانش و فنی حرفه‌ای فعالیت دارد که میزان دانش آموزان مشغول به تحصیل در کل این مدارس ۳۵۰ هزار نفر است.

وی خاطرنشان کرد: هزار و ۱۴۶ مدرسه نظری در کشور فعال است که ۱۶۷ هزار دانش‌آموز در این مدارس فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانش‌آموز در دوره دوم متوسطه نظری در کشور مشغول به تحصیل هستند، گفت: ۹ درصد دانش‌آموزان متوسطه نظری در مدارس شبانه روزی کشور مشغول به تحصیل هستند و نشان می‌دهد باید توجه ویژه‌ای به این حوزه شود و مدارس شبانه روزی تقویت شوند.

کارشناس مسؤول برنامه‌ریزی آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: مدارس شبانه‌روزی به منظور دسترسی به توسعه عدالت آموزشی در مناطق محروم و روستایی ایجاد شده و نیاز به تقویت دارند تا شاهد کاهش ترک تحصیل و افزایش پوشش تحصیلی باشیم.

رسولی اذعان کرد: رویکرد جدیدی امسال با عنوان تجمیع آزمون‌های ورودی مدارس خاص که شامل مدارس استعدادهای درخشان و مدارس نمونه دولتی است، در کشور عملیاتی شده است.

وی اضافه کرد: ثبت نام در این آزمون تا چهارشنبه گذشته به مدت ۲۰ روز انجام شد و ۳۴۰ هزار دانش‌آموز برای شرکت در این آزمون ثبت نام کردند.

وی زمان برگزاری آزمون سمپاد و نمونه دولتی را یکم تیر عنوان کرد و افزود: دانش‌آموزان در این آزمون به رقابت می‌پردازند.

کارشناس مسؤول برنامه‌ریزی آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اذعان کرد: ۱۰۶ مدرسه شبانه روزی در سه دوره تحصیلی در کردستان فعالیت دارند که از این تعداد ۳۶ مدرسه مربوط به دانش آموزان متوسطه نظری است.

کد خبر 6089842

دیگر خبرها

  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • تکریم شان معلم در این هفته بسیار مهم است/انتخاب۷معلم نمونه استانی
  • لزوم آماده‌باش همه دستگاه‌ها به دنبال صدور هشدار نارنجی هواشناسی
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • تقدیر از ۲۷۸۰ معلم شاهرودی/ برنامه هفته معلم مدرسه محور است
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شأن این قشر برگزار شود
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند