Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و دبیر جشنواره گفت: علاقه‌مندان می‌توانند در حوزه کاریکاتور و عکس، گزارش، خبر، سرمقاله، یادداشت و تیتر بخش رسانه‌های مکتوب و نیز مجازی شرکت کنند.
سید علی‌اصغر محدث شرایط و مقررات ویژه شرکت در این جشنواره را در معرض دسترس عموم بودن با بیش از یک هزار مخاطب اعلام کرد و افزود: تاریخ تولید و خلق آثار در همه بخش‌ها نباید قبل از سال ۱۳۹۴ باشد و شرکت اعضای هیات گزینش و داوری در جشنواره ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: رسانه‌های مجازی متقاضی شرکت می‌بایست در ستاد ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی ایران ثبت شده باشند، اثر و اجزای به کار رفته در پایگاه اینترنتی و نوشتاری، نباید مغایر قوانین و مقررات جاری کشور باشد، حقوق مادی و معنوی پدیدآورندگان آثار به کار رفته در پایگاه اینترنتی یا رسانه نوشتاری، براساس قوانین و مقررات جاری جمهوری اسلامی ایران باشد.
دبیر جشنواره رسانه‌ای قرآن و عترت ادامه داد: علاقمندان می‌توانند تا ۲۲ آذر آثارشان را به نشانی شیراز، بلوار ایثار، ساختمان شماره ۲ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، طبقه دوم- معاونت قرآن و عترت دبیرخانه جشنواره ارسال و برای ارسال و کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به نشانی www.quranfars.com مراجعه کنند.
مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس بیان داشت: اهداف این جشنواره تبلیغ، ترویج و گسترش آموزه‌های قرآن و عترت، ایجاد تحرک و شور قرآنی در بین اقشار مختلف، تقویت تفکر دینی و معنا بخشیدن به زندگی در پرتو آموزه‌های قرآن و عترت، معرفی دستاورد‌ها و توانمندی‌های حوزه رسانه با موضوع قرآن و عترت، شناسایی استعداد‌های حوزه رسانه‌ای و حمایت از آثار دینی و قرآنی آنان است.
محدث افزود: موضوع بخش اصلی جشنواره شامل قرآن عترت شامل زندگی و سیره پیامبران، زندگی و سیره پیامبر اسلام، اقتباس از داستان‌های قرآن کریم، داستان‌های قرآن و عترت، تمثیل‌های مرتبط با قرآن و عترت، زندگی و سیره دیگر شخصیت‌های قرآنی، زندگی و سیره معصومین الهی از دیدگاه قرآن، فرهنگ ایثار، شهادت، ارزش‌های قرآن وعترت در قالب ارزش، مضامین و معارف دینی و قرآنی، معارف قرآن و اهل بیت (ع) است.
وی با بیان اینکه دیگر موضوع‌های جشنواره هنر اسلامی‌ایرانی مبتنی بر تعالیم قرآن، دایره المعارف اینترنتی و دانشنامه برخط، فرهنگ مهدویت، سبک زندگی اسلامی، توسل و زیارتنامه‌ها و ترویج معارف قرآنی و اهل بیت علیهم‌السلام است، تصریح کرد: موضوع بخش ویژه جشنواره رسانه‌های دیجیتالی هفته قرآن و عترت شهدای مدافع حرم است.
جشنواره رسانه‌های نوشتاری و دیجیتال قرآن و عترت فارس دی ماه در شیراز برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۵۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی‌سازی علوم انسانی امری ضروری است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیدرسول موسوی صبح یکشنبه در نشست «پیشینه‌شناسی رویکردهای اسلامی به علوم انسانی» اظهار کرد: یکی از مباحثی که در نظام جمهوری اسلامی مهم است، مباحث علوم انسانی است، به این معنا که علوم انسانی باید بومی شود و به تعبیر دقیق‌تر اسلامی‌سازی علوم انسانی یعنی نگاه ما به انسان یک نگاه معنوی و الهی باشد.

وی با بیان اینکه رویکرد کشورهای غربی به علوم انسانی غالباً اومانیستی و انسان‌محوری است. طبیعتاً هنگامی که اختلاف مبنایی حاصل شد، در شاخه‌ها و فروع نیز به طریق اولی اختلافاتی وجود دار.، تصریح کرد: در این زمینه تاکنون کتاب‌های زیادی در زمینه اسلامی ساز علوم انسانی نوشته شده است و دیدگاه‌ها و نظریه‌های زیادی در این زمینه وجود دارد اما در این میان باید مورد توجه باشد، روش شناسی است.

مدیر گروه و عضو هیئت علمی گروه علوم قرآن و حدیث مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی (ره) با اشاره به ۲ دیدگاه در رابطه با اسلامی‌سازی علوم انسانی گفت: یک دیدگاه از منظر فلسفی بررسی می‌شود، یعنی از دانش و علم فلسفه به ویژه حکمت متعالیه که ملاصدرا آن را بنیان نهاده، برای اسلامی‌سازی علوم انسانی استفاده شود البته فارابی نیز از فیلسوفانی است که از او به عنوان مؤسس توسعه فلسفه به علوم اجتماعی و انسانی یاد می‌شود.

وی با بیان اینکه از آنجایی در یونان هم دیدگاهی اجتماعی نسبت به علوم انسانی وجود داشت و علوم انسانی دارای جایگاه بود؛ پس پیوندی میان فلسفه و دانسته‌های اجتماعی و علوم انسانی از ابتدا در یونان وجود داشته است، افزود: پس از ورود فلسفه به حوزه اسلامی توسط مسلمانان و فیلسوفانی همچون خواجه نصیرالدین طوسی، بوعلی سینا، فارابی و… نگاه به فلسفه چنین بود که بر علوم انسانی مسلط است.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اینکه استفاده از قرآن و سنت، روشی دیگر در رابطه با اسلامی‌سازی علوم انسانی است، اضافه کرد: پیشینه این روش نیز به مفسرینی باز می‌گردد که از نگاه قرآن و حدیث مطالبی را بیان کردند.

وی درخصوص طبقه‌بندی تفسیرهای قرآنی نیز گفت: یکی از این تفاسیر، تفسیرهای اجتماعی، تفاسیری هستند که به مردم، جامعه و نیازهای اجتماعی توجه دارند. تفاسیر عصری (زمانی) هم مسائل روز و مورد نیاز را بیان می‌کنند. دسته سوم نیز شامل تفاسیر موضوعی هستند که نیازهای جامعه را بر مبنای آیات قرآن پاسخ می‌دهند. یعنی موضوع از جامعه استخراج شده و براساس قرآن بررسی می‌شود. کتاب «سنت‌های تاریخ در قرآن» از شهید سید محمد باقر صدر نیز در راستای تفسیر موضوعی است.

مدیر گروه و عضو هیئت علمی گروه علوم قرآن و حدیث مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی (ره) اضافه کرد: در بحث اسلامی‌سازی علوم انسانی، چه با روش فلسفی و استفاده از ایده‌های فیلسوفان و چه با روش تفسیری، منابع و پیشینه متعددی وجود دارد.

وی با تقسیم تفسیر موضوعی به دو نوع درون قرآنی و برون قرآنی گفت: منظور از تفسیر موضوعی درون قرآنی آن است که موضوع در قرآن وجود دارد و تفسیر موضوعی برون قرآنی به مسائل روز و دانش‌های بشری اشاره دارد.

حجت‌الاسلام موسوی در خصوص کارکردهای خانواده در زمینه اسلامی سازی علوم انسانی ابراز کرد: پیدایش کارکردهای خانواده در غرب مطرح شد و کتاب‌های متعددی نیز در این رابطه نوشته‌اند. به طور کلی ۲ شاخه و مکتب فکری در تمام عرصه‌ها میان غربیان رواج دارد که مباحث را به دو شاخه ساختارگرایی و کارکردگرایی تقسیم می‌کند.

وی تأکید کرد: ساختارگرایان معتقد بودند در موضوعات علوم انسانی باید به مبادی، ساختارها، اصول و ریشه‌ها نگریست اما به فواید و منافع کمتر توجه داشته اند. کارکردگرایان نیز در پی تحولاتی که در غرب به وجود آمد، منفعت‌گرا شدند و به سمت بیان کارکردها و فواید رفتند.

این پژوهشگر دینی که بر این باور است خانواده از مباحث بین رشته‌ای است، گفت: هم در روان‌شناسی و هم در جامعه‌شناسی این امر مورد بحث قرار می‌گیرد. اما از آنجا که مبحثی اجتماعی به‌شمار می‌رود، پس جامعه‌شناسان بیشتر به آن پرداخته‌اند.

وی اضافه کرد: جامعه‌شناسان کارکردگرا نیز بحثی با عنوان «کارکردهای خانواده» را مطرح کردند. برای مثال بحث تولید مثل و تنظیم و کنترل نسل را از کارکردهای خانواده برشمردند.

کد خبر 6097051

دیگر خبرها

  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • اسلامی‌سازی علوم انسانی امری ضروری است
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در سپیدان
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات اسلامی: کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است
  • کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است
  • فراخوان سومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی در لرستان
  • کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است