Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -   شهردار تهران در واکنش به انتقادات اخير به انتصابات شهرداري تهران گفت:‌تنها تقاضايي که دارم آن است که چه کساني که با قصد خير و اصلاح امور و چه کساني که با قصد تخريب به ما انتقاد مي کنند، حداقل انصاف را رعايت کرده و چيزي را به دروغ به شهرداري يا مديرانش نسبت ندهند تا سپس به همان دروغ حمله کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
به گزارش خبرگزاري آريا، محمد علي نجفي ظهر امروز در حاشيه مجمع عمومي خانه هنرمندان ايران طي سخناني در جمع خبرنگاران ابراز داشت: امروز براي شرکت در جلسه شوراي عالي خانه هنرمندان با حضور نمايندگان 12 صنف و همچنين جلسه مجمع عمومي خانه هنرمندان در اين مرکز حضور پيدا کردم؛ البته در طول 17 سالي که از تاسيس خانه هنرمندان مي گذرد من همواره با اين مرکز ارتباط داشتم و از برنامه هاي خانه هنرمندان استفاده مي کردم اما امروز بازديد رسمي تري از خانه هنرمندان داشتم.
وي افزود: شهرداري تهران اين رسالت را براي خودش قائل است که از فعاليت هاي هنري و هنرمندان در سطح شهر تهران حداکثر حمايت را به انجام برساند؛ در اين مسير ما نيز روي سه محور برنامه ريزي کرده ايم تا نسبت به انجام کارهاي فاخر هنري و ايجاد فضاها و سخت افزارهاي فاخر در کنار مردمي کردن هنر و توجه به هنر ديني و مذهبي اقدام کنيم.
شهردار تهران تاکيد کرد: ما در قبال همه شهروندان مسئوليت داريم و فکر مي کنيم شهر را بدون هنر نمي توان اداره کرد، از اين رو همه شهروندان بايد از اين امکانات بهره مند شوند. همچنين بايد از ابزارهاي هنري در تقويت معارف ديني و آشنايي شهروندان با مسايل مختلف ديني و اخلاقي استفاده کرد تا بتوانيم اخلاق شهروندان را در جهت مسايل شهروندي متحول کنيم.
نجفي يادآور شد: ما خودمان را متصدي اداره شهر و مسايل شهروندي مي دانيم و اين ابزار هنر است که مي تواند به ما کمک شاياني کند، خصوصا هنر مذهبي که سابقه بسيار غني در کشور دارد؛ مردم ما به پشتوانه دين و اعتقادات مذهبي توانستند از راه هاي پر پيچ و خم به سلامت عبور کنند و هم اکنون بايد هنر را در خدمت اين پشتوانه و فرهنگ قرار دهيم.
شهردار تهران در پاسخ به سوالي درباره سرنوشت طرح برخورد با سد معبر کسبه و مغازه داران در پايتخت، گفت: سد معبر شکل هاي مختلفي دارد که دست فروشان، مغازه داران و بخشي از ارگان ها و نهاد ها را شامل مي شود. البته برخورد با سد معبر سهل ممتنع است چرا که مي توان گفت با يک دستور تمامي سد معبرها را جمع آوري مي کنيم اما طبيعي است که اين روش درست و ماندگاري نخواهد بود و نارضايتي هايي به دنبال خواهد داشت؛ اين در حالي است که بايد توجه داشت سد معبر اشکال مختلفي داشته و دچار پيچيدگي هاي فراواني است.
وي افزود: بيش از يک ماه است که هياتي از معاونان و مديران را مسئول کردم تا طرح جامعي را براي مقابله با سد معبر تهيه کنيم چرا که نبايد با ناپختگي وارد اين مسئله شويم و در ميانه راه عقب نشيني کنيم. به همين منظور دائما براي آماده سازي اين طرح پيگيري کردم و به من قول دادند که طرح مقابله با سد معبر طي يک هفته آينده آماده شود.
نجفي با بيان اينکه « موضوع رفع سد معبر يک مسئله بسيار مهم براي شهرداري، شهر و شهروندان به شمار مي رود» عنوان کرد: بعضي از انواع سد معبر همانند سد معبر مغازه داران از نظر مردم قابل درک و ساده تر است که در مرحله اول با آن ها برخورد مي کنيم و سپس سراغ شکل هاي پيچيده تر خواهيم رفت.
شهردار تهران در پاسخ به سوال ديگري درباره آخرين وضعيت کافه نادري، گفت: نقشي که شهرداري در اين مسئله داشت اين بود که از نابودي سابقه تاريخي و فرهنگي کافه نادري به عنوان يک مکان تاريخي که از جهاتي به عنوان نماد و سمبل تلقي مي شود، جلوگيري کند؛ به همين منظور به مجرب اينکه اين مسئله را شنيديم موضوع را پيگيري کرديم و خود اعضاي شوراي شهر نيز کمک کردند تا در نهايت جلوي اين موضوع گرفته شد و برنامه قبلي به کلي منتفي شده است.
وي تاکيد کرد: در ادامه بايد نسبت به احياي کافه نادري و تبديل آن به نقطه پاتوق براي شهروندان تهراني اقدام کنيم تا بزرگ تر ها خاطرات خود را مرور کرده و جوان تر ها با تاريخ شهر آشنا شوند.
نجفي در پاسخ به سوال ديگري درباره ساخت پرديس هاي سينمايي در نقاط مختلف شهر تهران، تصريح کرد: ترجيح ما اين است که شهرداري درباره ساخت و ساز پرديس هاي سينمايي وارد نشود؛ چرا که با وجود کمبود منابع هم اکنون شهرداري طرح هاي ناتمام زيادي در بخش هاي فرهنگي، هنري و ... دارد و حدود 23 هزار ميليارد تومان براي تکميل اين طرح ها مورد نياز است. در کنار آن معتقد هستيم که بايد زمينه را براي سرمايه گذاري بخش خصوصي در اين نوع فعاليت ها، تسهيل کنيم.
وي تصريح کرد: همه برنامه ما متوجه جلب سرمايه هاي بخش خصوصي در اجراي پروژه هاي شهري، خصوصا پروژه هاي سبک تر همچون ساخت پرديس سينمايي است، اما اگردر جايي احساس کنيم امکان ساخت و ساز توسط بخش خصوصي به ميزان مورد نياز وجود ندارد، شهرداري هم وارد خواهد شد.
شهردار تهران تاکيد کرد: برنامه سال 96 و 97 ما اين است که همه بودجه هاي عمراني شهرداري تهران صرف تکميل طرح هاي نيمه تمام شود.
نجفي در پاسخ به سوالي درباره هجمه هاي اخير در کانال هاي تلگرامي، گفت: اين هجمه ها با انگيزه هاي مختلفي انجام مي شود و چه بسا در برخي موارد، انگيزه هاي خير هم وجود داشته باشد. خوشبختانه شهرداري در کانون توجهات مردم تهران و ديگر شهرها قرار گرفته است و هر عزل و نصبي در شهرداري تهران بلافاصله مورد بررسي و تحليل قرار مي گيرد، از اين رو انگيزه هاي خيري نيز در اين انتقادات وجود دارد. اما در مقابل در بسياري از موارد انگيزه هاي سياسي و دشمني بارز هم وجود دارد که نمي خواهم به آن وارد شوم.
وي تاکيد کرد: تنها تقاضايي که دارم آن است که چه کساني که با قصد خير و اصلاح امور و چه کساني که با قصد تخريب به ما انتقاد مي کنند، حداقل انصاف را رعايت کرده و چيزي را به دروغ به شهرداري و يا مديرانش نسبت ندهند تا سپس به همان دروغ حمله کنند. اگر آن چيزي که واقعيت دارد به زعم آنها غلط و يا درست است، آن را مورد نقد و بررسي قرار دهند.
شهردار تهران يادآور شد: ما خودمان را خدمتگذار مردم مي دانيم و از روزي که اين لباس خدمت را پوشيديم ، خودمان را براي قبول هر انتقاد، هجمه و حتي هر توهين و خدمتي آماده کرديم.
نجفي در ادامه گفت و گوي خود با خبرنگاران درباره طرح توسعه خانه هنرمندان، گفت: مجموعه خانه هنرمندان يک باغ هنر به شمار مي رود و صلاح نيست که ساختمان جديدي در آن ايجاد کنيم چرا که اينجا محل تفرج عمومي مردم محسوب مي شود. اما زمين بالاي اين مجموعه با حدود شش هزار متر مربع، به ارتش تعلق دارد و از قبل صحبت بوده است که در صورت هماهنگي با مسئولان ارتش، آن زمين را در اختيار بگيريم و تاسيسات جديدي ايجاد کنيم.
وي خاطر نشان ساخت: در يک گفت و گوي غير مستقيم با بعضي از فرماندهان ارتش، آن ها اعلام آمادگي کردند که نه تنها درباره زمين شش هزار متري شمال خانه هنرمندان، بلکه در خيلي از موارد ديگر نيز با شهرداري وارد گفت و گو و معامله شوند؛ در ادامه اميدواريم بتوانيم به نتيجه برسيم و تصميم مثبتي به نفع مردم گرفته شود.
شهردار تهران در پاسخ به سوالي درباره برنامه مديريت شهري براي احياي سراي محلات در پايتخت، تاکيد کرد: در حال حاضر ارزيابي 100 درصد مثبتي از کار سراي محلات ندارم و معتقدم جنبه هاي منفي در کار آنها وجود داشته است؛ شايد مقداري به اين دليل است که سياست و طرح روشني درباره فعاليت هاي سراي محلات و ارتباط آن با ديگر فعاليت هاي شهرداري وجود نداشته است. در اين زمينه از معاون امور اجتماعي و فرهنگي تقاضا کردم که طي يک ماه آينده ارزيابي دقيقي از سراي محلات و عملکرد آنها داشته باشند.
نجفي تصريح کرد: قطعا تغييرات اساسي درباره فعاليت هاي سراي محلات ايجاد خواهد شد اما طبيعي است اين تغييرات ابتدا بايد برنامه ريزي شود و سپس به چشم مردم خواهد آمد.
شهردار تهران درباره حمايت مديريت شهري از برگزاري جشنواره تئاتر، موسيقي و فيلم فجر نيز گفت: جشنواره فجر يک موضوع ملي و بين المللي است چرا که عمدتا در تهران تحقق پيدا مي کند و طبيعي است شهرداري تهران خودش را نسبت به اين جشواره ها مسئول مي داند.
وي گفت: هم اکنون مذاکرات اوليه را شروع کرديم و شهرداري به صورت مالي و غير مالي پشتيبان برگزار کنندگان جشنواره فيلم فجر خواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۷۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاروان خدمت شهرداری کرمانشاه به منطقه ۴ رسید

شهردار کرمانشاه و جمعی از معاونان و مدیران شهرداری برای ملاقات با اهالی منطقه چهار به مسجد امام صادق (ع) شهرک صادقیه رفتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، نادر نوروزی شهردار کرمانشاه، معاونان و مدیران ستادی شهرداری کرمانشاه امروز _ دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ به دیدار اهالی شهرک صادقیه واقع در منطقه چهار در مسجد امام صادق (ع) رفتند.

۱۲۰ نفر از اهالی در این دیدار با شهردار کرمانشاه به گفت‌وگو نشسته و مشکلات خود را مطرح کردند و شهردار کرمانشاه دستورات لازم را برای رسیدگی به تقاضاهای مردمی در اسرع وقت صادر کرد.

نادر نوروزی، شهردار کرمانشاه در حاشیه این دیدار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برای اطلاع از وضعیت محلات شهر کرمانشاه، طبق رویه گذشته امروز توفیق پیدا کردم به همراه جمعی از مدیران شهرداری کرمانشاه برای گفت‌وگو با اهالی منطقه ۴ در مسجد امام صادق (ع) شهرک صادقیه حضور پیدا کنم و پای صحبت‌های گرم و صمیمی شهروندان بنشینم.

وی افزود: بیشتر مراجعات امروز درخواست آسفالت، مرمت و لکه‌گیری آسفالت معابر، نگهداری فضای سبز، مشکلات ساخت‌وساز و درخواست استخدام بود، مواردی که مدیران مربوط به آن در مسجد حضور داشتند در محل رسیدگی و تعدادی نیز برای بررسی بیشتر ارجاع شد.

در ادامه پژمان پژوهنده، شهردار منطقه چهار کرمانشاه به خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز میزبان کاروان خدمت شهرداری کرمانشاه در منطقه بودیم و شهردار کرمانشاه برای دیدار با اهالی به همراه مدیران و معاونان در مسجد امام صادق (ع) شهرک صادقیه حضور یافتند و با ۱۲۰ نفر از مراجعان به گفت‌وگو نشستند.

وی اضافه کرد: بیشتر درخواست‌ها در مورد آسفالت معابر، تسریع در انجام معبر جدید به بلوار خلیج فارس و خروج شهرک صادقیه از بن بست، فضای سبز، پاکیزگی محلات و استخدام بود.

شهردار منطقه چهار کرمانشاه تاکید کرد: به دلیل اینکه محلات سطح منطقه چهار از بافت قدیمی شهر است مشکلات عدیده‌ای دارند که تلاش داریم به مشکلات بنا بر توان مالی شهرداری رسیدگی کنیم.

وی تصریح کرد: تعدادی از مراجعان درخواست رسیدگی در مورد تکمیل معبر جدید شهرک صادقیه به سراب قنبر و بلوار خلیج فارس را داشتند که شهردار کرمانشاه مقرر کرد از طریق مجاری قانونی ذی‌ربط رسیدگی در این زمینه صورت گیرد و همچنین تعدادی خواهان بازسازی مسجد شدن

شهردار منطقه چهار کرمانشاه با بیان اینکه شهرک صادقیه از محلات قدیمی است و در بن بست قرار دارد اما با تکمیل معبر جدید که در ادامه رینگ ترافیکی شهر کرمانشاه است، ادامه داد: تکمیل و راه‌اندازی این معبر می‌تواند نقش مهمی در ارتقای خدمت‌رسانی به شهرک را فراهم کند.

کد خبر 751109

دیگر خبرها

  • قتل یکی از مدیران شهرداری به دست همسرش
  • کاروان خدمت شهرداری کرمانشاه به منطقه ۴ رسید
  • قتل یکی از مدیران شهرداری تهران به دست همسرش
  • تصمیم زاکانی برای ساخت فرهنگسرا به قیمت نابودی درختان
  • «نادری» سرلیست «جام» برای مرحله دوم انتخابات شد
  • لیست نهایی جامعه اسلامی مهندسین برای انتخابات مشخص شد+ اسامی
  • دفاع موشکی ایران در مقابل اسرائیل زمینه نابودی هر چه زودتر رژیم صهیونیستی را فراهم می‌کند
  • لیست جامعه اسلامی مهندسین برای دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • روسیه: رزمایش ناتو برای تقابل با ماست؛ ادعای حمله ترکیبی دروغ است
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است