Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی مساجد کشور گفت: اگر علم به زمان وجود نداشته باشد قطعا توفیقی در جذب مخاطب حاصل نمی شود بنابراین شناخت دقیق ذائقه مردم و استفاده از ظرفیت های دینی و ارزشی مسجد برای جذب مخاطب بسیار مهم است.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حبیب رضا ارزانی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی مساجد کشور در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان درباره برنامه های پیش روی این نهاد گفت: در کانون های فرهنگی و هنری مساجد مهم ترین مسئله رسمیت بخشی به فعالیت ها براساس قوانین جمهوری اسلامی ایران است و برای تحقق این مسئله به دنبال شناسایی و بازیابی کانون های فعال و رتبه بندی آن ها در سه رتبه "فعال"، "نیمه فعال" و "غیرفعال" هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: با توجه به این که به حضور خواهران در کانون ها توجه ویژه داریم در حال طراحی ساختاری برای فعالیت آن ها هستیم. همچنین موضوع ارتباط کانون های داخل کشور با کانون های مساجد اهل سنت و شیعه در خارج از کشور و فعالیت در کنار آن ها بسیار مهم است. اگر این تعامل در قالب فضای مجازی باشد طبیعتا بسیار هموار است و اگر به صورت حقیقی یعنی افراد و برنامه ها مثل فرهنگ بچه های مسجد به کشور مقصد منتقل شود و بالعکس کارهای ارزشمندی که در آن سو انجام می شود به اینجا منتقل شود و ارتباطات بین افراد در داخل و خارج از کشور برقرار باشد بسیار ارزشمند است. کانون در تهران بیشتر به دنبال امور ستادی است و در استان ها در قالب فعالیت های سفیر کار می کند و این تفکیک بین ستاد و سفیر است.

دبیر ستاد عالی کانون فرهنگی هنری مساجد کشور درباره ورود بیش از پیش تکنولوزی در عرصه فعالیت های این نهاد اظهار کرد: در حال سرمایه گذاری در بخش شبکه سازی هستیم به این معنا که کانون ها بتوانند ارتباط زیرساختی اینترتی قوی داشته باشند و دیگر این که آموزش هایی در مسجد برگزار کنیم که مزیت رقابتی نسبت به برنامه های آموزشی دیگر در کشور داشته باشد، به عنوان مثال وقتی برنامه های کانون در اول مهر یا تیرماه شروع می شود در 50000 کانون همزمان شروع و پایان می یابد، برای کسی که به قصد اموزش و گذراندن برنامه های کانون مساجد عضو آن می شود راهنمای استاد و دانش پژوه وجود دارد و تلاش می شود با توجه به ایجاد فضای زیر ساختی اینترنتی، این بخش هنیز ارتقا پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین ارزانی به تاثیر فضاهای مجازی در شخصیت نوجوان و جوان و مسئولیتی که روی دوش کانون فرهنگی مساجد در جذب مخاطب قرار دارد اشاره و افزود: به دو شکل می توان مخاطب را جذب و در راه درست رهنمون کرد، اول این که کانون فرهنگی مسجد برنامه ارائه می دهد و مخاطب اگر دوست داشت استقبال می کند. شکل دیگر جذب مخاطب شناخت ذائقه مردم است. خداوند پیامبران را براساس زبان قوم خود فرستاده است که زبان به معنای فرهنگ آن قوم است و استفاده از ابزارهای مختلف فرهنگی در هر زمان به جذب بیشتر مخاطب کمک می کند. بنابراین برای این که در جذب مخاطب موثر و موفق شویم باید عالم به زمان باشیم. اگر علم به زمان وجود نداشته باشد قطعا توفیقی در جذب مخاطب حاصل نمی شود بنابراین شناخت دقیق ذائقه مردم و در مرحله بعد استفاده از ظرفیت های دینی و ارزشی مسجد برای جذب مخاطب و شکل گیری ارتباط بسیار مهم است.

وی در ادامه تصریح کرد: باید آسیب شناسی کرد که با چه شیوه و مدلی از اجرای برنامه ها، مردم و بچه ها جذب مسجد و برنامه های آن می شوند، فطرت ها همیشه پاک است بنابراین اگر همراه زمان و جلوتر از آن باشیم ارتباط برقرار می شود و مخاطب جذب می شود اما اگر از زمان عقب باشیم نتیجه خوبی حاصل نمی شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: فضای مجازی می تواند بر افراد تاثیر بگذارد، وقتی یک برنامه غیر حقیقی می تواند روی مخاطب تاثیر بگذارد پس انسانی که وجود حقیقی دارد بهتر می تواند بر انسانی که حقیقی است تاثیر بگذارد بنابراین کانون ها باید کار خود را مضاعف کرده، نگاه خود را درست و دقیق کنند و حتما ذائقه مردم را در برنامه هایشان لحاظ کنند چون اگر لحاظ نشود برنامه هایی که طراحی می شود صرفا برای خودشان جذاب است و تاثیرگذاری روی مخاطب ندارد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۸۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان گفت: در این کارگاه آموزشی ۱۴۰ نفر از مربیان فعال کانون‌های تربیت محور مساجد گیلان آموزش‌های لازم را برای ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و دینی در مساجد را از اساتید فرا گرفتند.
حجت الاسلام رضا حاجتی افزود: تفاوت کارفرهنگی با کارتربیتی، فرآیند جذب و حفظ نوجوان، رفتار شناسی، اختلال دوران نوجوانی، آشنایی با مسائل نوجوان، بازی، بازوی تربیت و برنامه سازی و قالب‌های تربیتی از موضوعات این کارگاه آموزشی یک روزه است. 
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با بیان اینکه امروز دشمنان فرهنگ و دین را هدف قرار داده اند تصریح کرد: همه ما باید با بهره گیری از ظرفیت‌های مساجد با این ترفند‌ها و توطئه‌ها مقابله کنیم. 
وی با تاکید براینکه در مقابله با جنگ نرم جوانان و نوجوانان بایدآموزش‌های لازم را فرا گیرند افزود: از ظرفیت‌های مساجد در راستای تربیت درست نسل جدید باید بیش از پیش بهره گرفته شود.
وی با بیان اینکه مضمار به معنی میدان و عرصه است گفت: امروز همه ما باید در میدان جنگ نرم حضور داشته باشیم و با برپایی فعالیت‌های فرهنگی گسترده جوانان را بیش از پیش در برابر تهاجمات فرهنگی واکسینه کنیم.
وی افزود: طراحی بازی، تدوین قالب‌های تربیتی و برنامه سازی تربیتی از دیگر برنامه‌های است که در این کارگاه‌های آموزشی دنبال می‌شود.
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان به رویداد فرهنگی و هنری هزار مشعل اشاره و تصریح کرد: در میدان جنگ تمدنی نیازمندیم که مشعل‌های فراوان در همه مناطق داشته باشیم، و کارگاه آموزشی و تربیتی یک روزه مضمار در راستای این رویداد در استان اجرا شده است.
رحیم شوقی شهردار رشت هم در این کارگاه آموزشی گفت: امروز دشمنان در فضای مجازی فعالیت‌های گسترده‌ای علیه دین اسلام و نظام دارند و ما باید طرح‌های گسترده تری در مقابله با این ترفنده‌های دشمنان تدوین و اجرایی کنیم. 
وی با تاکید براینکه از ظرفیت‌های مساجد بهره گرفته شود افزود: کانون‌های مساجد امروز خط مقدم مقابله با این توطئه های دشمنان در فضای مجازی هستند. 
محمد حسین کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اینکه برنامه‌های جوان پسند در مساجد برگزار شود، گفت: با برنامه‌ها و طرح‌های مسجد محور و تربیتی زمینه‌ی حضور مردم و جوانان را در مساجد افزایش دهیم.

دیگر خبرها

  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • لزوم استفاده بهینه از فضای مشارکتی در شهر/ افزایش ۶ درصدی بودجه فرهنگی شهرداری اصفهان
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان