Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمدباقر نوبخت در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: بخش عمده ای از بودجه سال 97 به استانها اختصاص داده شده و تأکید شده است که استانها می‌توانند تا 50 درصد از محل صرفه جویی اعتباراتشان را به طرح های عمرانی همان استان اختصاص دهند.

وی گفت:​ در بودجه سال 97 تصمیمی برای افزایش ضرایب مالیاتی وجود ندارد و با توجه به تورم 9 درصد، مالیات به قیمت واقعی محاسبه شده و هیچ افزایشی نیافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوبخت افزود: معافیت های مالیاتی در بودجه سال آینده همچون امسال در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه کل بودجه سال آینده حدود 10 درصد رشد دارد گفت: حقوق کارکنان اعم از شاغلان و بازنشستگان در سال 97 ده درصد افزایش می یابد.
معاون رئیس جمهور افزود: دولت در سند برنامه ششم توسعه برای متناسب سازی و همسان سازی حقوق بازنشستگان اقدام کرد و با وجود تصویب مجلس، پیشنهاد دولت در شورای نگهبان رد شد.
نوبخت گفت: دولت از هر مصوبه مجلس برای بهبود وضعیت حقوق بازنشستگان استقبال می کند.
وی افزود: مجلس پارسال دولت را موظف کرد 20 تا 30 میلیون نفر از مشمولان قانون هدفمند کردن یارانه ها را کم کند و با حذف این تعداد تا 15 هزار میلیارد تومان از منابع این قانون، آزاد می شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: هیچ نیازمندی از پرداخت یارانه ها حذف نمی شود و همه نیازمندان چه افرادی که شناسایی شده اند و چه کسانی که خود اعلام می کنند مشمول پرداخت یارانه ها خواهند بود.
نوبخت با بیان اینکه امسال مستمری افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی سه و چهار دهم برابر افزایش یافته است افزود: تا 700 هزار تومان به خانواده های 5 نفر به بالا پرداخت می شود.
وی گفت: مجلس به دولت اجازه داده است تا هر سال در قانون بودجه منابع حاصل از اصلاح قیمت حامل های انرژی را تا 48 هزار میلیارد تومان افزایش دهد در حالی که دولت تا 34 هزار میلیارد تومان از این ظرفیت استفاده می کند.
نوبخت افزود: طرح تحول سلامت با قدرت ادامه می یابد هر چند برای بقا، نیازمند بازنگری و اصلاح است.
وی گفت: در سال گذشته پنج هزار میلیارد تومان به طرح تحول سلامت اختصاص یافت که امسال این اعتبار به 10 هزار میلیارد تومان رسید و در صددیم این اعتبار را تا پایان سال به 11 هزار میلیارد تومان برسانیم.
معاون رئیس جمهور تصریح کرد: برنامه ایجاد اشتغال گسترده از محل اصلاح قیمت ها و صندوق توسعه در سال آینده به اجرا در می آید.
نوبخت گفت: 74 هزار میلیارد تومان از محل اصلاح قیمت ها، صندوق ها و نظام بانکی برای ما به التفاوت سود و وجوه اداره شده و به منظور ارزان کردن سرمایه گذاری در سال 97 اختصاص می یابد.
وی افزود: هزینه های جاری دولت در سال آینده 276 هزار میلیارد تومان است.
نوبخت با بیان اینکه فروش دو میلیون و 400 هزار بشکه نفت به قیمت حدود 55 دلار برای بودجه سال آینده پیش بینی شده است گفت: مجموع درآمدهای نفتی؛ 50 میلیارد دلار معادل حدود 101 هزار میلیارد تومان است.
وی همچنین محاسبه نرخ دلار را برای سال آینده 3500 تومان، تورم را 9 درصد و رشد اقتصادی سال 97 را شش و نیم تا 7 درصد اعلام کرد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: سال آینده مبلغ 32 هزار میلیارد تومان باید بابت پول اوراقی که سررسیدش آمده پرداخت شود.
نوبخت گفت: هم اکنون 72 هزار طرح عمرانی نیمه تمام در کشور وجود دارد که شش هزار طرح آن ملی و مابقی استانی است.
وی افزود: مجموع درآمدهای دولت در سال 97؛ 247 هزار میلیارد تومان است که 194 هزار میلیارد آن درآمدهای عمومی، 106 هزار میلیارد درآمدهای فروش نفت و 47 هزار میلیارد تومان اوراق ملی است.
نوبخت افزود: 32 درصد از منابع فروش نفت به صندوق توسعه واریز می شود و معادل 12 هزار میلیارد تومان از این صندوق برای اجرای طرح های اولویت دار برنامه ششم توسعه اختصاص خواهد یافت.
وی مجموع اعتبارات طرح های عمرانی کشور در سال آینده را 128 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: 53 هزار میلیارد تومان از این مبلغ به روش مشارکتی خصوصی- عمومی جذب خواهد شد.
معاون رئیس جمهور افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه، هر سال باید 955 هزار فرصت شغلی جدید در کشور ایجاد شود که نیازمند 770 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری است.
نوبخت گفت: پیش بینی ما این است که علاوه بر بیکاران موجود​، هر سال 750 تا 800 هزار نیروی کار جدید و متقاضیان شغل در کشور اضافه شود.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۸۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

به گزارش خبرنگار مهر، بررسی جداول مربوط به اعتبارات دستگاه‌های اجرایی در بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ که هنوز ابلاغ نشده است، نشان می‌دهد که برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حدود ۱۹ هزار و ۵۸۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

همچنین بر این اساس وزارت ارتباطات در بخش رشد هزینه‌ای ۱۱ درصد، در رشد سرمایه‌ای ۳۳ درصد و در کل اعتبارات ۳۰ درصد رشد داشته است.

جدول رشد اعتبارات وزارت ارتباطات در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳
عنوان دستگاه رشد هزینه‌ای (درصد) رشد سرمایه‌ای (درصد) رشد عمومی (درصد) رشد اختصاصی (درصد) رشد کل اعتبارات
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۱ ۳۳ ۳۰ ۵- ۳۰

برای دستگاه‌ها و سازمان‌های زیر مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز اعتباراتی در نظر گرفته شده است به طوری که پس از ستاد وزارت ارتباطات، بیشترین بودجه به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اختصاص دارد و کمترین بودجه به دبیر خانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات مربوط می‌شود و برای شرکت سهامی ارتباطات زیر ساخت نیز اعتباری در نظر گرفته نشده است.

اعتبارات مجموعه‌های ذیل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ (اعتبار به میلیارد تومان)
عنوان هزینه‌ای سرمایه‌ای اختصاصی کل
مبلغ رشد مبلغ رشد مبلغ رشد مبلغ رشد
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۲,۲۸۴ ۱۱% ۱۷,۱۰۹ ۳۳% ۱۹۰ ۵%- ۱۹,۵۸۴ ۳۰%
پژوهشگاه فضایی ایران ۱۴۶ ۲۴% - ۱۰۰%- ۱۰۰ ۰% ۲۴۶ ۷%
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۵۴۰ ۶% ۱۶۹۱۷ ۴۵% - - ۱۸۴۵۶ ۴۱%
پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۴۳ ۱۶% ۱۲ ۵۰۰% ۴۰ ۰% ۱۹۵ ۱۸%
دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات ۴ ۱۷% - ۱۰۰%- - - ۴ ۸%-
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ۳۱۰ ۲۱% ۱۶ ۰% - - ۳۲۷ ۱۹%
سازمان فضایی ایران ۹۷ ۵۱% ۱۴۴ ۸۸%- - - ۲۴۱ ۸۰%-
پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات ۴۵ ۱۸% ۱۱ ۳۲% ۵۰ ۱۷%- ۱۰۶ ۰%
شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران - - ۱۰ ۰% - - ۱۰ ۰%
شرکت سهامی ارتباطات زیر ساخت - - - - - - - -

بر اساس این گزارش، بودجه در نظر گرفته شده برای پژوهشگاه فضایی ایران ۲۴۶ میلیارد تومان، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۹۵ میلیارد تومان، دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات ایران ۴ میلیارد تومان، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ۳۲۷ میلیارد تومان، سازمان فضایی ایران ۲۴۱ میلیارد تومان، پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۰ میلیارد تومان و برای شرکت سهامی ارتباطات زیر ساخت اعتباری در نظر گرفته نشده است.

کد خبر 6087579 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • فرمول اضافه حقوق ۱۴۰۳؛ چقدر به حقوق شما اضافه می‌شود؟ | عیدی سال ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • معاون وزیر کار : دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم تقریبا رشد کرده
  • ۱۶۱ هزار میلیارد تومان یارانه برای نان
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • افزایش حقوقها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست
  • سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تایلند
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند