Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@12:25:13 GMT

مسائل بانکی ایران و مالزی مورد بررسی قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۹۹۶۸۵

مسائل بانکی ایران و مالزی مورد بررسی قرار گرفت

کوالالامپور- ایرنا- قائم مقام بانک مرکزی گفت : مسائل بانکی ایران و مالزی در گفت وگو با معاون بانک مرکزی مالزی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، سی و یکمین نشست شورای عالی هیات خدمات مالی اسلامیIFSB و شانزدهمین مجمع ثبات مالی اسلامی امروز درکوالالامپور با حضورقائم مقام بانک مرکزی و معاون سازمان حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبر کمیجانی در حاشیه این نشست در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مورد مشکلات بانکی میان دوکشور گفت : مشکلات بانکی چندانی وجود ندارد و برخی موارد گزارش شده را نیز مورد پیگیری قرار می دهیم.
وی در بخش دیگری از این گفت وگو با بیان اینکه دوره یکساله ریاست ایران بر هیات خدمات مالی اسلامی (آی اف اس بی ) امسال پایان می یابد گفت: احتمالا نیجریه ریاست دوره ای این نهاد مالی بین المللی را در سال 2018 برعهده می گیرد.
به گفته قائم مقام بانک مرکزی ، رئیس جدید 'آی اف اس بی' توسط یک کمیته کارشناسی که اواسط سپتامبر در کوالالامپور با حضورنمایندگان ایران،کویت ،عربستان و اندونزی و مالزی تشکیل شد ، مورد مصاحبه قرار گرفته و گزینه نهایی به هیات معرفی شد.
وی درمورد روند کار کمیته مصاحبه وانتخاب رئیس سال آینده این سازمان مالی پولی اسلامی گفت : اعضای کمیته با 4 کاندیدای مختلف ریاست این نهاد بین المللی که توسط کشورهای عضو معرفی شده بود مصاحبه کردند و درنهایت نماینده نیجریه را برای معرفی به هیات برگزیدند.
کمیجانی افزود: نماینده نیجریه یکی از متخصصان ارشد حوزه پولی مالی است که با قوانین و بانکداری کشورهای اسلامی آشنایی دارد.
وی در عین حال گفت که دراین نشست امروز برنامه شش ماهه کاری گذشته و شش ماه هیات مورد بررسی قرار گرفت.
به گفته کمیجانی یکی از مهمترین موضوعات مطرح جلسه امروز همچنین مرورنتایج مطالعات و تحقیقات دبیرخانه آی اف اسی بی در مورد استانداردهای مسائل پولی و بانکی بود.
هریک از اعضا با توجه به این تحقیقات توصیه های کارشناسی خود را دراین زمینه ارائه کردند.
شانزدهیمن مجمع ثبات مالی اسلامی و سی و یکمین نشست شورای عالی هیات خدمات مالی اسلامی با حضور نمایندگانی از بانک مرکزی و همچنین سازمان بورس اوراق بهادار ایران در 'لانای کیجانگ' ساختمان وابسته به بانک مرکزی مالزی آغاز به کار کرد.
به گزارش روز دوشنبه ایرنا، شعار نشست سال جاری ' بازیابی، حل و فصل و عدم پرداخت بدهی برای مؤسسات ارائه خدمات مالی اسلامی (IIFS)' نام دارد.
در این نشست مباحث مهمی از جمله ساختار و تصمیمات مرتبط با خود این نهاد، ثبات مالی، بازسازی، ورشکستگی، انحلال و توقف بازارهای مالی در بازارهای مالی اسلامی مورد گفت و گو قرار می گیرد.
ایران ریاست هیات خدمات مالی اسلامی را در سال جاری بر عهده دارد و میزبان این نشست نیز محسوب می شود.
هیأت خدمات مالی اسلامی (IFSB) در سال 2002 میلادی تأسیس شد که دبیرخانه آن در مالزی مستقر است. این سازمان مالی اسلامی با 188 عضو متشکل از 70 مقام مقررات‌گذار و نظارت مالی، 8 سازمان بین‌المللی و 110 نهاد مالی فعال در 57 کشور دنیا، در حال حاضر از اعتبار و جایگاه مهمی در میان سازمان‌ها و مؤسسات بین‌المللی تعیین استاندارد برخوردار است و در واقع، کارکرد و نقشی مشابه با کمیته نظارت بانکی، سازمان بین‌المللی کمیسیون‌های اوراق بهادار و انجمن‌ بین‌المللی ناظران بیمه‌ای را در حوزه‌های بانکداری، بازار سرمایه و بیمه اسلامی ایفا می‌کند.
طبق این گزارش مأموریت اصلی هیأت خدمات مالی اسلامی، ارتقای ثبات و سلامت صنعت مالی اسلامی اعم از بانکداری، بازار سرمایه و بیمه از طریق تدوین‌ استانداردها و رهنمودهای نظارتی ماست. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از ایده‌پردازان و بنیان‌گذاران این سازمان بین المللی وهمچنین از اعضای دایمی ارکان اصلی آن بوده است.
آی اف اس بی عنوان یک سازمان کاملا تخصصی در راستای اهداف و مأموریت‌های خود، 18 سند شامل استانداردهایی برای ارتقای ثبات مؤسسات ارایه دهنده خدمات مالی اسلامی در زمینه‌های مختلف بانکی،‌ بازار سرمایه و بیمه منتشر کرده است.
آساق** 1599** مریم شفیعی **انتشاردهنده: 1577**حسن حسین زاده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۹۹۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست سراسری مدیران، گروه‌ها و اعضای هیات علمی«گردشگری، میراث و شهرسازی»دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود - 1

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

دیگر خبرها

  • نشست سراسری مدیران، گروه‌ها و اعضای هیات علمی«گردشگری، میراث و شهرسازی»دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود - 2
  • نشست سراسری مدیران، گروه‌ها و اعضای هیات علمی«گردشگری، میراث و شهرسازی»دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود - 1
  • نشست هیات عالی شورای وحدت برگزار شد
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد
  • امیرعبداللهیان: توقف جنگ در دستورکار سازمان همکاری قرار دارد
  • نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس با هیات رییسه دانشگاه مازندران
  • شرکت هیات افغانستان در نشست‌های بین‌المللی
  • موضع‌گیری وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه در نشست گامبیا
  • نشستی برای بررسی مسائل تامین آب شرب پایدار در شهر خضرآباد
  • آغاز نشست سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول با حضور امیرعبداللهیان