Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمعیت هلال احمرگفت:متأسفانه در کشور هنوز مطالبه گری درراستای پاسخگویی نهادهای خصوصی ودولتی درخصوص عوارض ناشی ازفعالیتها و سوء فعالیت ها به شکل کامل، ساختاری و ضابطه ای نهادینه نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی اصغر پیوندی در اختتامیه نخستین جشنواره پیشگیری از سوانح و حوادث گفت: ایران علیرغم برخورداری از موهبت های خدادادی نظیر طبیعت زیبا و اقلیم متنوع با واقعیتی به نام مخاطرات طبیعی مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می شود احتمال وقوع ۳۲ حادثه طبیعی در ایران وجود دارد که این عدد هشدار می دهد همه باید مقوله پیشگیری را جدی بگیرند. بدون شک اهمیت پیشگیری کمتر از مقابله با حوادث نیست اما متأسفانه شاهد هستیم درصد زیادی از خسارات و تلفاتی که در حوادث طبیعی و یا داخل بر جای می ماند نتیجه بی توجهی به پیشگیری است.

پیوندی افزود: هر دستگاه و سازمانی به سهم خود در کاهش مخاطرات طبیعی، حوادث انسان ساخت و اثرات آنها مسئول و موثر است. قطعاً دولت با تخفیف اعتبارات لازم و حمایت همه جانبه از برنامه های نهادهای مختلف، می تواند زیرساخت های پیشگیری را در جامعه تقویت کند.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: با تجمیع و ترکیب همه این فعالیت هاست که می توان به کشوری در تراز تاب آوری دست پیدا کنیم. یعنی باید به نقطه ای برسیم که جامعه نه تنها در سخت ترین حوادث طبیعی ملی و منطقه ای آمادگی داشته باشد، بلکه در زمان وقوع مخاطرات، خللی در نظم و سیستم آن ایجاد نشود. مبنای رسیدن به جامعه تاب آور، آموزش است که خوشبختانه جمعیت هلال احمر اهتمام ویژه ای در آموزش دارد و این تلاش ها برای همگان ملموس است.

وی ادامه داد: برای مقابله با موج نوی حادثه در جهان علاوه بر اینکه به یک تغییر رویکرد نیازمند هستیم، می بایست یک نظام جامع دیده بانی و مدیریت حوادث و سوانح در کشور در مقابله نظامات واکنشی و غافلگیرشونده در برابر حوادث و بلایا ایجاد شود تا بر اساس آن با شیوه های دیده بانی میدانی و آینده پژوهی، سوانح و بحران ها پیش بینی شده و بر این اساس منابع، تجهیزات، نیروی انسانی، اطلاع رسانی و آموزش همگانی جهت پیشگیری، پاسخگویی و عملیات سریع و اثربخش در حوادث و سوانح فراهم شود.

پیوندی گفت: متأسفانه در کشور ما هنوز مطالبه گری در راستای پاسخگویی نهادها اعم از خصوصی و دولتی درباره عوارض ناشی از فعالیت ها و یا سوء فعالیت ها به شکل کامل، ساختار یافته و ضابطه مند نهادینه نشده است که این امر امکان پیشگیری و مداخله اثربخش در حوادث و سوانح و آسیب های ناشی از آنها را محدود کرده و فعالیت های جمعیت هلال احمر را در برخورد با نشانه ها به جای علت ها تغییر داده است.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: شکی نیست که مردم به هلال احمر اعتماد دارند و به پشتوانه همین اعتماد است که هلال احمر ایران با دو میلیون عضو داوطلب و جوان در دنیا، یک جمعیت شاخص است و هم اکنون عضو هیئت حاکمه فدراسیون جهانی صلیب سرخ و هلال احمر به شمار می رود.

وی یادآور شد: در زلزله اخیر کرمانشاه که قلب همه ما را آزرد، جمعیت هلال احمر از اولین لحظات در کنار مردم بود و تا هر زمان که احساس نیاز کند، در کنار آنها خواهد ماند. امداد هوایی در این زلزله، بی سابقه ترین اقدامات خود را در طول تاریخ امدادرسانی انجام داد. ۱۰ فروند بالگرد جمعیت هلال احمر به دلیل گستردگی جغرافیایی توانستند با بیش از ۳۰۰ سورتی پرواز در یک هفته نخست بیش از ۲۰۰ مصدوم را جابجا و اقلام امدادی را به روستاهای دوررس برسانند. علاوه بر این تیم های حمایت کننده روانی، اجتماعی سازمان هلال احمر نیز در روزهای پس از حادثه توانستند با مداخلات روحی و روانی به مردم زلزله زده کمک کردند تا به شرایط عادی بازگردند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۱۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۲۵۶ نفر گرفتار در سیل


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، محمدعلی کاووسی گفت: با توجه به شدت بارندگی‌های روز گذشته، شهرستان‌های طبس، بیرجند، بشرویه، خوسف، سربیشه، نهبندان و قائن متحمل خساراتی ناشی از سیل شدند.


وی افزود: جمعیت هلال‌احمر استان که در حالت آماده‌باش بود از همان ساعات اولیه به یاری سیل‌زدگان شتافت.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: امدادگران هلال احمر در سراسر استان در ۲۴ ساعت گذشته، به ۵۸ خانوار و ۲۵۶ نفر متاثر از سیل امدادرسانی کردند.
کاووسی افزود: روز گذشته تعداد ۳۲ نفر در اماکن غیر از جمعیت اسکان داده شدند.


وی همچنین از انتقال ۷۵ نفر به اماکن امن خبر داد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۵ خودرو و ۱۶ نفر گرفتار در سیل رهاسازی شدند.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: پتو، موکت، نایلون، کنسرو و چادر از جمله اقلام توزیع شده میان سیل‌زدگان بوده است.
کاووسی گفت: روز گذشته ۴۸ تیم عملیاتی، ۸۸ نیروی عملیاتی و ۲۵ خودرو به سیل‌زدگان امدادرسانی کردند.


وی از تخلیه آب ۵۷ منزل مسکونی در سیلاب روز گذشته خبر داد و افزود: دیروز ۱۸ دستگاه موتور پمپ، پنج دستگاه لجن کش و هشت دستگاه کف‌کش نیز در عملیات امدادرسانی به سیل زدگان به کار گرفته شد.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال‌ احمر خراسان‌جنوبی به ۲۵۶ نفر گرفتار در سیل
  • امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۲۵۶ نفر گرفتار در سیل
  • جمع‌آوری بیش از ۳۱ میلیارد ریال کمک مردمی در فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر کردستان
  • جمع آوری بیش از ۳۱ میلیارد ریال کمک در فعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر کردستان
  • جمع‌آوری31 میلیاردریال کمک مردمی درفعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر
  • امام جمعه یاسوج از خدمات امدادگران هلال احمر در صحنه حوادث قدردانی کرد
  • بهره‌مندی ۸۰۰ کرمانشاهی از خدمات فیزیوتراپی هلال احمر
  • هلال احمر زنجان به حالت آماده‌باش درآمد
  • آماده‌باش هلال‌ احمر زنجان در پی صدور هشدار هواشناسی نارنجی
  • هلال احمر زنجان به حالت آماده باش درآمد