Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرضا - رئیس کمیته امداد شهرستان شهرضا گفت: ۲ هزار و ۳۹۴ خانواده زیر پوشش کمیته امداد بوده که از ۵۱ هزار خانوار در شهرستان ۳.۴ دهم درصد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرضا هستند.

عبدالرزاق میرزائی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: افراد تحت پوشش کمیته امداد شهرضا، شامل هفت درصد زن مطلقه،‌ دو درصد دارای سرپرست بیمار، ‌۳۳ درصد دارای سرپرست از کار افتاده،‌ یک درصد معلولان، ‌دو درصد خانواده زندانیان و یک درصد هم سرپرستی که خانواده خود را ترک کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: کمیته امداد،‌ تامین اجتماعی،‌ خدمات درمانی و نیروهای مسلح چهار سازمان بیمه گر کشور هستند.

رئیس کمیته امداد شهرستان شهرضا با بیان اینکه در کمیته امداد زمینه پوشش دو نوع بیمه شامل بیمه پایه و مکمل برای مددجویان فراهم شده است، افزود: شهرهای دارای جمعیت بیش از ۲۰ هزار نفر مشمول بیمه پایه و شهرهای با جمعیتی کمتر از ۲۰ هزار نفر و روستاها مشمول بیمه مکمل هستند.

وی با اشاره به این که با ۲۵ مرکز درمانی قرار داد داریم، تصریح کرد:‌ دو هزار و ۳۱۰ مددجو از خدمات بیمه پایه کمیته امداد در شهرضا بهره مند شده اند.

میرزائی گفت:‌ با بیمه پایه کمیته امداد نزدیک به ۹۰ درصد هزینه های درمانی مددجو پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: یکی از اقدامات کمیته امداد امام (ره) تاسیس صندوق قرض الحسنه امداد ولایت بوده که در این قرض الحسنه خیران می توانند به میزان دلخواه سپرده گذاری کرده و هر زمان نیاز داشتند، برداشت کنند و نیازمند نیز توسط خیر سپرده گذار معرفی می شود.

رئیس کمیته امداد شهرستان شهرضا افزود: به سپرده گذار در این صندوق هیچ سودی تعلق نگرفته و تسهیلات بدون بهره با مدت زمان تنفس پرداخت اقساط از شش تا ۲۴ ماه به نیازمندان پرداخت می شود.

وی اظهارداشت: این صندوق به شبکه شتاب متصل بوده و زیر نظر بانک مرکزی فعالیت می کند.

میرزائی گفت: یکی از اقدامات خوب کمیته امداد در زمینه اشتعال و خودکفایی پرداخت تسهیلات بوده به طوری که خانواده نیازمند در ابتدای ورود نیاز سنجی شده و بعد از مشاوره شغلی و گذراندن دوره های مهارت آموزی و اخذ کارت مهارت و پروانه کسب فنی و حرفه ای می توانند، این تسهیلات را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: مددجویان با اخذ کارت مهارت و پروانه کسب برای اشتغال می توانند دو نوع تسهیلات بانکی تا سقف ۲۰ میلیون تومان و تسهیلات امدادی تا سقف ۳۵ میلیون تومان دریافت کنند.

۵۵۰ دانش آموز و دانشجو زیر پوشش کمیته امداد شهرضا هستند

رئیس کمیته امداد شهرستان شهرضا با اشاره به هفت بانک عامل برای اعطای این تسهیلات در شهرستان افزود:‌ با همکاری بانک های عامل می توان تا پایان بهمن ماه امسال تسهیلات اشتغالزایی را پرداخت کرد.

وی با بیان اینکه در ابتدای سال گذشته دو هزار و ۷۰۰ خانواده زیر پوشش کمیته امداد شهرضا بوده اند، اظهارداشت:‌ در پایان سال گذشته با ایجاد زمینه های اشتغال،‌ تعداد این خانواده ها به دو هزار و ۵۰۰ خانواده کاهش یافته است.

میرزائی گفت:‌ ۵۵۰ دانش آموز و دانشجو زیر پوشش کمیته امداد شهرضا بوده که یک سوم هزینه های این افراد از ابتدای تحصیل تا مقطع دکتری توسط این نهاد تامین می شود.

وی تصریح کرد:‌ در شهرستان ۱۶ هزار صندوق صدقات کوچک (خانگی) و بزرگ نصب بوده که میزان صدقات جمع آوری شده از این صندوق ها از ابتدای سال تاکنون  ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

رئیس کمیته امداد شهرستان شهرضا افزود: برای امسال ۶۵۰ میلیون تومان برنامه عملیاتی در نظر گرفته شده که از این میزان فقط ۱۹۳ میلیون تومان تحقق یافته است.

وی اظهارداشت: امسال ۳۷ میلیون تومان زکات فطره و ۱۴۷ میلیون تومان زکات مستحب جمع آوری شد.

میرزائی گفت:‌ ۴۰ نوعروس تاکنون هزینه جهیزیه تا سقف چهار میلیون تومان دریافت کرده و ۴۵ نفر منتظر دریافت این کمک هزینه هستند.

وی تصریح کرد: ۳۰ درصد تحقق سرفصل های کمیته امداد از کمک های مردمی تامین می شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۳۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۶ درصدی مشارکت های مردمی در کمیته امداد

حبیب‌الله آسوده اظهار کرد: طی ۱۲ ماه سال گذشته در مجموع ۲۰ هزار و ۹۲۵ میلیارد تومان در حوزه مشارکت‌های مردمی جمع‌آوری شده که از این میزان، ۲۶۹۹ میلیارد تومان آن مربوط به زکوات، ۴۵۷۲ میلیارد آن مربوط به اکرام و ایتام و ۹۳۱ میلیارد تومان آن مربوط به صدقات است.

وی با بیان اینکه ۱۲۰ درصد برنامه عملیاتی طی سال گذشته در معاونت کمیته امداد محقق شده است.

به گفته آسوده، میزان مشارکت‌های مردمی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته با رشد ۲۶ درصدی همراه بوده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خاطرنشان کرد: صدقات جمع‌آوری شده در کمیته امداد در امور معیشتی، تامین جهیزیه و لوازم ضروری زندگی، امور تحصیلی و درمان خانواده‌های تحت حمایت هزینه می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کشف محموله ۲۰۰ میلیاردی پارچه قاچاق در شهرضا
  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • توزیع ۵۰۰ کیسه آرد در بخش گافر و پارامون بشاگرد
  • گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود
  • رشد ۲۶ درصدی مشارکت های مردمی در کمیته امداد
  • ◄ جاده گردشگری هونجان اسفرجان به شهرضا؛ پرحادثه و پرتوریست
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی
  • مشارکت بیش از هزار معلم سمنانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل