Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه اعتقادی به تأمین بودجه احزاب از دولت ندارم، گفت: تامین بودجه مالی از دولت موجب سلب حریت و انتقاد احزاب از دولت می‌شود.

به گزارش خبرنگار احزاب خبرگزاری خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد هم‌اندیشی میان دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا گفت: جامعه روحانیت از گفتگو با احزاب و گروه های مختلف سیاسی در راستای اهداف نظام اسلامی و جامعه روحانیت حمایت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در پی آن هستیم که وحدت و انسجام ملی را در سایه رهبری شکل دهیم، تلاش می کنیم تا این انسجام با گفتگو میان احزاب و گروه های سیاسی فراهم شود و در همین راستا بنده به عنوان سخنگوی جامعه روحانیت مبارز چندین گفتگو با انصاری و ابطحی داشته ام.

 

سخنگوی جامعه روحانیت در مورد تمایل روحانی برای حضور در جلسات جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: این موضوع در جامعه روحانیت گزارش شده اما تصمیم خاصی پیرامون آن گرفته نشده است البته دعوت نامه های جامعه روحانیت مرتب برای حضور رییس جمهور ارسال می شود اما ایشان به دلیل محدودیت های امنیتی برای حضور در این جلسات با محدودیت مواجه هستند.

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر توضیح قالیباف در خصوص مفهوم نواصولگرایی خاطرنشان کرد: بحثی درباره نواصولگرایی نشده است.

 

مصباحی مقدم در مورد اصلاح روند بانکی در مجمع تشخیص مصلحت تصریح کرد: 9 جلسه در کمیسیون اقتصادی مجمع تشکیل شد و جلسه دهم این هفته تشکیل می شود. جلسه یازدهم نیز فردا برگزار خواهد شد و در مورد مسایل پولی و بانکی با حضور نمایندگان بانک مرکزی برگزار می شود.

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر بودجه پنج میلیارد و 700 میلیون ریالی در برنامه چهارم برای احزاب و تشکل های سیاسی اظهار کرد: شخصا معتقد نیستم که احزاب از دولت یارانه بگیرند، احزاب باید استقلال شان محفوظ بماند و برای محفوظ ماندن حریت شان روی پای خود بایستند. وقتی حزبی از ناحیه دولت تامین مالی شود نمی تواند منتقد دولت و حکومت باشد.

 

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در مورد رفتارهای احمدی نژاد و موضع گیری های این جامعه تصریح کرد: من سخنگوی اصولگرایان نیستم اما جامعه روحانیت مبارز در سال 84 از احمدی نژاد اعلام حمایت نکرد بلکه از مرحوم هاشمی رفسنجانی حمایت کرد و در دور دوم آن انتخابات هم از کسی حمایتی نداشت البته خود احمدی نژاد هم خود را مبعوث از جریان اصولگرا نمی داند، وقتی جامعه روحانیت از احمدی نژاد حمایت نکرد معنی ندارد که امروز بخواهد پاسخگوی حرکاتش باشد.

 

وی ادامه داد: اقتضای مسئولان و دولتمردان پایبندی به اصول است. افراد و جریانات تا زمانی که اصول را رعایت کنند از سوی ما حمایت می شوند اما وقتی از اصول منحرف شدند نباید انتظار داشته باشند از آنها حمایت کنیم.

 

مصباحی مقدم ادامه داد: کاندیدای آن عده از افرادی که در انتخابات 88 جرزنی سیاسی کردند و کشور را دچار بحران کنند چه کسی حاضر شد به آن نامزد بگوید چرا در برابر قانون تمکین نمی کنی، امروز هم این اعلام برائت دیده نی شود و هنوز دارند حمایت می کنند و نمی خواهند مسئولیت عملکرد کاندیدای خود را بپذیرند. کسانی که از ابتدا از احمدی نژاد حمایت کردند اما بعدا از وی برائت جستند اقدام ستودنی انجام دادند.

 

وی افزود: در مورد موضع گیری جامعه روحانیت نسبت به رفتارهای اخیر احمدی نژاد باید بگوییم که این مسئله را در جامعه مسئله تلقی نکرده ایم که از اهمیت برخوردار باشد. احمدی نژاد می خواهد خودش را مطرح کند اگر رسانه ها به وی بپردازند دقیقا همان چیزی است که او می خواهد.

 

وی در مورد مناظره احمدی نژاد و موسوی در سال 88 تصریح کرد: مسلما آن مناظره آثار مخربی داشت اما نمی توان آن حرکت احمدی نژاد را با اعلام یک تقلب بزرگ و ایجاد بحران و مخدوش شدن حیثیت نظام در دنیا مقایسه کرد، این مسایل را نمی توان با خطای قابل توجه احمدی نژاد یکی گرفت.

 

مصباحی مقدم در مورد تاثیر جامعه روحانیت در ایجاد جبهه مردمی جمنا گفت: بنای جامعه روحانیت مبارز در انتخابات امسال این بود که در مدیریت جریان های سیاسی همسو کار کند اما افرادی همان زمان با آیت الله موحدی صحبت کردند و گفتند این روش چندان جذابیتی ندارد و شما اجازه دهید که حرکت جامع تری شکل بگیرد و آن اینکه از کف نیروهای انقلابی کاندیدا انتخاب شود.

 

وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه جامعه روحانیت مبارز برای آینده آیا قصد دارد که محور جبهه مردمی شود، گفت: این مسئله وابسته به این است که احزاب و شخصیت های سیاسی از جامعه چه مطالبه ای دارند، بنای ما سروری و تحمیل خود بر دیگران نیست. جامعه روحانیت برحسب انتظار احزاب و شخصیت های همسو نظر مشورتی خود را اعلام می کند.

 

سخنگوی جامعه روحانیت در مورد اقدام زودهنگام برخی کاندیداها از اکنون تصریح کرد: اقدام زودهنگام برای انتخابات مفید نیست، مردم باید زندگی آرام و راحتی داشته باشند البته این موضوع بدان معنا نیست که احزاب چه در میان اصولگرایان و چه در میان اصلاح طلبان تمهیدات، مقدمات و راهبردهای خود را اصلاح نکرده و به آن توجه نکنند.

 

مصباحی مقدم در بخش دیگری از سخنان خود در مورد آخرین تغییرات مصوبات جامعه روحانیت مبارز در اساسنامه گفت: اساسنامه این تشکل مورد بازنگری و تغییر قرار گرفت. در ماده 6 اساسنامه تغییراتی داشتیم و عنوان شد جامعه روحانیت مبارز یک نهاد انقلابی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، مردمی، مستقل و فراجناحی است که انقلابی و مردمی بودن به این بند اضافه شده است.

 

وی در مورد بندهای دیگر اساسنامه تصریح کرد: تلاش برای سازماندهی روحانیت شیعه و سازماندهی جامعه روحانیت مبارز برای صیانت از نظام اسلامی و ارتقای کارآمدی و مقابله با انحرافات از دیگر مواردی است که می خواهیم به آن بپردازیم. همچنین بند مربوط به تاسیس موسسات عام المنفعه از اساسنامه جامعه روحانیت مبارز حذف شد و دیگر این موضوع را کارویژه جامعه روحانیت مبارز نمی دانیم.

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۵۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمود احمدی‌نژاد استعفا می‌دهد؟ جنجال بزرگ آقای سیاست‌مدار

۱۹ سال پیش ایرنا به نقل از یک منبع آگاه از بحث و گفتگو در شورای شهر تهران بر سر استعفای محمود احمدی نژاد پس از نامزدی او در انتخابات ریاست جمهوری خبر داد. برخی از اعضا معتقد بودند وی پس از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری باید از سمت خود استعفا بدهد.

منبع: ایرنا

tags # محمود احمدی‌نژاد سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه دولت ناشی از چیست؟
  • ادعای علیرضابیگی از مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد
  • مخالفت احمدی‌نژاد با گشت ارشاد / دولت به وزرا می‌گوید استیضاح نشو، استعفا بده!
  • محمود احمدی‌نژاد استعفا می‌دهد؟ جنجال بزرگ آقای سیاست‌مدار
  • ادعای علیرضا بیگی از مخالفت احمدی نژاد با گشت ارشاد
  • سرپرست وزارت اقتصاد در دولت احمدی‌نژاد: باجناقم از من شاکی است که چرا برای او وام جور نکردم
  • عکس احمدی‌نژاد و سعید جلیلی ۲۰ سال قبل
  • قدرت چانه‌زنی؛ عامل اصلی تخصیص بودجه
  • مراسم ازدواج خواهرزاده احمدی نژاد در استانبول + عکس
  • ازدواج خواهرزاده احمدی‌نژاد در ترکیه (+ عکس)