Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان برانکو ایوانکوویچ که صدر جدول در نیم فصل را از آن خود کرده‌اند در دیدار معوقه خود در هفته هشتم به مصاف نفت آبادان خواهند رفت؛ تیمی که پیش از این بازی با توجه به مشکلات مالی بازیکنانش از انجام تمرین خودداری کردند.


استادیوم آزادی
تماشاگر: حدود 15 هزار نفر
داور: علیرضا فغانی   کمک داور: رضا سخندان علی میرزابیگی علی ابراهیمی ناظر: جواد تقی پور

پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، محمد انصاری، حسین ماهینی، شجاع خلیل زاده، کمال کامیابی نیا، محسن ربیع خواه، محسن مسلمان، وحید امیری، علی علیپور و گادوین منشا
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ


نفت آبادان:

داود نوشی صوفیانی، مرتضی اسدی، علی عبداله‌زاده، حسین بغلانی، مسعود ابراهیم‌زاده، آگوستو سزار، مگنو باتیستا، کرار جاسم، حسین ساکی، محمدامین درویشی و لوسیانو پریرا
سرمربی: فراز کمالوند

 

شرح نیمه اول

پرسپولیس بیشتر با سود بردن از مالکیت توپ به دنبال این بود تا روزنه دفاعی حریف را پیدا کرده و حملات خود را ترتیب دهد اما علیرغم دستیابی به چند موقعیت نصفه و نیمه نتوانست نوشی صوفیانی را تسلیم کنند و در سمت مقابل نیز زردپوشان آبادانی با قدرت بازیسازی جاسم کرار و جنگ های فیزیکی در میانه میدان به دنبال حفظ نتیجه و خنثی کردن حملات پرسپولیس بودند که در 45 دقیقه اول به راحتی به آن رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دقایق حساس:

دقیقه 1: مگنو باتیستا در دقایق ابتدایی این بازی با قرار دادن پای خود روی مچ کمال کامیابی نیا هافبک پرسپولیس را دچار مصدومیت کرد اما داور اعتقادی به خطا نداشت.

دقیقه 6: شوت محمد امین درویشی از درون هجده قدم با دفع بیرانوند همراه شد و مدافعان توپ را از منطقه خطر پرسپولیس دور کردند.

دقیقه 17: شوت علی علیپور زمینی و البته کم قدرت به راحتی در اختیار نوشی صوفیانی قرار گرفت.

دقیقه 21: علی علیپور توپ خوبی با ضربه سر پشت محوطه جریمه برای منشا ساخته و پرداخته کرد اما ضربه این مهاجم با اختلاف از کنار دروازه نفت راهی اوت شد.

دقیقه 24: وحید امیری با حرکتی جالب توجه دو مدافع نفت را در سمت چپ از پیش رو برداشت و پاس زمینی خود در شش قدم را برای علیپور مهیا کرد اما ضربه این بازیکن را نوشی صوفیانی به راحتی از آن خود کرد.

دقیقه 30: شوت از راه دور جاسم کرار بدون اینکه خطری روی دروازه بیرانوند شکل دهد راهی اوت شد.

دقیقه 34: ارسال بلند سیدجلال حسینی پشت سر مدافعان نفت آبادان به منشا رسید که ضربه سر ضرب این بازیکن را دروازه بان حریف به راحتی مهار کرد.

دقیقه 39: اینبار حرکت وحید امیری از سمت راست با پاس او به بیرون محوطه جریمه برای مسلمان همراه شد که ضربه زمینی این بازیکن نیز در اختیار دروازه بان نفت قرار گرفت.

دقیقه 43: روی اشتباه حسین ماهینی در پاس به عقب، فرصت خوبی نصیب شیمبا شد که سیدجلال حسینی با تجربه بالای خود و تکلی دیدنی مانع از حرکت مهاجم حریف به داخل محوطه جریمه شد.


نکات ویژه:

پرسپولیس در هفت دیدار اخیر خود گلی دریافت نکرده است. خط دفاعی پرسپولیس با دریافت تنها 6 گل مستحکم‌ترین خط دفاعی لیگ تا به اینجا محسوب می‌شود.  صنعت نفت آبادان با 16 گل زده ششمین خط حمله قدرتمند لیگ است و باید دید قادر به عبور از سد دفاعی پرسپولیس خواهد بود.  پرسپولیس اکنون با 25 گل زده، عنوان قدرتمندترین خط حمله را با پدیده در نیم فصل مشترک در اختیار دارد و این فرصت را دارد تا آن را به تنهایی از آن خود کند. برانکو و فراز کمالوند تاکنون 5 بار با یکدیگر تقابل داشته‌اند که نتیجه آن 4 بار پیروزی برای برانکو و 1 برد برای سرمربی کنونی نفت آبادان بوده است. مگنو باتیستا، لوسیانو پریرا و جاسم کرار و سزار چهار بازیکن خارجی صنعت نفت آبادان محسوب می‌شوند که عمده حرکات این تیم را رهبری می‌کنند. پرسپولیس در این بازی روی نیمکت خود بازیکنانی مثل بوژیدار رادوشوویچ، شایان مصلح، صادق محرمی، احسان علوان زاده، حمید طاهرخانی، سیامک نعمتی، آدام همتی، بشار رسن و فرشاد احمدزاده را در اختیار دارد.  پرسپولیس در صورت پیروزی در این دیدار اختلاف امتیاز صدر جدول و انتهای جدول (مشکی پوشان با 8 امتیاز) را به 29 امتیاز خواهند رساند!  علی علیپور با هشت گل زده برترین گلزن پرسپولیس است و جاسم کرار با 5 گل زده در سمت مقابل برترین گلزن نفت آبادان محسوب می‌شود.  مهدی شادکام خشن ترین بازیکن نفت آبادان محسوب می‌شود که تاکنون 5 کارت زرد دریافت کرده است. در پرسپولیس نیز علی علیپور، علیرضا بیرانوند، فرشاد احمدزاده، کمال کامیابی نیا و محسن مسلمان دو کارت زرد در کارنامه دارند. دقایق75 تا 90 هیجان‌انگیزترین دقایق دو تیم محسوب می‌شوند که در این دقایق آنها در دیدارهای قبلی خود مجموع 11 گل ( پرسپولیس 6 گل- نفت آبادان 5 گل) را رقم زده‌اند.  15 دقیقه ابتدایی برای دو تیم جزو کم هیجان‌انگیزترین دقایق محسوب می‌شود که پدیده گلی را در آن نزده و پرسپولیس دو گل در این دقایق ثبت کرده است. نفت آبادان از شش بازی خارج از خانه قبلی خود 3 برد، دو شکست و یک تساوی ثبت کردند. پرسپولیس از 6 بازی داخل خانه قبلی خود 3 برد، دو تساوی و یک شکست را ثبت کرده است. وینفرد شفر، سرمربی استقلال در اتفاقی جالب با حضور در استادیوم شاهد این دیدار است.  مهرداد میناوند، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس نیز با حضور در جایگاه ویژه از نزدیک شاهد دیدار این تیم برابر نفت آبادان خواهد بود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۰۹۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌بازی طارمی: من هنوز زنده‌ام

آفتاب‌‌نیوز :

مهدی طارمی در حالی هفته‌های پایانی فصل را سپری می‌کند و آخرین روز‌های حضورش در پورتو را پشت سر می‌گذارد که توانسته دوباره به اوج آمادگی برگردد و در هر بازی یک کار ویژه برای رسیدن تیمش به گل انجام بدهد و این درخشش را برابر شاوس هم به نمایش گذاشت.

ستاره ایرانی پورتو انتظار نداشت بعد از حضور تعویضی و گلزنی در لیگ برتر پرتغال در جدال با فامالیکائو و درخشش در دو دیدار پیاپی دیگر برابر ویتوریا گیمارش با گل و مقابل کاسا پیا با پاس گل، از ترکیب بیرون برود، اما این اتفاق هفته گذشته در رقابت حساس با اسپورتینگ لیسبون برای او رخ داد، ولی شنبه شب در بازگشت به ترکیب توانست دروازه شاوس را باز کند.

طارمی که در دو حضور اخیرش در ترکیب پورتو گل زده و پاس گل داده بود، انگیزه زیادی داشت تا در مسابقه شنبه شب مقابل شاوس موفق بدرخشد که توانست دوباره نمایش عالی ارائه کند و خودی نشان بدهد.

تیم فوتبال پورتو از ساعت ۲۳ شنبه شب (به وقت ایران) در حالی که طارمی را در خط حمله داشت، در ورزشگاه مونیسیپال به مصاف تیم رده هفدهمی شاوس رفت تا یکی از دیدار‌های هفته سی و دوم لیگ برتر پرتغال را برگزار کند.

اولین موقعیت نسبتا جدی مهدی طارمی مقابل شاوس در دقیقه ۱۷ رقم خورد که این بازیکن در شرایط سختی روی پاس فرانسیشکو کونسیسائو در محوطه ۶ قدم به توپ ضربه زد تا این ضربه از کنار تیرک عمودی به بیرون برود.

پورتو در دقیقه ۲۸ صاحب یک ضربه ایستگاهی پشت محوطه جریمه شاوس شد و مهدی طارمی مقابل دیوار دفاعی بازیکنان حریف قرار گرفت تا آن‌ها را فریب بدهد که این حرکت او جواب داد و ضربه فرانسیشکو کونسیسائو از جایی که طارمی ایستاده و جای خود را خالی کرده بود، به کنج دروازه رفت و تبدیل به گل شد.

ستاره ایرانی پورتو نزدیک بود در دقیقه ۳۷ زیباترین گل فصل خود در لیگ برتر پرتغال را به ثمر رساند، اما ارسال کونسیسائو از سمت راست و پشت محوطه و ضربه قیچی برگردان دیدنی او با کمترین اختلاف از روی دروازه شاوس به بیرون رفت تا نتیجه یک بر صفر بماند.

در حالی که نیمه اول با برتری یک گله پورتو رو به پایان بود، در دقیقه ۱+۴۵ پاس در عمق په‌په برزیلی و پاس پشت پای چشم‌نواز و بدون مکث مهدی طارمی را اوانیلسون با شوت زمینی تبدیل به گل کرد تا اژد‌ها با برتری دو گله مقابل شاوس به رختکن برود.

پورتو در دقیقه ۷۲ روی نفوذ په‌په به محوطه جریمه شاوس صاحب یک ضربه پنالتی شد که این فرصت به دست آمده را مهدی طارمی با یک ضربه مطمئن تبدیل به گل کرد تا شب درخشان خود را تکمیل کند.

مهدی طارمی که ۱۳ روز قبل در مسابقه برگشت مرحله نیمه نهایی جام حذفی پرتغال از روی نقطه پنالتی مقابل ویتوریا گیمارش گلزنی کرده بود، در دیدار برابر شاوس هم با ضربه مطمئن به سمت راست خود و دور از دستان گلر حریف توپ را به تور چسباند و سومین گل تیمش را به ثمر رساند.

طارمی که آخرین بار در دومین مسابقه تیم ملی ایران در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا مقابل هنگ‌کنگ همزمان گلزنی کرده و پاس گل داده بود، در دیدار پورتو برابر شاوس هم این درخشش را به نمایش گذاشت و در دقیقه ۸۳ از زمین بیرون رفت.

ستاره ایرانی پورتو در شرایطی که دو بازی دیگر از لیگ برتر پرتغال و یک مسابقه دیگر از جام حذفی مانده، توانست برابر شاوس پنجمین گل فصل خود را در بیست و یکمین بازی فصل لیگ به ثمر رساند.

تیم فوتبال پورتو با درخشش طارمی و برتری ۳ بر صفر مقابل شاوس ۶۶ امتیازی شد و جایگاهش در رتبه سوم جدول لیگ برتر پرتغال را تثبیت کرد.

منبع: ورزش سه

دیگر خبرها

  • پیروزی پرسپولیس در نیمه اول دیدار با نساجی/ یک برزیلی علیه سرخ‌ها
  • نساجی 0-0 پرسپولیس؛ گزارش زنده
  • ساعت پخش زنده بازی صنعت نفت آبادان و مس رفسنجان‌ + پخش آنلاین
  • غرش دوباره هیولای ژابی آلونسو: حریف بعدی رنده شد!
  • شورای تامین مجوز حضور زنان را صادر نکرد؛ ترکش‌های حواشی بازی پرسپولیس و سپاهان؟
  • آتش‌بازی طارمی: من هنوز زنده‌ام
  • کشدارترین حواشی قبل از بازی پرسپولیس و سپاهان بی‌تاثیر بود؛ بدون دست هم می‌توانست بازی کند!
  • رافت: خیلی ها دوست دارند تمرکز پرسپولیس بهم بخورد/ سرخپوشان نباید برابر نساجی اسیر حواشی شوند
  • اورونوف باید شماره ۷۰ را تحویل بدهد
  • اورونوف باید شماره 70 را تحویل بدهد