Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-08@03:41:49 GMT

۳۰ هزار کارگر در زنجان ساماندهی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۱۲۰۲۲

۳۰ هزار کارگر در زنجان ساماندهی می‌شوند

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، ابوذر نجفی امروز در جمع خبرنگاران گفت: در زنجان 30 هزار کارگر ساختمانی و فصلی شناسایی شده که این شرکت با تهیه بانک اطلاعاتی و تشکیل سامانه دنبال ساماندهی این افراد است.

نجفی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی این شرکت محلی به عنوان چایخانه، مرکز آموزش و استراحتگاه کارگران پیش‌بینی شده، ادامه داد: در فصل سرد و گرم کارگران می‌توانند با حضور در این محل از سرما و گرما در امان باشند و با توجه به سیستم نوبت‌دهی به سرکار بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسوول با اشاره به اینکه این شرکت مساله بیمه کارگران را هم حل می‌کند، ادامه داد: تاسیس این شرکت به اشتغالزایی کارگران کمک خواهد کرد ولی این موضوع منوط به همراهی دستگاه‌های اجرایی است تا کارهای عمرانی خود را به این شرکت بسپارند.

نجفی با تاکید به اینکه این شرکت برای نخستین بار در زنجان راه اندازی می‌شود، گفت: در 22 استان دیگر کشور این شرکت تعاونی فعال است و کارگران فصلی و ساختمانی را ساماندهی می‌کند.

مدیرعامل شرکت تعاونی کارگران فصلی و ساختمانی زنجان ادامه داد: کارگران با مراجعه به این شرکت و پرداخت 20 هزار تومان حق عضویت، عضو این شرکت تعاونی می‌شوند و می‌توانند از مزایا و خدماتی که شرکت به کارگران می‌دهند بهره‌مند شوند .

نجفی با اشاره به اینکه موسسه خیریه‌ای هم در کنار این شرکت تعاونی دایر خواهد شد، تصریح کرد: این شرکت موجب می‌شود تا کارگران در خیابان تجمع نکنند و همین مساله به حفظ کرامت انسانی این قشر کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 3 هزار کارگر در شرکت پرونده تشکیل داده است، گفت: در هفته های آتی با سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این شرکت فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز می‌کند.

این مقام مسوول با یادآوری اینکه این سامانه به پیمانکاران معرفی می‌شود تا برای جذب کارگر مورد نیاز از طریق این شرکت اقدام کنند، گفت: در هنگام اعزام نیروی کارگر به محل کار حق کمیسیونی از کارگران دریافت نخواهد شد.

نجفی با اشاره به اینکه کارگران می توانند سهام دار این شرکت شوند، گفت: هزینه دریافت هر سهم این شرکت برای هر کارگر 50 هزار تومان است که هر یک از کارگران می‌توانند با توجه به شرایط مالی خود سهام دار شرکت شوند.

در ادامه مهدی محمدی، مدیر داخلی شرکت تعاونی ساماندهی کارگران فصلی و ساختمانی هم در سخنانی با اشاره به اینکه این شرکت محلی برای اسکان موقت است، گفت: چایخانه و بوفه برای پذیرایی از کارگران در این شرکت تعبیه شده است.

وی به ایجاد پایگاه مقاومت بسیج سردار اصغر نجفی در این شرکت اشاره کرد و گفت: برای کارگران دوره های آموزشی باهمکاری فنی و حرفه ای دایر خواهد شد که به شرکت کنندگان گواهی پایان دوره اعطاء می گردد.

این مقام مسوول با بیان اینکه بیمه درمانی و تکمیلی کارگران عضو این شرکت پیگیری می‌شود، گفت: دوره‌های آموزش اخلاق حرفه‌ای و ایمنی کار در این شرکت برگزار خواهد شد.

محمدی به تعامل این شرکت با بانک توسعه تعاون برای افتتاح حساب و انتقال یارانه و ارائه تسهیلات مناسب به کارگران اشاره کرد و گفت: به همین منظور کارت شناسایی برای کارگران که همان کارت بانکی با درج شماره پرسنلی صادر می شود. 

مدیر داخلی شرکت تعاونی زنگان افزود: در این شرکت به کارگران سالمند و افرادی که توانایی کار سنگین ندارند هم خدماتی ارائه می‌شود.

به گفته محمدی به منظور اطلاع رسانی تشکیل این تعاونی اقداماتی انجام شده که از آن جمله می‌توان به تهیه برنامه خبری از رسالت‌های شرکت توسط صداوسیما، اطلاع‌رسانی از طریق 20 بیلبورد شهرداری در سطح شهر، استقرار 2 کیوسک در چهارراه پایین و دروازه ارک زنجان و استقرار کارشناسان برای جذب نیروی کار و هدایت به شرکت تعاونی اشاره کرد.

ارائه سبد کالای رایگان، توزیع عادلانه فرصت‌های کاری برای استادکاران و کارگران، تامین نیازهای رفاهی کارگران و اسکان موقفت کارگران از دیگر مزایایی این شرکت تعاونی اعلام شده است.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۲۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد جمعیت اصفهان جزو جامعه کارگری هستند

آفتاب‌‌نیوز :

امیر کشانی در سی و پنجمین رویداد تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان گفت: اصفهان از جایگاه ویژه‌ای در تولیدات صنعتی، معدنی و کشاورزی کشور برخوردار است که از دلایل آن می‌توان به جایگاه خاص کار و تولید در فرهنگ مردمان این دیار اشاره کرد.

وی ادامه داد: اصفهان در روز‌های گذشته میزبان هیأت‌های تجاری از ۲۲ کشور عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا بود که این تعاملات زمینه‌ساز جهش تولید در سال جاری خواهد بود.

کشانی تاکید کرد: بار اصلی تولید بر عهده کارگران است و بسیاری از مسائل تولید با این گروه پیوند خورده است از این رو بر این باورم که برای بهبود وضعیت معیشتی این قشر همه باید دست به دست هم دهیم و از جامعه کارگری حمایت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی پارسال مصوبه‌ای داشت که درآمد بالای ۱۲۰ میلیون ریال را مشمول مالیات کرد، اما گرچه در بسیاری از جوامع سکولار اصل بر مالیات ستانی است، ولی این امر از فردی که زیر خط معیشت درآمد قرار دارد، زیبنده کشور ما که خود را طرفدار کار و تولید می‌داند، نیست و باید در این زمینه بازاندیشی کرد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان تصریح کرد: شاید رقم مالیاتی که از کارگر دریافت می‌شود برای دولت عدد زیادی نباشد، اما این ارقام برای کارگران گزاف به حساب می‌آید.

کشانی تصریح کرد: رسیدگی به این مساله پیامی را به جامعه می‌دهد که کشور ما برای تولید کارگران ارزش قائل است.

وی در قسمت دیگر سخنان خود با اشاره به موضوع تعطیلی روز‌های پنجشنبه تاکید کرد: آمار نشان می‌دهد که تعطیلی روز‌های پنجشنبه می‌تواند افزون بر هشت میلیارد دلار به تجارت فراملی کشورمان ضرر بزند و این خسارت تنها مختص عده‌ای خاص نیست.

وی ادامه داد: زیان هشت میلیارد دلاری تجارت کشور باعث کاهش درآمد ارزی کشور و افزایش نرخ ارز می‌شود که تاثیر سویی بر زندگی مردم خواهد داشت.

 یک میلیون و ۹۰ هزار نفر کارگر بیمه شده در اصفهان وجود دارد که حدود ۸۰۰ هزار نفر آن‌ها مرد و حدود ۳۰۰ هزار نفر از آن‌ها را زنان تشکیل می‌دهند.

پنجم تا یازدهم اردیبهشت " «فته کار و کارگر» نامگذاری شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مراسم روز کارگر در شرکت نیشکر (+عکس)
  • اهمیت کارگر و اثر کار و تولید در اقتصاد بر کسی پوشیده نیست
  • ۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد/ واگذاری سهام به ۳۰۰۸ کارگر در دولت سیزدهم
  • کارگران پیش قراولان جهش تولید هستند
  • ۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد
  • کلاهی که بر سر کارگران ساختمانی گذاشته شد
  • ۸۰ درصد جمعیت اصفهان جزو جامعه کارگری هستند
  • بررسی علت مرگ کارگر معدن کوهبنان در دستور کار قضایی است
  • کلاه بیمه ای بر سر کارگران ساختمانی
  • دل های نگران کارگران پیمانکاری با قراردادهای لرزان