Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین- دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین گفت: بیمارستانهای خصوصی در قزوین از پذیرش دفترچه بیمه کارگران خودداری می کنند که این موضوع نگرانی تلاشگران عرصه صنعت را دوچندان کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عید علی کریمی روز یکشنبه در دیدار استاندار قزوین با تشکل های کارگری که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: یکی از مشکلات کنونی کارگران رسیدگی به وضعیت درمانی آنهاست و این که در دولت کنونی به مسائل کارگران بی توجهی شود منطقی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: متاسفانه بیمارستانهای خصوصی در استان از پذیرش دفترچه بیمه کارگران خودداری می کنند که این کار موجب نگرانی این گروه زحمتکش شده که از استاندار محترم انتظار داریم برای حل آن اقدام کنند.

کریمی تصریح کرد: تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان از دیگر دغدغه ها و مشکلات جامعه کارگری است که باید مسئولان برای آن فکری کنند تا هر ماه با مشکل مواجه نباشیم.

وی اظهارداشت: در استان برخی واحدهای صنعتی دچار مشکلات عدیده ای در تولید شده اند که پیچیدن نسخه واحد برای گره گشایی از همه آنها منطقی نیست و باید با حضور نمایندگان تشکلها و جامعه کارگری و کارفرمایی برای هر کدام بر اساس هر مشکل راهکاری اندیشید تا گره ها گشوده شود.

ایجاد بانک اطلاعاتی از واحدهای صنعتی و کارگران قزوین

دبیراجرایی خانه کارگر اضافه کرد: لازم است بانک اطلاعاتی جامعی از وضعیت واحدهای صنعتی تهیه شود و مشکلات نیز در آن لحاظ شود تا بتوانیم در مواقع لزوم با نگاه کارشناسی برای حل مشکلات اقدام کنیم.

کریمی تصریح کرد: از آنجا که هر سال به تعداد بازنشستگان اضافه می شود ضرورت ایجاد مجتمع درمانی، رفاهی و خدماتی ویژه بازنشستگان در استان احساس می شود که در صورت حمایت استانداری آمادگی داریم با کمک تشکل های کارگری و بازنشستگان نسبت به ایجاد آن اقدام کرده و سهمی رابه این گروه اختصاص دهیم.

وی پیشنهاد کرد با تشکیل اتاق فکر و ارتباط بیشتر نمایندگان جامعه کارگری با استاندار زمینه بیان مشکلات به صورت مستقیم و صریح با استاندار فراهم شده و در تصمیم گیری ها نیز این گروه مشارکت کنند.

در ادامه سایر اعضاء کانون بازنشستگان و تشکل های کارگری استان دیدگاهها و مشکلات خود را با استاندار قزوین درمیان گذاشتند و خواستار کمک برای حل آنها شدند.

 
 

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۸۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش استان کرمان در تولید ناخالص ملی ارتقا یافته است

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ محمدمهدی فداکار، در مراسم تجلیل از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه استانی و ملی کرمان گفت: حوزه کارگری استان کرمان به واسطه اینکه بخش بزرگی از آنها در معادن مشغول به کار هستند، شرایط سختی دارند.   وی، افزود: تولید در استان کرمان افزایش یافته و موفق شدیم در تولید ملی نقش بیشتری داشته باشیم و این افتخار مرهون افرادی است که در این حوزه نقش دارند.   استاندار کرمان،با بیان اینکه چند سالی است که شعار اصلی کشور بر محوریت تولید است و کارگران، نقش اصلی را در تولید دارند گفت: استان کرمان در بحث امنیت شغلی نسبت به دیگر استان‌ها با مشکل کمتری مواجه است و شرکت‌های بزرگ استان همچنان خط تولید و ظرفیت‌های جدید ایجاد می‌کنند که نیاز به کارگر دارد.   وی تصریح کرد: زمان رسیدگی به دعاوی کارگری در استان کرمان تا 60 درصد کاهش یافته و این مسئله به حل مشکل کمک می‌کند    

دیگر خبرها

  • استرس از فضای کارگری برداشته شود
  • نشست هم اندیشی سازمان‌های کارگری و کارفرمایی کهگیلویه و بویراحمد
  • لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی
  • یک فعال کارگری : دولت رئیسی هم نه تنها مشکلی از مشکلات کارگران حل نکرد، بلکه روز به روز به مشکلات آنها اضافه کرد
  • دولت رئیسی روز به روز به مشکلات کارگران اضافه کرد
  • نشست هم اندیشی سازمان‌های کارگری و کارفرمایی استان
  • نقش استان کرمان در تولید ناخالص ملی ارتقا یافته است
  • تقدیر از کارگران میبدی
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری رفع شود
  • کارگران میبدی تقدیر شدند