Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يک انديشکده آمريکايي در ارزيابي نسبت به رقباي آمريکا ضمن اشاره به روسيه، چين و کره شمالي به توان موشکي ايران نيز پرداخت.
به گزارش گروه بين‌الملل خبرگزاري فارس، انديشکده آمريکايي «رند» در جديدترين ارزيابي خود در خصوص رقباي نظامي آمريکا هشدار داد و نوشت: «آمريکا در جنگ آينده، بازنده خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
در اين گزارش با نام بردن از کره شمالي، چين، روسيه و ايران آمده است: «اينک فراهم آوردن قدرت نظامي خواسته شده بر مبناي راهبرد امنيت ملي بلند پروازانه آمريکا نه تنها ساده نبوده بلکه به طور قابل توجهي چالشي‌تر شده است.»
انديشکده رند با اشاره به قدرت موشکي بالستيک کره شمالي نوشت: «آمريکا نمي‌تواند با تهديد موشکي کره شمالي به سادگي مقابله کند. جنگ افزارهاي اتمي کره شمالي به اين مفهوم هستند که اين کشور توان بالقوه را براي خسارت وارد کردن فراوان به کره جنوبي، ژاپن و نيز آمريکا دارد.»
انديشکده رند درباره چين نوشت: «افزايش فزاينده توان نظامي و اطمينان خاطر اين کشور چالشي جديد است.چيني‌ها درحال توسعه و گسترش مجموعه‌اي از نيروي هوايي، دريايي و موشکي هستند تا توان نظامي آمريکا و متحدانش تا مجمع الجزاير دوم که شامل ژاپن، گوام و جزاير ماريانا و بخشي از فيليپين مي‌شود را با خطر مواجهه کنند.»
در بخش ديگر اين گزارش آمده است: «تلاش چين براي افزايش قابليت‌هاي نظامي مناسب جهت مقابله با اعمال قدرت آمريکا با تمرکز بر توسعه انواع فناوري‌ها و سامانه‌ها موجب برتري بر آمريکا در دوره پسا جنگ سرد در زمينه‌هايي چون عمليات شناسايي، انتقال و پردازش داده‌ها، هدايت‌هاي دقيق رزمي، رباتيک و حتي فناوري رادار گريزي شده است.»

بر اين اساس، چين با تسلط بر اين توانايي‌ها توانسته چالش‌هاي فزاينده‌اي را به نيروهاي آمريکا در منطقه تحميل کند و ترديد‌هايي را در مورد صحت تضمين‌هاي امنيتي آمريکا فراهم آورده است.
در اين گزارش راجع به توان نظامي روسيه نيز آمده است: «در حال حاضر ناتو نمي‌تواند از کشورهاي حوزه بالتيک برابر حمله قاطع و کوتاه‌مدت روس‌ها دفاع کند. به نظر مي‌رسد نيروهاي مسلح روسيه بر پيشرفت در بهبود نيروي انساني، آموزش نيروهاي زميني و هوايي متعارف و سرمايه‌گذاري در دفاع موشکي زمين به هوا، نسل جديد زره‌پوش‌ها (AFVs)، توپخانه، سامانه‌هاي هجومي دقيق و نيروهاي اتمي تمرکز کرده‌اند.»
در اين گزارش همچنين با اشاره به ايران و تنگه هرمز آمده است: «در صورت بروز بحران در آينده، ايران مسدود کردن اين تنگه را به عنوان قوي‌ترين گزينه براي تهديد و يا تحميل هزينه‌هاي راهبردي در نظر دارد.»
انديشکده رند درباره توان موشکي ايران نيز نوشته است: «در حالي که کشورهاي حوزه خليج فارس در حال کسب تجهيزات نوين نظامي هستند، ايران نيز قابليت‌هاي نيروهاي خود را توسعه داده به طوري‌که اين نيروها بزرگترين زرادخانه مشکي بالستيک در خاورميانه را دارند. در صورت پايبندي ايران به برجام، اين کشور اجازه دارد تسليحات متعارف را در سال 2020 و نيز موشک‌هاي بالستيک را در سال 2023 خريداري کند.»
در خاتمه اين گزارش آمده است: با دسترسي به فناوري پيشرفته نظامي چون موشک‌هاي سام و ديگر موشک‌هاي نقطه زن، به طور چشمگيري فاصله بين ايران و کشورهاي عرب خليج فارس کاسته مي‌شود.
انتهاي پيام/
عضويت در کانال تلگرامي بين‌الملل و سياست خارجي فارس

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۳۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی

وزیر دفاع بلاروس در دیدار امیر آشتیانی گفت: با وجود فشار و تحریم کشورهای غربی علیه این کشور "مینسک" آمادگی خود را جهت توسعه و تقویت همکاری‌های دو جانبه در حوزه‌های مختلف اعلام می‌کند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع کشورمان با همتای بلاروسی خود در حاشیه اجلاس وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای در آستانه قزاقستان دیدار و گفتگو کرد.

امیر آشتیانی در این دیدار ضمن اشاره به اهمیت جمهوری بلاروس در سیاست خارجی  جمهوری اسلامی ایران گفت: دو کشور در مورد مسائل مهم منطقه‌ای و جهانی دارای دیدگاه مشترک بوده و همواره از اقدامات و مواضع یکدیگر حمایت می‌کنند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با  اشاره به موضوع فلسطین به عنوان یک مسئله مهم جهانی گفت: رژیم صهیونیستی علاوه بر نسل کشی و ارتکاب جنایت جنگی در یک اقدام تروریستی با حمله به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سوریه کنوانسیون‌های بین المللی را زیر پا گذاشته و متعاقبا پاسخ ایران به این رژیم مطابق ماده 51 منشور سازمان ملل متحد بود.

وزیر دفاع ادامه داد: انتظار ما از کشورهای دوست و مستقل این است که نقض آشکار قوانین بین المللی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کنند.

آشتیانی با اشاره به ظرفیتهای متنوع و مختلف دو کشور در حوزه‌های نظامی و دفاعی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت و ارتقای این همکاری ها تاکید کرد.

در این دیدار دو طرف همچنین بر ظرفیتهای موجود و همکاری دو جانبه بر ضرورت اجرای موافقتنامه‌های دفاعی و تخصصی تاکید کردند.

وزیر دفاع بلاروس نیز در این دیدار با اشاره به حمله ظالمانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران این اقدام را زیر پا گذاشتن حقوق بین‌المللی توصیف و پاسخ محدود جمهوری اسلامی ایران به اقدام این رژیم را که متضمن مدیریت تنش و عدم گسترش آن بود را عاقلانه و مدبرانه توصیف کرد.

وی در این دیدار اظهار داشت: با وجود فشار و تحریم کشورهای غربی علیه این کشور "مینسک" آمادگی خود را جهت توسعه و تقویت همکاری‌های دو جانبه در حوزه‌های مختلف اعلام می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگاه متفاوت کارشناس اقتصادی بعد از حمله موشکی سپاه: معادلات تغییر کرد | فیلم
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • موضع تازه وزیر دفاع امریکا به حمله موشکی ایران
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • تحلیل اندیشکده آمریکایی از توان پهپادی و موشکی ایران
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • شویگو: روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است