Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@16:43:20 GMT

دو مولفه که باعث جذب یک مقصد گردشگری می شود

تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۱۴۹۲۱

دو مولفه که باعث جذب یک مقصد گردشگری می شود

دبیر علمی و اجرایی نشست تخصصی توسعه پایدار گردشگری میراث و اقتصاد مقاومتی با تشریح دو مولفه که باعث جذب جذب یک مقصد گردشگری می شود، گفت: فرانسه در جذب گردشگران بین المللی رتبه اول جهان را دارد و تجاری این کشور به ایران منتقل می شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمود ضیایی - عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی اظهار داشت: توسعه گردشگری به عنوان یکی از محورهای پیشبرد سیاست های "اقتصاد مقاومتی دولت" شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه گردشگران داخلی و خارجی را جذب یک مقصد می کند قبل از هر چیز تنوع و اصالت جاذبه های طبیعی و فرهنگی آن است.

دبیر علمی و اجرایی نشست تخصصی توسعه پایدار گردشگری میراث و اقتصاد مقاومتی ادامه داد: از این رو حفظ و ارتقا میراث کهن فرهنگی و طبیعی کشورمان نه تنها تضمین کننده تامین نیازهای نسل های آتی است بلکه برای استمرار بخشیدن به جریانات گردشگری امری ضروری و انکارناپذیر است.

ضیایی افزود: کشور فرانسه در جذب گردشگران بین المللی رتبه اول جهانی را به خود اختصاص داده است. استفاده از تجارب این کشور می تواند به انتقال رویکردها و تجربه های نوین مدیریتی در زمینه بهره برداری پایدار از میراث های غنی تاریخی و فرهنگی کشورمان کمک کند. به همین دلیل در این نشست علاوه بر حضور صاحب نظران داخلی از پروفسور فلیپ بشیمون - استاد دانشگاه آونیون فرانسه نیز جهت همفکری و تبادل نظر در این مورد دعوت بعمل آمده است.

این استاد گردشگری دانشگاه علامه طباطبایی گفت: امیدواریم دستاوردهای این نشست که در چارچوب همکاریهای بین المللی علمی و آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی صورت می پذیرد ضمن بسط دانش نظری در حوزه حفظ، احیاء و ارتقاء میراث تاریخی و فرهنگی کشورمان، به انتقال تجارب موفق و دستاوردهای کشور فرانسه به دانشجویان، مدیران و صاحبان کسب و کارهای گردشگری در جمهوری اسلامی ایران کمک کند.

گفتنی است نشست تخصصی توسعه پایدار گردشگری میراث و اقتصاد مقاومتی با همکاری دانشگاه آویون کشور فرانسه در دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی در روز سه شنبه 28 آذر از ساعت 14 الی 17 برگزار می شود و حضور برای علاقه مندان آزاد است.

انتهای پیام/

R1014143/P1361/S2,23/CT47

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۴۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان فارس، محمد ثابت اقلیدی امروز _ سه شنبه یازدهم اردیبهشت_در حاشیه بازدید از نمایشگاه ایران اکسپو با اشاره به قول مساعد وزیر محترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و حمایت‌های معاون صنایع‌دستی کشور مبنی بر حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی، اظهار کرد: با همکاری دولت سیزدهم، حمایت‌های دکتر ایمانیه استاندار فارس، بیمه ۵۶۱ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی استان فارس تائید شده است.

وی افزود: طی روزهای آینده این هنرمندان برای تکمیل مدارک به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس مراجعه خواهند کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس با بیان اینکه ملاک تائید بیمه تأمین اجتماعی هنرمندان، دارا بودن مدرک مرتبط با رشته فعالیت و مجوز فنی‌وحرفه‌ای است، اضافه کرد: با تلاش‌های انجام‌شده پس از ۱۵ سال بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس به نتیجه رسید.

ثابت اقلیدی با بیان اینکه اقدامات اولیه این مهم از سال گذشته در معاونت صنایع‌دستی استان فارس انجام شده بود، ابراز امیدواری کرد: این موضوع نوید بخش روزهای خوب هنرهای سنتی و صنایع‌دستی این مرز و بوم باشد.

وی تاکید کرد: فارس بیشترین تعداد شهرها و روستاهای جهانی و ملی صنایع‌دستی در سطح کشور را به خود اختصاص داده است و هم اکنون صنایع دستی شهرهای ملی و جهانی صنایع دستی آباده، شیراز و فیروزآباد در نمایشگاه ایران اکسپو در معرض دید عموم علاقه مندان قرارگرفته است و در این نمایشگاه ۲۶ هنرمند بیش از ۳۰ رشته صنایع‌دستی را در این معرفی و عرضه می کنند.

کد خبر 749496

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • علم و فناوری به عنوان مولفه‌های مهم قدرت محسوب می‌شوند+فیلم
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد