Web Analytics Made Easy - Statcounter

مخالفان طرح یک فوریتی اصلاح بند هـ تبصره یک و الحاق یک بند تبصره ۹ قانون بودجه سال ۹۶ کل کشور تاکید دارند: تهاتر قیر رایگان فسادآور و حذف یارانه های نقدی و اختصاص آن به مردم زلزله زده صدقه محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با طرح یک فوریتی اصلاح بند (هـ) تبصره یک و الحاق یک بند تبصره 9 قانون بودجه سال 96 کل کشور اظهار داشت: اینکه اعتباری برای مردم زلزله زده کرمانشاه جهت جبران خسارت وارده در نظر گرفته شود؛درست است اما اینکه این اعتبار از محل حذف یارانه مردم صورت گیرد؛روش درستی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این روش در واقع صدقه به مردم کرمانشاه است، ادامه داد: دولت می خواهد به دست مجلس سر مجلس را کلاه بگذارد، دولت اگر می خواست پرداخت یارانه های نقدی را حذف کند باید این کار را قبل از انتخابات انجام می داد.

وی ادامه داد: پرداخت یارانه به ازای افزایش قیمت حامل های انرژی است،بار نخست که با اجازه مردم قیمت بنزین از لیتری 100 به 400 تومان افزایش پیدا کرد،مبلغ یارانه 44500 درنظر گرفتند؛اما حالا که بنزین لیتری هزارتومان شده است،آیا مبلغ یارانه نقدی افزایش پیدا کرده است.

این نماینده مجلس درخصوص تهاتر قیر رایگان بیان داشت: اجازه تهاتر قیر برای اجرای آسفالت و قیر در واقع رانتی را در سراسر کشور ایجاد خواهد کرد و دلالان و پیمانکاران مجاز به فساد می شوند.

عضوکمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: جابه جایی اعتبار قوه قضائیه برای حل مشکلات کارکنان شورای حل اختلاف نیز ایده مناسبی نیست و مشکل حقوق کارکنان شورای حل اختلاف با این مصوبه حل نخواهد شد.

مشکل شورای حل اختلاف با تغییر در بودجه قوه قضائیه برطرف نمی شود

ابوالفضل ابوترابی در مخالفت با طرح مذکور عنوان کرد: دستگاه قوه قضائیه به لحاظ تخصیص بودجه با مشکل مواجه است، تغییر و جابه جایی بودجه این دستگاه برای حل حقوق کارکنان شورای حل اختلاف ایده مناسبی نیست.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینکه 10 درصد از کل یارانه های نقدی مردم را حذف کنیم و به مردم زلزله زده بدهیم ایده مناسبی نیست چرا که برخی از مردم با یارانه ها زندگی خود را تامین می کنند و قطعا مردم زلزله زده نیز راضی نخواهند بود که با قطع یارانه عده ای خسارت وارده به آن ها جبران شود.

تهاتر قیر مغایر اصل 53 قانون اساسی است

غلامرضا کاتب در ادامه مخالفت با طرح مذکور عنوان کرد: اصلاح بندهایی از قانون برنامه و بودجه تنها به موضوع زلزله زدگان برنمی گردد بلکه تهاتر قیر رایگان که با هدف توسعه آسفالت روستایی است مغایر اصل 53 قانون اساسی است.

این نماینده مجلس توضیح داد: طبق قانون اساسی هرگونه درآمد از فروش قیر و اموال دولتی باید به خزانه واریز شده و از آن مسیر در اختیار دستگاه های اجرایی قرار بگیرد،اما در این قانون چنین اتفاقی رخ نداده است و شیوه بودجه ریزی در کشور در حال تغییر است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تهاتر قیر رایگان عامل فساد خواهد شد، افزود: همچنین استفاده از اوراق خزانه در طرح های تملک اراضی نیز بار مالی اضافه بر منابع عمومی کشور است

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۱۶۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه به تشریح جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه پرداخت‌.

علی شعبانی در نشست امروز(پنجم اردیبهشت) نشست شورای اداری استان کرمانشاه، بااشاره به برگزاری موفقیت آمیز  انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند سال گذشته، اظهار کرد: این انتخابات با همکاری خوب دستگاه های اجرایی مختلف استان با کیفیت بسیار بالا و بدون بروز هیچ مشکلی برگزار شد.

وی افزود: در استان کرمانشاه در شش حوزه انتخابیه برگزاری انتخابات را برای کسب هشت کرسی مجلس شورای اسلامی داشتیم که در مرحله اول انتخابات پنج حوزه تعیین تکلیف شدند و انتخابات شهرستان کرمانشاه به دور دوم کشیده شد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه حوزه انتخابی شهرستان کرمانشاه سه کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد، تصریح کرد: در مرحله اول انتخابات در شهرستان کرمانشاه آقای محمد رشیدی توانست با کسب حد نصاب آراء به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کرد، اما برای دو کرسی باقی مانده کاندیداهای دیگر نتوانستند حد نصاب را کسب کنند و انتخابات به دور دوم کشیده شد.

وی اضافه کرد: در این حوزه انتخابیه برای کسب دو کرسی باقی مانده چهار نفر، آقایان عبدالرضا مصری، جهانبخش امینی، فضل الله رنجبر و ابراهیم رحیمی زنگنه که بالاترین آراء را داشتند به دور دوم انتخابات راه پیدا کرده اند.

شعبانی زمان برگزاری دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه را ۲۱ اردیبهشت اعلام کرد و افزود: چهار کاندیدای این مرحله از انتخابات از بامداد روز ۱۳ اردیبهشت تا هشت صبح ۲۰ اردیبهشت فرصت تبلیغات دارند.

وی تاکید کرد: در این دور از انتخابات به مانند دور اول، کاندیداها می‌توانند تبلیغات تلویزیونی، مناظره، تبلیغات محیطی و ... داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان کرمانشاه به‌صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود.

وی مدارک هویتی که رای دهندگان می‌توانند با آن در انتخابات شرکت کنند را شامل کارت ملی، گواهینامه، شناسنامه، کارت پایان خدمت و گذرنامه اعلام کرد.

شعبانی در خصوص تعداد صندوق‌های رای در شهرستان کرمانشاه در این مرحله از انتخابات هم گفت: طبق اختیاراتی که وزارت کشور به استان داده می‌توانیم ۳۰ درصد از صندوق‌ها را نسبت به دور اول کاهش دهیم، اما همان ۶۴۵ صندوق مرحله اول را در مرحله دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه خواهیم داشت.

به گفته این مسئول در تمام فرآیندهای انتخابات، هیات نظارت استان نظارت خواهد داشت و انتخابات مرحله دوم با همان حساسیت مرحله اول برگزار خواهد داشت.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه یادآور شد: در مرحله اول انتخابات سالم ترین انتخابات مجلس شورای اسلامی را پشت سر گذاشتیم و له یا علیه هیچ کاندیدایی از سوی دولت تبلیغی و یا تخریبی صورت نگرفت که همان روال را هم در مرحله دوم انتخابات خواهیم داشت.

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • دو ضربه مهم به بودجه‌نویسی کشور؛ یکی در دولت احمدی‌نژاد و یکی در دولت رئیسی
  • گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از میزان تخصیص بودجه عمومی به رسانه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳/ صداوسیما ۲۴ هزار میلیارد تومان
  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات
  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • اعلام جزییات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه
  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان