Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: باید بازارهای جدیدی برای مصرف مرکبات پیدا کنیم و کمک شود تقاضا در بازار ایجاد شود تا با این امر بتوانیم فاصله مصرف‌کننده و تولیدکننده را کاهش داده و به نفع تولیدکننده و مصرف‌کننده کار کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، دلاور حیدرپور در جلسه افزایش عرضه مستقیم مرکبات و کیوی به سایر استان‌ها که با حضور مدیران سازمان تعاون روستایی، مدیران توسعه بازرگانی سازمان‌های جهاد کشاورزی، اتحادیه‌ها و تشکل‌های مرتبط با باغداری، سورتینگ و ذخیره‌سازی 10 استان در سازمان جهاد کشاورزی مازندران برگزار شد؛ اظهار کرد: سال گذشته برف و یخبندان خسارت سنگینی به مرکبات مازندران وارد کرد، اما امسال شاهد تولید خوبی بودیم و این امر سبب شد تا وظیفه جهاد کشاورزی در تنظیم بازار داخل و جلوگیری از نوسانات قیمت، بیشتر و سنگین‌تر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


لزوم ورود سازمان تعاون روستایی به بازار

وی با بیان اینکه وظیفه ما فراهم کردن شرایط عرضه است تا تولیدکننده مشکلی برای عرضه محصول خود نداشته باشد، افزود: سازمان تعاون روستایی که شبکه‌ای گسترده است، باید وارد بازار شود و محصول تولیدکننده را به دست مصرف‌کننده برساند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: سازمان تعاون روستایی در کشور هم امکانات را دارد و هم توان عرضه را دارد و تنها با اراده محکم می‌توانند اهداف مورد نظر را محقق کند.

این مسئول عنوان کرد: باید بازارهای جدیدی برای مصرف مرکبات پیدا کنیم و کمک شود تقاضا در بازار ایجاد شود تا با این امر بتوانیم فاصله مصرف‌کننده و تولیدکننده را کاهش داده و به نفع تولیدکننده و مصرف‌کننده کار کنیم.

تلاش شود اعتماد بین تولیدکننده و مصرف‌کننده به‌وجود آید

حیدرپور با بیان اینکه باید تلاش شود اعتماد بین تولیدکننده و مصرف‌کننده به‌وجود آید، اضافه کرد: باید از ظرفیت‌ تشکل‌هایی که با سیاست حمایت از تولید، عرضه مستقیم به بازار و کاهش فاصله تولید تا مصرف شکل گرفت، استفاده شود.

وی ادامه داد: منابع تسهیلاتی برای تولیدکننده و تشکل‌های تولیدی وجود دارد و می‌توان از این ظرفیت نیز استفاده کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد: تلاشمان این است برای عرضه مناسب مرکبات پلی بین تولیدکننده و مصرف‌کننده بزنیم و در این امر با ظرفیت تشکل‌ها می‌توانیم به اهداف مورد نظر برسیم.

یک‌میلیون و 100 هزار تن ظرفیت سورتینگ‌های دارای پروانه استان

این مسئول تصریح کرد: یک‌میلیون و 100 هزار تن ظرفیت سورتینگ‌های دارای پروانه استان است و 25 هزار باغدار عضو اتحادیه باغداران هستند که همه این‌ها ظرفیت خوبی برای تولید و توزیع گسترده محصولات باغی است.

ذخیره‌سازی مرکبات شب عید

حیدرپور به ذخیره‌سازی مرکبات شب عید اشاره و اظهار کرد: ذخیره‌سازی اندکی که در این زمان انجام می‌شود، شاید با توجه به تولید بالای استان کم باشد اما اثر مثبتی بر بازار دارد و باعث رونق بازار می‌شود.

وی یادآور شد: در استان تشکل‌هایی که نیازمند سرمایه هستند با ثبت‌نام در سامانه بهین‌یاب به بانک عامل معرفی می‌شوند و برای تأمین نقدینگی محدودیتی وجود ندارد.

واسطه‌ها منصفانه عمل کنند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در پایان با بیان اینکه واسطه‌ها باید منصفانه عمل کنند و سود حاشیه بازار را به تولیدکننده بدهند، اذعان کرد: قیمت محصول تولیدی و عرضه آن به بازار باید منصفانه باشد تا اعتماد بین تولیدکننده و مصرف‌کننده پایدار بماند.     انتهای پیام/  

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۲۶۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت تامین انرژی با صنایعی دارای حداکثر بهره‌وری در روند مصرف است

وزیر صنعت، معدن و تجارت صرفه‌جویی، بهره‌وری و احداث نیروگاه‌های خود تامین را دو برنامه اصلی وزارت صمت در حوزه انرژی اعلام کرد و گفت: به صنایع اعلام کرده‌ایم که اولویت در تامین انرژی با واحدهایی است که در روند مصرف حداکثر بهره‌وری را ایجاد کنند و تلاش شده در این زمینه شرکت‌ها را حمایت کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عباس علی‌آبادی درباره اهمیت راه‌اندازی واحدهای راکد همچنین تامین انرژی این واحدها از سوی وزارت نفت و نیرو اظهار کرد: در این زمینه نیازمند گفت‌وگوی ملی هستیم، به دلیل پایین‌بودن قیمت انرژی در ایران بهره‌وری در مصرف انرژی بسیار پایین است بنابراین آنچه که در زمینه انرژی تولید می‌کنیم باید بیشتر از آن بهره‌وری صورت بگیرد.

وی افزود: به صنایع اعلام کرده‌ایم که اولویت در تامین انرژی با صنایعی است که در روند مصرف حداکثر بهره‌وری را ایجاد کنند بنابراین یکی از شاخص‌هایی که دنبال می‌کنیم بهره‌وری در مصرف انرژی است و تلاش کرده‌ایم در این زمینه شرکت‌ها را حمایت کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این‌که در سال گذشته تولیداتی با مصرف انرژی کمتر داشته‌ایم و در زمینه بهره‌وری انرژی توفیقاتی به‌دست آوردیم، گفت: به صنایع اعلام کرده‌ایم اگر کمک کنند تامصرف انرژی کم شود، انرژی صرفه‌جویی‌شده را به خودشان اختصاص می‌دهیم، در دولت هم بین دستگاه‌ها نشست‌های تخصصی بسیاری برگزار کرده‌ایم اما هنوز نتایج قطعی آن مشخص نشده اما آن را پیگیری می‌کنیم.

وی درباره برنامه وزارت صمت برای تامین انرژی واحدهای صنعتی خاطرنشان کرد: به دنبال راه‌اندازی واحدهای تولیدی راکد هستیم و در شهرک‌های صنعتی در حال ایجاد شهرک‌های انرژی هستیم؛ در تلاش هستیم واحدهای صنعتی برای تامین انرژی خود بهره‌ور شوند، بنابراین در حال حاضر نیز یکی از فولادسازان در حال احداث یک واحد هزار مگاواتی تولید برق است که دو واحد آن راه‌اندازی شده و واحد سوم آن نیز به زودی راه‌اندازی می‌شود.

علی‌آبادی ادامه داد: در سمنان دو واحد اضافه کرده‌ایم و در تدارک راه‌اندازی یک واحد دیگر هستیم که این واحدها گاز مصرف نمی‌کنند بنابراین وزارت صمت در حوزه انرژی برنامه‌های جامعی دارد اول صرفه‌جویی و بهره‌وری و دوم احداث نیروگاه‌های خود تامین، دولت نیز به‌صورت عام در حال توسعه تولید انرژی و برق است و نیروگاه‌ها در حال افزایش است و فکر می‌کنم امسال نسبت به گذشته عملکرد بهتری خواهیم داشت.

منبع: فارس

کد خبر 749288

دیگر خبرها

  • مصرف برق همدان در بخش‌های مختلف انضباط یابد
  • جمع‌آوری روغن غیر قابل مصرف انسانی در چهارمحال و بختیاری
  • مرزهای جغرافیایی صادرات فرش باید توسعه پیدا کند
  • اولویت تامین انرژی با صنایعی دارای حداکثر بهره‌وری در روند مصرف است
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • نگران مصرف قلیان هستیم/ دکه‌های مطبوعاتی مجوز عرضه دخانیات ندارند
  • تورم پیش‌نگر در سراشیبی
  • سقوط طلا دامن‌گیر نقره شد/ معامله‌گران در لاک احتیاطی!
  • اجرای برنامه‌های راهبردی برای دو زنجیره مهم مازندران