Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@03:29:38 GMT

نامه تأمین اجتماعی به رییس مجلس درباره حکم مرتضوی

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۳۱۳۳۱

نامه تأمین اجتماعی به رییس مجلس درباره حکم مرتضوی

وکیل مدافع سازمان تأمین اجتماعی می‌گوید قرار است این سازمان در ارتباط با حکم تبرئه سعید مرتضوی به علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی نامه بنویسد.

به گزارش مشرق، مجتبی نظری در پاسخ به این سئوال که آیا سازمان تأمین اجتماعی نسبت به حکم تبرئه سعید مرتضوی از بخش نخست پرونده تأمین اجتماعی، درخواست اعاده دادرسی می‌کند یا خیر اظهار کرد: بر اساس مذاکرات و هماهنگی‌های صورت گرفته، نسبت به حکم صادره، درخواست اعاده دادرسی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وکیل دادگستری افزود: همچنین با توجه به اینکه مبنای تشکیل این پرونده، گزارش‌های کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی است، قرار شده نامه‌ای به علی لاریجانی رییس مجلس نوشته شود تا ضمن تشریح روند این پرونده بتوانیم از اختیارات رئیس مجلس برای اعتراض به این حکم استفاده کنیم.

سعید مرتضوی در بخش نخست پرونده تأمین اجتماعی در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به‌ریاست قاضی کشکولی، به اتهام تصدی غیرقانونی پست سرپرستی تأمین اجتماعی به شش ماه حبس تعلیقی، تحصیل مال نامشروع، به شش ماه حبس تعزیری و رد مبلغ 46 میلیون تومان حقوق دریافتی ایام سرپرستی محکوم شده بود.

این حکم با اعتراض مرتضوی به شعبه 22 دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارسال شد که دادگاه تجدیدنظر، مرتضوی را از عناوین اتهامی یاد شده، تبرئه کرد.

منبع: تسنیم ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۱۳۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه بین‌المللی دادگستری در خصوص پرونده نسل‌کشی آلمان در غزه رای می‌دهد

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، نیکاراگوئه با شکایت از آلمان به دادگاه بین‌المللی دادگستری (ICJ)، از قضات خواست تا اقدامات اضطراری برای جلوگیری از ارائه سلاح و سایر کمک‌های برلین به اسرائیل را اعمال کنند.
 
بیش از 34 هزار فلسطینی از زمان آغاز جنگ در ماه اکتبر به شهادت رسیده و بیش از 77 هزار نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند.
 
دادگاه بین‌المللی دادگستری (ICJ) در لاهه قرار است در ساعت 15 به وقت محلی دستور خود را صادر کند.
 
وکلای ماناگوآ، پایتخت نیکاراگوئه، گفتند که این کشور آلمان را به جای متحد اصلی اسرائیل، یعنی ایالات متحده، هدف قرار داده است، زیرا واشنگتن دیوان بین‌المللی دادگستری را در این پرونده به رسمیت نمی‌شناسد.
 
وکلای ارشد دو کشور در اوایل این ماه در دادگاه با یکدیگر درگیر شدند و نیکاراگوئه گفت که آلمان ترحم‌انگیز است که هم به اسرائیل سلاح می‌دهد و هم به غزه کمک می‌کند.
 
برلین نیز پاسخ داد که امنیت اسرائیل در هسته سیاست خارجی آن قرار دارد و گفت که نیکاراگوئه کمک‌های نظامی آلمان به اسرائیل را به شدت تحریف کرده است.

نیکاراگوئه از دادگاه عالی درخواست کرده بود که آلمان فورا کمک‌های خود به اسرائیل، به ویژه کمک‌های نظامی از جمله تجهیزات نظامی را متوقف کند.
 

دیگر خبرها

  • راه اندازی دادگاه‌های تجاری ضروری است/آیین نامه دادرسی تجاری از سال ۹۹ در مجلس تصویب نشده است
  • دادگاه های صلح درمسیر راه اندازی
  • وزیر کار: دائمی شدن قراردادهای کارگری در نوبت رسیدگی هیئت دولت قرار گرفت
  • راه اندازی دادگاه های صلح در کرمان
  • مرتضوی: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت
  • وزیر تعاون: بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند
  • دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند
  • صلاحیت صدور حکم در شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان را نداریم
  • آیت‌الله مرتضوی: «حفظ نظام» به معنای نظام عام اجتماعی است؛ نه نظام سیاسی
  • دادگاه بین‌المللی دادگستری در خصوص پرونده نسل‌کشی آلمان در غزه رای می‌دهد