Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهر > محیط زیست ایران - همشهری آنلاین:
رئیس اداره محیط زیست شهر تهران با تاکید بر این که شهرداری تهران باید بستر مناسبی برای امحاء و جمع‌آوری زباله‌های الکترونیک شهر فراهم کند، گفت: اینگونه زباله‌ها می‌توانند برای آب، خاک و سلامت انسان مضر باشند.

به گزارش ايسنا، محمدحسین بازگیر با بیان این که پسماندها بر اساس قانون مدیریت پسماند به پنج گروه عادی، صنعتی، پزشکی، کشاورزی و پسماندهای ویژه تقسیم‌بندی می‌شوند، اظهار کرد: زباله‌های الکترونیک بخشی از پسماندهای ویژه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: پسماندهای ویژه برخی از پسماندها هستند که یا سمی هستند و یا خاصیت رادیواکتیوی، اشتعال و خورندگی دارند.

بازگیر با بیان این که به پسماندهای ویژه عاملی دارند که آنها را نیازمند مدیریت خاص و ویژه‌ای می‌کند، تصریح کرد: پسماندهای ویژه ممکن است در هر کدام از پنج گروه پسماندها قرار گیرند. در پسماندهای عادی یا زباله‌های خانگی بخشی مانند مدارهای الکتریکی، لامپ‌ها، قطعات الکترونیک و باطری‌ها قسمت ویژه پسماندهای عادی هستند.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران ادامه داد: در ساختار این گونه وسایل الکترونیک فلزات سنگینی مانند آهن، قلع و نیکل به کار گرفته می‌شود که می‌توانند برای محیط زیست، آب، خاک و حتی سلامت انسان مضر باشند.

بازگیر با تاکید بر این که مسئولیت ساماندهی زباله‌های الکترونیک بر عهده شهرداری تهران است، گفت: شهرداری باید زیرساخت لازم را برای جمع‌آوری این گونه زباله‌ها و امحای صحیح آن‌ها فراهم کند.

وی در پایان تاکید کرد: جداسازی این گونه زباله‌ها از زباله‌های عادی از اهمیت زیادی برخوردار است بنابر این شهرداری تهران با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست باید آموزش و اطلاع‌رسانی صحیح در این زمینه را در دستور کار خود قرار دهد همچنین بستر مناسبی برای امحای این گونه زباله‌ها فراهم کند.

در همین زمینه: ۶ عنصر موجود در گوشی موبایل ۶۰۰‌ هزار لیتر آب را غیرقابل آشامیدن می‌کند زباله‌های الکترونیک به شکل خطرناکی در آسیا رو به افزایش است سالانه ۲۰تا ۵۰میلیون تن زباله الکترونیکی در جهان تولید می‌شود سهم ایرانی‌ها از پسماندهای الکترونیکی؛ حدود ۷ کیلوگرم

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۲۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  رئیس اداره محیط زیست شهرستان پلدشت گفت: بدنبال بارندگی‌های خوب سال گذشته و امسال  و مشارکت جوامع محلی و نظارت‌های مستمر محیط زیست آب تالاب‌های شهرستان نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است.

محمدی تصریح کرد: تالاب شیبلوی شهرستان پلدشت  با وسعت ۳۵۰۰ هکتار  که انواع گونه‌های گیاهی آبزی و کنار آبزی را در خود جای داده  و نقش بسیار مهمی هم در اکوسیستم منطقه دارد و هر کجا که تالاب و آب باشد  نقش تلطیف هوا و رطوبت دهی به حوزه را دارد و قطعا این رطوبت دهی برای کشاورزی هم مفیداست.

رییس اداره محیط زیست شهرستان پلدشت خاطر نشان کرد: تالاب‌های شیبلو - عرب گلی و کینیکور از تالاب‌های مهم استان هستند که سالانه پذیرای  ۴۰۰ هزار قطعه از انواع پرندگان مهاجر بومی آبزی و کنار آبزی است که برای زمستان گذرانی به این تالاب‌ها مهاجرت می‌کنند و مهمترین این پرندگان  مهاجر غاز پیشانی سفید است که در فصل زمستان برای زمستان گذرانی و جوجه آوری به تالاب شیبلو مهاجرت می‌کنند.

محمدی گفت: تالاب شیبلوی شهرستان پلدشت به دلیل اهمیت بالا مراحل  پایانی ثبت اش را در کنوانسیون رامسر به عنوان تالاب بین المللی سپری و در سال جاری ثبت خواهد شد.

وسعت تالاب‌های شهرستان پلدشت بیش از ۴ هزار هکتار است.

دیگر خبرها

  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  •  عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبداء چالشی بزرگ است
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد