Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم رحیم پور معاون وزیر خارجه در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در استانبول اظهار کرد: از آنجا که ترکیه رئیس این سازمان است در مورد اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان رژیم صهیونیستی بلافاصله اقدام کرد و اردوغان با رئیس جمهور کشورمان تماس گرفت و وی هم پاسخ مثبت به برگزاری این اجلاس اضطراری داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  معاون وزیر خارجه افزود: جهان اسلام به دلایل خاصی کمی متفرق بود و حالا عدو سبب خیر شده تا رهبران کشورهای اسلامی یک جا جمع شوند و کمی حرفهای واحد بزنند.

وی با تاکید بر اینکه قدس شریف برای همه کشورهای اسلامی مهم است، گفت: ممکن است برخی در پشت پرده با آمریکا همکاری‌هایی داشته باشندو حمایتی نمایشی از فلسطین و قدس آن هم برای رضایت افکار عمومی جهان اسلام از خود نشان دهند. اما برخی هم قلبا به حمایت از این سرزمین مقدس می‌پردازند. مهم وحدت مسمانان است و اجلاس استانبول هم این وحدت را نشان می‌دهد. ما هم به دنبال این هستیم که تفرقه در جهان اسلام نباشد.

  معاون وزیر خارجه با اشاره به اینکه با ترکیه همکاری می‌کنیم و در مسئله وحدت هم صاحب نظر و پیشقدم هستیم، گفت: امیدواریم گامهای مثبتی در این اجلاس برداشته شود.

  معاون وزیر خارجه با اشاره به شکست داعش در سوریه و عراق و احتمال سرریز شدن عناصر آنان به افغانستان و آسیای میانه اظهار کرد: وقتی عمل جراحی می شود و سرطان را عمل می‌کنیم معمولا به قسمتهای دیگر پیکر متاستاز می‌کند. اکنون هم این جراحی در سوریه عراق انجام شده و عناصر آنان ممکن است به مناطق دیگر مانند افغانستان، پاکستان و آسیای میانه بروند.

رحیم‌پور تصریح کرد: بیشتر عناصر داعش از آسیای میانه بودند و اکنون توجه آنان به سرزمینهای خودشان می شود.

وی گفت: کشورهای آسیای میانه برای مقابله با عناصر داعش مجهز شدند و ما هم مطلع هستیم و همکاری هم می‌کنیم تا اینها را مهار کنیم و اجازه رشد ندهیم و کارهای فرهنگی هم باید صورت گیرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۳۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سوال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولتهای ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

به گزارش ایلنا، کنعانی افزود: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می‌کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می‌شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولتهای اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آن‌ها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آن‌ها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

دیگر خبرها

  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • تأکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه های دشمنان و مقابله جبهه کفر برابر حق
  • وزیر دفاع: حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود؛ به دنبال جنگ نیستیم
  • وزیر دفاع : حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود / به دنبال جنگ نیستیم
  • وزیر دفاع: حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود /به دنبال جنگ نیستیم
  • چرا فلسفه کانت در میانه جنگ‌های امروزین هنوز کار می‌کند؟
  • سرمایه معنوی جمهوری اسلامی در این منطقه بی‌بدیل از جهان، رو به فزونی است