Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، گفت: هلدینگ‌های شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی از 9 هلدینگ به 5 هلدینگ تجمیع می‌شوند و تا سال 98 از 148 شرکت خارج خواهیم شد.

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، مرتضی لطفی در نشست خبری مشترکی که با حضور سیدتقی نوربخش مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: نظام‌های بازنشستگی در هر کشور جزو عوامل مقصر در پیشبرد اهداف هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته بنگاه‌های اقتصادی متعلق به صندوق‌های بازنشستگی است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی بیان داشت: شستا بر اساس ضرورت و بر اساس رسالت سازمان تأمین اجتماعی مسئولت تأمین رفاه و حفظ حقوق کارگران را بر عهده دارد.

لطفی گفت: 3900 میلیارد تومان سرمایه اولیه این سازمان است که در آینده افزایش سرمایه آن به 8 هزار میلیارد تومان می‌رسد و 80 هزار میلیارد تومان نیز دارایی شستا محاسبه شده است.

وی بیان داشت: شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی شستا در 9 حوزه نفت و گاز، صنایع نوین، حمل‌ونقل جاده‌ای و دریایی، سیمان، انرژی، بانک و بیمه فعالیت می‌کند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های ما بهینه‌سازی برنامه‌های راهبردی است، گفت: بر اساس اصل 44 قانون شستا از بنگاه‌داری خارج می‌شود و سیاست خروج از بنگاه‌ها را در دستور کار قرار داده‌ایم.

لطفی بیان داشت: 140 شرکت شناسایی شدند که بر اساس تأیید هیأت مدیره شستا تا سال 98 از این شرکت‌ها خارج می‌شویم.

وی بیان داشت: به دنبال تجمیع هلدینگ‌های شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی هستیم و در یک بازه زمانی 9 هلدینگ شستا به 5 هلدینگ تبدیل خواهد شد و در هلدینگ‌های نفت و گاز، دارو، بیمه و فناوری‌های نوین فعالیت خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، بیان داشت: ما به دنبال جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی هستیم و تاکنون پس از برجام 50 تفاهم‌نامه به امضا رسیده است که به دنبال عملی کردن تفاهم‌نامه‌ها هستیم و دو مورد سرمایه‌گذاری در باکو و ارمنستان داشته‌ایم.

لطفی بیان داشت: در حال حاضر ایران کانون توجه سرمایه‌گذاران خارجی شده است و ابراز تمایل داشته‌‌اند با ما نشست‌هایی داشته باشند و در این خصوص تفاهم‌نامه‌هایی نیز انجام داده‌ایم.

وی بیان داشت: اولین کشتی مسافربری ساخت ایران به یکی از شرکت‌های ترکیه‌ای به مبلغ 29 میلیون دلار فروخته شده است و امیدواریم در آینده درخواست‌های دیگری برای ساخت این کشتی‌ها داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی تأکید کرد: امیدواریم تا اوایل نیمه سال آتی در راستای کاهش هزینه‌ها تجمیع هلدینگ‌های شستا به 5 هلدینگ را داشته باشیم.

لطفی به تشکیل کمیته صیانت از حقوق کارگران اشاره کرد و گفت: بر اساس این کمیته صیانت از ذخایر و سرمایه‌های کارگران از وظایف اصلی شستا قرار داده شده است و امیدواریم از دست‌اندازی به سرمایه‌های کارگران جلوگیری کنیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، گفت: از خانم‌های نخبه و باتجربه‌ای که در شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی نیز فعالیت می‌کردند استفاده خواهد شد.

لطفی بیان داشت: اخیراً نیز بخشنامه‌ای داشته‌ایم که بانک‌های اطلاعاتی نیروهای متخصص را شناسایی و استفاده کنیم.

وی درباره شفافیت‌سازی در شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی، گفت: برای اولین بار همه واحدها در بورس جهت افکار عمومی عرضه شده است و شستا می‌توان گفت اولین شرکتی است که نظام هوش تجاری را شروع کرده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی بیان داشت: در دوره‌های گذشته متأسفانه شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی حیاط خلوت سیاسی بوده است و افرادی با توصیه به شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی اضافه شده بودند و پیگیری شده است تا افرادی که با توصیه‌های سیاسی وارد شستا شده بودند را عذرشان را بخواهیم. چرا که شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی حق‌الناس است.

منبع:‌فارس

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۳۹۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پیری» دقیقا از چه سنی آغاز می‌شود؟

ایتنا - این تحقیق که در مجله روانشناسی و سالمندی انجمن روانشناسی آمریکا منتشر شد، داده‌‌های ۱۴ هزار شرکت‌‌کننده در یک نظرسنجی سالمندی در آلمان را بررسی کرد که درباره پیری به‌عنوان مرحله‌ای از زندگی مطالعه می‌کرد. تاریخ تولد شرکت‌کنندگان بین سال‌های ۱۹۱۱ و ۱۹۷۴ بود و از سن ۴۰ تا ۸۵ سالگی به این مطالعه وارد شده بودند.
ما از چند سالگی «پیر» محسوب می‌شویم؟

به نظر می‌رسد که پاسخ این پرسش در حال تغییر است، چرا که عمر مردم طولانی‌تری شده است، دیرتر بازنشسته می‌شوند و تا سنین بالاتری همچنان از سلامتی جسمی و روحی برخوردارند. 

طبق پژوهشی که نتیجه آن اخیرا در مجله انجمن سالمندی آمریکا منتشر شد، افراد در اواسط دهه ۶۰ سالگی معتقدند که پیری از ۷۵ سالگی شروع می‌شود، در حالی که افراد مسن‌تر فکر می‌کنند سن پیری دیرتر از این شروع می‌شوند.

این تحقیق که در مجله روانشناسی و سالمندی انجمن روانشناسی آمریکا منتشر شد، داده‌‌های ۱۴ هزار شرکت‌‌کننده در یک نظرسنجی سالمندی در آلمان را بررسی کرد که درباره پیری به‌عنوان مرحله‌ای از زندگی مطالعه می‌کرد. تاریخ تولد شرکت‌کنندگان بین سال‌های ۱۹۱۱ و ۱۹۷۴ بود و از سن ۴۰ تا ۸۵ سالگی به این مطالعه وارد شده بودند.

شرکت‌کنندگان طی ۲۵ سال، هشت بار درک خود را از سالمندی گزارش کردند. آن‌ها هر چهار تا پنج سالی که می‌‌گذشت، آغاز سن پیری را یک‌ سال دیرتر از بار قبل اعلام کردند. شرکت‌کنندگانی هم که زودتر یعنی بین سال‌های ۱۹۱۱ تا ۱۹۳۵ به دنیا آمده بودند، در مقایسه با افرادی که بعد از ۱۹۳۵ متولد شده‌ بودند، فکر می‌کردند که پیری زودتر آغاز می‌شود.

مارکوس وتشتاین، نویسنده ارشد این مطالعه و روانشناس دانشگاه هومبولت برلین، گفت: «درک و تصور ما از پیری در گذر زمان به‌وضوح تغییر می‌کند. افرادی که امروز در سنین میانسالی‌اند یا افراد مسن‌تر باور دارند که سن پیری آن‌ها دیرتر از همسالانشان در ۲۰ سال پیش است.»

به گفته وتشتاین، این تغییر تا حدودی به بالا رفتن سطح امید به زندگی در افراد برمی‌گردد. امید به زندگی در آلمان حدود ۸۱ سال است که از ۷۱ سال در ۱۹۷۴ بیشتر شده است. همچنین بسیاری از مردم برای مدت طولانی‌تر یک زندگی همراه با سلامتی دارند و پژوهش‌ها از بهبود سلامتی قلب، قابلیت‌‌های شناختی و کیفیت کلی زندگی در جمعیت مسن آلمان در طول این سال‌ها خبر می‌دهد.

وتشتاین می‌گوید: «افرادی که احساس جوانی می‌کنند، معتقدند پیری دیرتر شروع می‌شود.»

شرکت‌کنندگانی که تنهاتر بودند، بیماری‌های مزمن داشتند یا از سلامتی کامل برخوردار نبودند، بیشتر بر این تصور بودند که پیری زودتر آغاز می‌شود. زنان هم فکر می‌کردند که سن پیری در مردان حدود ۲.۴ سال دیرتر آغاز می‌شود.

البته برخی کارشناسان هشدار داده‌اند که این نتایج ممکن است قابل تعمیم به کشورهای دیگر نباشد. زیرا دیدگاه‌‌های فرهنگی درباره پیری و روند‌ تحولات جوامع در طول زمان متفاوت است. به عنوان مثال امید به زندگی در ایالات متحده در طول همه‌گیری کووید از ۷۹ سال در ۲۰۱۹، به ۷۶ سال در ۲۰۲۱ رسید، در حالی که امید به زندگی در آلمان از سال ۲۰۱۴ نسبتا پایدار بوده است.

تحقیقات قبلی نشان داده بود که باورهای منفی درباره افزایش سن با افزایش سطح استرس مرتبط است که به نوبه خود می‌تواند خطر حمله قلبی و سکته را افزایش دهد. برعکس افرادی که به پیری نگرشی مثبت دارند، احتمالا کمتر در معرض ابتلا به زوال عقل‌اند و در مقایسه با افرادی که نگرش منفی درباره افزایش سن دارند، طولانی‌تر عمر می‌کنند.

همچنین افرادی که خود را جوان‌تر از سن شناسنامه‌ای‌شان می‌دانند، زوال حافظه آهسته‌تر، عملکرد شناختی بهتر و کاهش علائم افسردگی را گزارش کردند. در مقابل، افرادی که خود را مسن‌تر از سن حقیقی‌شان می‌بینند، بیشتر در معرض خطر مرگ‌ومیر قرار دارند.

دیگر خبرها

  • «ثمسکن» باید برندی توسعه‌گر شناخته شود
  • انتقاد تند یک امام جمعه از واگذاری تیم استقلال به هلدینگ خلیج فارس /چرا سرمایه این هلدینگ خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود /این خیانت است
  • سرمایه هلدینگ خلیج فارس نباید خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود
  • شنبه و یکشنبه در این مناطق کشور باران می بارد | سامانه بارشی جدید از روز سه‌شنبه وارد می شود
  • افزایش 6500 میلیارد ریالی قراردادهاي فافق
  • حمله افراد نقاب‌پوش به یک نشست سیاسی در سوئد
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • «پیری» دقیقا از چه سنی آغاز می‌شود؟
  • ۸۰۰ هزار تن روغن و گندم از بنادر مازندران وارد شد
  • چگونه دوران سربازی را به سوابق بیمه تبدیل کنیم؟