Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، علی زرافشان امشب در گردهمایی آموزشی توجیهی استقرار پایه دوازدهم در ساری با اشاره به استقرار پایه دوازدهم در سال تحصیلی 97-96 به عنوان پایه جدید تحصیلی، اظهار داشت: برنامه استقرار پایه دوازدهم باید در همه شوراهای آموزش و پرورش استان‌ها همانند مازندران اجرایی شود.

وی افزود: سال تحصیلی آینده نیز دوره پیش دانشگاهی با حدود 430هزار دانش آموز حذف و پایه دوازدهم با حدود 900 هزار دانش آموز، مستقر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش ، با بیان اینکه در پایه دوازدهم، جمعیت دانش آموزی بیش از 2برابر خواهد شد، گفت: فضای آموزشی و نیروی انسانی مورد نیاز هم 2برابر خواهد شد .

وی با بیان اینکه با استقرار ساختار جدید آموزشی، حدود 350هزار دانش آموز فنی و حرفه ای و کاردانش در پایه دوازدهم تحصیل خواهند کرد، افزود: براین اساس باید نیروی انسانی، هنرآموز، امکانات و تجهیزات و فضای آموزشی جدید را پیش بینی کنیم.

زرافشان ادامه داد: با استقرار ساختار آموزشی 3-3-6، با ایجاد هر پایه تحصیلی جدید، یک پایه بالاتر حذف و جایگزین پایه تحصیلی جدید می شد که معمولا این 2پایه تحصیلی نیز از نظر تعداد دانش آموز تقریبا مشابه بوده و معلمانی که در پایه بالاتر بودند، نیاز ما را در پایه پایین تر تامین می کردند.

زرافشان با اشاره به وضعیت تحصیلی دانش آموزان شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش با استقرار ساختار آموزشی 3-3-6، اظهار کرد: این دانش آموزان، پیش از این در پایه سوم متوسطه مدرک دیپلم گرفته و از نظام آموزشی خارج می شدند که با استقرار ساختار جدید آموزشی، دوره تحصیلی دانش آموزان فنی و حرفه ای و کاردانش 12ساله شده است.

وی با اشاره به فعالیت 105 هزار مدرسه و اینکه از این تعداد 46 هزار مدرسه در مناطق شهری و روستایی زیر 5 نفر دانش آموز دارند ، افزود: استفاده حداکثری از فضا با هدف تاسیس فضای فیزیکی و صرفه جویی در منابع انسانی باید در فهرست اقدامات آموزش و پرورش قرار گیرد.

زرافشان گفت: 350 هزار دانش آموز فنی و حرفه ای در مهر 97 به مدارس اضافه می شوند و بر اساس تصمیم گیری وزارتخانه دانشگاه های فنی و علمی و کاربردی برای پذیرش دانشجدی جدید نخواهند داشت.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه با توجه به بازنشستگی نیروی انسانی در سال جاری در شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش نیازمند نیروی انسانی هستیم، افزود: آموزش و پرورش تا پایان خرداد ماه تعداد نیروی انسانی را با تفکیک رشته شناسایی و به ما معرفی کند.

زرافشان ادامه داد: با توجه به استقرار پایه دوازدهم و تنوع منابع انسانی در شاخه فنی و حرفه ای و کاردانش، ما نیازمند نیروی انسانی و به همین نسبت هنرآموز، استادکار، سرپرست بخش هستیم.

وی با مهم برشمردن ارتقای کیفیت و توجه به ارتقای مدیریت مدرسه ، نظام برنامه ریزی در مدرسه را امری ضروری دانست و افزود: لازم است تا انگیزه را در معلمان افزایش دهیم ، اگر نظام تضمین کیفیت را در حوزه کلاس، مدرسه وفعالیت های آموزشی رصد نکنیم قطعا با چالش مواجه می شویم.

زرافشان تعامل با ذینفعان را امری دیگر در ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: شورای آموزش و پرورش رضایتمندی آنان را کسب کند تا به همراه آن اعتماد ایجاد شود و ایجاد اعتماد نیز با خود سرمایه به همراه دارد که سبب رشد و شکوفایی در این حوزه می شود.

 

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۴۵۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایر/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت

سرپرست آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: مجوز برگزاری امتحان نهایی متوسطه در سه آموزشگاه استان اخذ شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، علی رحیم امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۴ درصد جمعیت دانش‌آموزان کهگیلویه و بویراحمد یعنی ۳۷۱۱ دانش‌آموز را، دانش‌آموزان عشایری تشکیل می‌دهند.

وی افزود: مناطق عشایری گچساران، زیلایی، پشت کوه جلیل و عشایر استان‌های بوشهر، فارس، چهارمحال‌وبختیاری و اصفهان زیر پوشش مدارس عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.

رئیس آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۵۳۰ نفر نیروی آموزشی و اداری کار آموزش ۳۷۱۱ دانش‌آموز عشایر را در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ برعهده دارند.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته امتحانات نهایی پایه متوسطه سال جاری برای نخستین‌بار در مدارس عشایری دخترانه سرآبتاوه، شهید اندرخورپوله و سیدالشهدای چهارتخته برگزار می‌شود.

رحیمی خاطرنشان کرد: پیش از این امتحانات پایان سال تحصیلی مقطع متوسطه در مدارس امام «محمد باقر موشمی، امام هادی برد پهن، نخبگان گنجه‌ای و امام علی پهون» برگزار می‌شد.

وی افزود: دانش‌آموزان پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم کهگیلویه و بویراحمد در صورت اخذ نشدن این مجوز باید کیلومترها راه سخت‌گذر را با خودرو یا موتور سیکلت برای شرکت در این آزمون می‌پیمودند.

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۲۰ دانش‌آموز در چهار حوزه امتحانی مذکور، افزون بر خطرات جاده‌ای هزینه‌های زیادی را برای طی مسیرهای سخت گذر می‌پرداختند.

وی تصریح کرد: آزمون نهایی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم برای دانش‌آموزان استان در هفت حوزه برگزار می‌شود.

رحیمی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان مقطع ابتدایی عشایر به‌صورت ثابت، نیمه‌ثابت و سیار زیر پوشش آموزش‌های تحصیلی این اداره کل قرار گرفته‌اند.

کد خبر 750721

دیگر خبرها

  • معلم مولد نیروی انسانی و گران‌ترین ثروت است
  • درخواست ویژه مقام ارشد نظامی از اساتید ارتش
  • نگاه به آینده باید در تربیت و آموزش ارتش وجود داشته باشد
  • دریادار سیاری: اگر نگاه به آینده نباشد، آموزش دچار روزمرگی می‌شود
  • تشریح جزئیات جهش تحصیلی دانش‌آموزان
  • معلم انسانی‌ترین و گرمترین عنصر نظام آموزشی است
  • کسب مجوز برگزاری امتحانات در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایر/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • آموزش صلح و صلح‌طلبی، سنگ بنای روابط انسانی
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت/ زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع مشخص نیست