Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس گفت: اعتبارات هزینه‌ای استان فارس در سال آینده ۸.۷ درصد رشد یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، ساسان تاجگردون بعد از ظهر امروز در نشست خبری  پیرامون لایحه بودجه 97 اظهار داشت: در سال آینده بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود به این صورت که فعالیت و عملکرد دستگاه‌ها قیمت‌گذاری می‌شود و بر اساس قیمت تمام شده عملکرد، بودجه را دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه علاوه بر بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد، افزایش شفافیت انضباط بودجه‌ای و حرکت به سمت تمرکز زدایی از مهم‌ترین ویژگی‌های لایحه بودجه 97 است، افزود: استان‌ها و دستگاه‌های مدیریتی با نگاه بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد ساختار نظارتی بهتری بر روی بودجه خواهند داشت.

تاجگردون با بیان اینکه در سال 97 نظام حسابداری تعهدی در همه دستگاه‌های اجرایی الزاما باید اجرا شود، خاطرنشان کرد: در سال آینده در 34 درصد دستگاه‌های ملی و صددرصد دستگاه‌های استانی بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه در بودجه سال 97 سهم اعتبارات متفرقه از 20 درصد به 11.8 درصد کاهش یافته است، عنوان کرد: براساس حرکت به سمت تمرکز زدایی سهم استان‌ها در اعتبارات هزینه‌ای از 4.3 درصد در سال 96 به 24.3 درصد در سال 97 افزایش یافته است و سهم استان‌‌ها در اعتبارات سرمایه‌ای به بیش از 30 درصد در سال 97 بالغ می‌گردد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس بیان کرد: تا سال 96 بودجه 27 دستگاه‌های اجرایی در ردیف بودجه استانی قرار داشت اما از سال 97 بودجه آموزش و پرورش، بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی که در ردیف بودجه ملی قرار داشت در ردیف بودجه استانی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در سال 97 برای آموزش و پرورش استان فارس معادل 2 هزار و 147 میلیارد تومان و برای بنیاد شهید استان فارس 758 میلیارد تومان بودجه تعیین شده است، گفت: مدیریت بودجه دستگاه بزرگی مانند آموزش و پرورش در سطح ملی بسیار دشوار است.

تاجگردون با اشاره به نگاه ویژه دولت در ایجاد اشتغال در بودجه 97، عنوان کرد: برای ایجاد اشتغال پایدار حلقه‌های مفقوده زنجیره تولید تا سطح شهرستان‌ها شناسایی شده است و بخش آی.تی، گردشگری، صنایع دستی، کشاورزی، مسکن، حمل و نقل، صنایع تبدیلی و غیره به عنوان رسته‌های اولویت‌دار در ایجاد اشتغال شناسایی شده است.

وی با اشاره به سیاست دولت برای واگذاری پروژه‌های نیمه تمام عمرانی به بخش خصوصی، گفت: در استان فارس 147 طرح نیمه تمام ملی وجود دارد که برای اتمام پروژه‌های ملی 18 هزار میلیارد تومان و برای اتمام پروژه‌های استانی 2 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس با بیان اینکه در لایحه بودجه 97 شاهد کاهش پیش‌بینی بودجه‌ای استان‌ها هستیم به طوری که پیش‌بینی بودجه دولت برای استان‌ها در سال آینده در مجموع حدود 10 هزار و 300 میلیارد تومان است، افزود: متناظر به کل کشور سهم استان فارس در بودجه پیش‌بینی شده 34 درصد کاهش یافته است و از 932 میلیارد تومان در سال 96 به 609 میلیارد تومان در سال 97 کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه اعتبارات هزینه‌ای استان فارس در سال 97 بیش از 523 میلیارد تومان است که با احتساب اعتبارات هزینه‌ای 3 دستگاه آموزش و پرورش، بنیاد شهید و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به 3 هزار و 510 میلیارد تومان می‌رسد، اظهار داشت: اعتبارات هزینه‌ای استان فارس نسبت به سال 96 معادل 8.7 درصد افزایش یافته است و استان فارس از نظر رشد اعتبارات هزینه‌ای بعد از استان تهران و خراسان رضوی استان سوم محسوب می‌شود.

تاجگردون با بیان اینکه درسال 96 سهم فارس از سرجمع اعتبارات طرح‌های ملی از محل منابع عمومی دولت 1050 میلیارد تومان بود که 3.3 دهم درصد کل این اعتبارات محسوب می‌‌شود اما در سال 97 این رقم به 712 میلیارد تومان رسیده که 3.7 درصد کل اعتبار کشوری به فارس رسیده است.

وی با بیان اینکه در ردیف بودجه تبصره 19 نیز سهم فارس یک هزار و 783 میلیارد تومان است که در واقع 5.6 درصد کل اعتبارات تبصره 19 به این استان تعلق گرفته است.

انتهای پیام/

R41382/P1377/S6,61/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۳۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول مربوط به توزیع اعتبارات نیروهای مسلح تصویب شد

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه) و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳، جدول ۲۱ با عنوان توزیع اعتبارات نیروهای مسلح را به تصویب رساندند.

حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول، گفت: این جدول مربوط به نیروهای مسلح است که ما ۱.۸ میلیارد یورو برای آن پیش‌بینی کردیم و این بودجه برای تقویت بنیه دفاعی کشور است.

کد خبر 6092799 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • رفع چالش بیکاری لرستان نیازمند اعتبارات دولتی و بخش خصوصی است
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است
  • باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود
  • بررسی بودجه آموزش و پرورش در لایحه ۱۴۰۳/ همان چالش همیشگی باطعم بی قانونی!
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • تامین ۶۵ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی از محل نفت
  • جدول مربوط به توزیع اعتبارات نیروهای مسلح تصویب شد
  • موافقت مجلس با جدول مربوط به هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی
  • ادارات لرستان سهم اعتبارات وزارتخانه‌ای را تا پایان اردیبهشت مشخص کنند