Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: ر حال حاضر در شهرستان مشگین‌شهر ۲۷۰ موافقت اصولی در بخش‌های مختلف گردشگری برای سرمایه‌گذاران صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، اکبر سنگی عصر امروز در جلسه بررسی جاذبه‌های گردشگری مشگین‌شهر اظهار داشت: در حال حاضر در شهرستان مشگین‌شهر 270 موافقت اصولی در بخش‌های مختلف گردشگری برای سرمایه‌گذاران صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: با توجه به قابلیت‌های بی‌نظیر مشگین‌شهر در بخش گردشگری و فعالیت‌های مختلف حوزه سرمایه‌گذاری از روند کارها و فعالیت‌های انجام شده در مشگین‌شهر در باب سرمایه‌گذاری در حوزه پرجاذبه و متنوع سرمایه‌گذاران در بخش گردشگری و اقدامات حمایتی وارد عمل شدیم.

سنگی تصریح کرد: شهرستان مشگین‌شهر به لحاظ ظرفیت جمعیتی و اقتصادی سومین شهرستان استان اردبیل است که با داشتن ظرفیت‌های مختلف اعم از تاریخی، طبیعی و اکوتوریسم قابلیت توسعه سریعی را دارد که ما سعی کردیم با توجه به این قابلیت‌ها برنامه‌ریزی‌ها و هدفگذاری‌ها را به گونه‌ای انجام دهیم تا امکان بهره‌برداری از این توانمندی‌ها فراهم آید.

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل  تصریح کرد: نزدیکی به دامنه‌های سبلان و فضای طبیعی که در این منطقه وجود دارد یکی از جاذبه‌های اکوتوریسم بی‌نظیر کشور محسوب می‌شود به طوری که وجود بیش از 17 چشمه آب معدنی و مناظر زیبا و چشم نواز در بخش روستایی و عشایری جذابیتی بی‌نظیر در مشگین‌شهر فراهم کرده تا جذب گردشگران بی‌شماری را در فصول مختلف شاهد باشیم.

سنگی وجود چنین جذابیت‌هایی را در یک شهرستان زمینه‌ساز حضور گردشگران خواند و گفت: شهرستان مشگین‌شهر از جاذبه‌های تاریخی و باستانی بی‌نظیر همچون مجموعه شهریری، کهنه قلعه، مجموعه شیخ حیدر و غیره برخوردار است که جذابیت‌های طبیعی نظیر باغات میوه در این شهرستان و چشم‌اندازهای خدادادی نیز بر این تنوع و حضور متعدد گردشگران افزوده است به طوری که در مشگین‌شهر به راحتی می‌توان فراگیر شدن حضور گردشگران را در همه فصول و مکان‌ها مشاهده کرد.

وی راه‌اندازی پل معلق در این شهرستان را یکی دیگر از عوامل این تنوع و تکثر حضور گردشگران دانست و بیان کرد: در سال‌های اخیر و با راه‌اندازی پروژه جذاب پل معلق که در سطح کشور از لحاظ حجم کاری و استانداردهای موردنظر یک پروژه بی‌نظیر محسوب می‌شود.

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: شاهد حضور گردشگران بی‌شماری در این منطقه بودیم که سرمایه‌گذار این پروژه با بهره‌مندی از اصل خلاقیت و نوآوری در اجرای پروژه‌های متعدد در این مجموعه سعی کرده است تا یک فضا و مکان جذاب برای میهمانان، مسافران و گردشگران اعم از داخلی و خارجی فراهم آورد که از این بابت باید قدردانی خودمان را از سرمایه‌گذار این پروژه اعلام کنیم که با احساس مسئولیت در این زمینه اقدامات خوب و راهگشایی را انجام داده است.

انتهای پیام/

R41374/P1377/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۴۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود

ایسنا/کردستان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: مراسم آئینی سنتی کومسای روز جمعه ١٤ اردیبهشت‌ماه سال‌جاری با حضور گردشگران داخلی و خارجی در منطقه جهانی هورامان برگزار می‌شود.

منصور مهرزاد امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت به رسانه های استان گفت: ثبت‌جهانی منظر فرهنگی هورامان و وجود ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی در این منطقه موجب شده تا هورامان به یکی از قطب‌های مهم گردشگری کشور تبدیل شود و همواره مورد توجه تعداد بی‌شماری از گردشگران قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کومسای از جمله برنامه‌هایی است که هرساله در نیمه اردیبهشت‌ماه در این منطقه جهانی به ‎صورت ویژه و باشکوه برگزار می‌شود، افزود: این مراسم آیینی روز جمعه ١٤ اردیبهشت‌ماه سال‌جاری با حضور گردشگران داخلی و خارجی در محوطه‌ای مجاور زیارتگاه سیدمصطفی مشهور به پیرشالیار از نوادگان و سادات حضرت امام جعفرصادق(ع) برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات منطقه، دف‌نوازی، اجرای شمشال هورامی و شعرخوانی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده این مراسم آئینی است.

وی ابراز امیدواری کرد که بتوانیم با همکاری شایسته مردم، بخش خصوصی و دستگاه‌های مربوطه با ارائه خدمات مناسب و کسب رضایتمندی گردشگران در سفر به کردستان، انگیزه حضور دوباره و زمینه‌ انتخاب استان به عنوان مقصد گردشگری را فراهم آوریم.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تمایل گردشگران عمانی به حضور در مازندران
  • دستگیری سارقان طلا در مشگین شهر
  • منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود
  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • نصب بیش از ٥٠ تابلوی دو زبانه راهنمای گردشگری در روستای پالنگان
  • ۸۰ هزار گردشگر خارجی پارسال به مازندران سفر کردند
  • رفع مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی
  • مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد
  • حل مشکل تردد و ورود موقت وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران