Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱۱ درصد از جامعه ایران دارای درجاتی از معلولیت هستند و بررسی ها نشان می دهد نرخ بیکاری در میان معلولان ۳ برابر افراد عادی است. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اشتغال بیش از سایر عوامل از مهم‌ترین دلایلی است که باعث دورافتادگی معلولان از جریان اجتماعی می‌شود.

مطابق با گزارش دیده‌بان جهانی کارآفرینی و مؤسسه کارآفرینی و توسعه جهانی که در سال گذشته منتشر شده و مربوط به پایان سال ۲۰۱۶میلادی است، برآوردها نشان می‌دهد که ایران از حیث کارآفرینی نوپا در رتبه ۲۳ جهان قرار دارد و وضعیتی مشابه کشورهای چین و استرالیا را ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بررسی‌ها حاکی از آن است که در بحث کارآفرینی نوپا، کشور سنگال، لبنان و برزیل در رده‌های پایین قرار دارند و ایران در سطح متوسط این جدول رده‌بندی دیده می‌شود. بر همین اساس مجتمع آموزش نیکوکاری رعد اولین رویداد استارت‌آپی برای اشتغال معلولان را برگزار کرد.

این رویداد به مناسبت روز جهانی معلولان تحت عنوان جشنواره توان تک و با حضور استارت‌آپ‌های موفق، با هدف معرفی سرویس‌ها و خدمات موثر در بهبود کیفیت زندگی شهروندان، به ویژه توانیابان، از ۲۱ آذر ماه شروع و تا ۲۳ آذرماه ادامه خواهد داشت.

منصوره پناهی مدیرعامل مجتمع رعد درباره چشم‌انداز و اهداف این رویداد می‌گوید: این برنامه فرصتی است برای شناساندن پتانسیل ۱۱ درصد از افراد جامعه. ما در این رویداد چند هدف اصلی را دنبال می‌کنیم؛ هدف نخست ما ایجاد اشتغال برای توان یابان است.

شناساندن فرصت‌های حوزه فاوا به توان یابان برای بهبود کیفیت زندگی توان یابان، ایجاد شرایط افزایش مهارت از طریق کارآموزی و کاریابی توان یابان و شناساندن توانمندی‌های توان یابان به استارت‌آپ‌ها هم از دیگر اهداف این رویداد هستند.

پناهی افزود: مهم‌ترین هدف توان تک، تشویق استارت‌آپ‌ها برای مناسب‌سازی خدمات‌شان متناسب با نیاز توان یابان است. به همین منظور، مجتمع رعد جایزه ویژه‌ای را برای بخش برگزیده هیات داوران رویداد در نظر گرفته است. این جایزه به استارت‌آپی داده می‌شود که بیشترین اثر را در حوزه خدمت‌رسانی به جامعه توان یابان کشور داشته باشد.

در این نمایشگاه اما معلولان موفقی که در زمینه کسب و کار اینترنتی طی سال‌های اخیر توانسته‌اند کسب درآمد کنند حضور دارند. در این نمایشکاه یکی از غرفه‌ها مربوط به وحید رجب‌لو است. وحید ۳۰ ساله است و از کودکی دچار بیماری تحلیل روند عضلانی مبتلا شده است و در حال حاضر تنها دست راست‌ش دارای حرکت است. او با پیش‌روی بیماری خود به جایی رسید که فقط می‌توانست برای ادامه زندگی از دست راست خود بهره بگیرد.

وی می‌گوید: از همان زمانی که دیدم فقط برای گذران زندگی یک دست برای انجام کار دارم دنبال راهکار رفتم و به اینجا رسیدم که تنها گزینه کار با کامیوتر و موس‌واره‌های خاص است. در اینترنت دنبال برنامه‌های آموزشی رفتم و کم کم برنامه‌نویسی را یاد گرفتم، اولین کامپیوتر را پدرم برایم خرید و بعد از آن با درآمدی که پیدا کردم، توانستم دومین کامپیوتر و دیگر تجهزیات را برای خودم با پول خودم بخرم.

او می‌افزاید: یکی از بهترین اتفاقاتی که برایم افتاد این بود که توانستم ایده خود را برای ایجاد سامانه‌ی خدماتی برای معلولان را در یک استارت‌آپ با حمایت‌ یکی از سرمایه‌گذاران ایجاد بکنم و حالا این استارت‌آپ خود را در نمایشگاه توان‌تک عرضه کردم که مربوط به ارائه خدمات به معلولان می‌شود و معلولان هر خدماتی از جمله خدمات آموزشی، توانبخشی، روانشناسی و.. را می‌خواهند می‌توانند به این سامانه مراجعه کنند و خدمات را دریافت کنند.

دیگر غرفه‌ای که در نمایشگاه توان تک با استقبال مواجه شده است، غرفه غنچع استوارنیا است. غنچه در سال ۸۳ بر اثر یک حادثه رانندگی معلول شده است و حالا مسئول شبکه‌های اجتماعی چند شرکت در حوزه‌های مختلف است. او درباره کسب و کار خود و علت حضورش در این نمایشگاه می‌گوید: به تازگی یک اپلیکیشنی را راه‌اندازی کردیم که از زمان بارداری تا زمان تولد بچه و بزرگ شدن بچه در کنار مادران است و به آنها کمک می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۵۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معضل بیکاری به سراغ اقتصاد آلمان آمد

«موسسه اقتصادی آلمان» از رشد بیکاری در این کشور به بالاترین رقم در یک دهه اخیر خبر داد.

به گزارش مشرق، ضعف اقتصادی آلمان بالاخره به بازار کار این کشور آسیب زد به‌طوریکه پیش‌بینی می‌شود تعداد کارگران بیکار به بالاترین رقم در حدود یک دهه گذشته برسد؛ این را مطالعات «موسسه اقتصادی آلمان» اعلام کرده است.

بر اساس این مطالعاتی که امروز منتشر می‌شود، بیکاری در این کشور به طور متوسط به کمی کمتر از ۲.۸ میلیون نفر افزایش خواهد یافت که بالاترین رقم از سال ۲۰۱۵ به شمار می‌رود.

کارشناس بازار کار موسسه اقتصادی آلمان، هالگر شیفر می‌گوید، با وجود رکود پارسال، بازار کار آلمان تقریبا ثبات داشت اما امسال برلین دارد پی‌آمدهای بحران اقتصادی را با قوت بیشتری احساس می‌کند.

در سال ۲۰۰۵ هم بیکاری در آلمان به ۴.۹ میلیون نفر رسیده بود که به آلمان «مرد بیمار اروپا» می‌گفتند.

بر اساس پیش‌بینی این موسسه، نرخ بیکاری آلمان در سال جاری میلادی به ۶ درصد افزایش می‌یابد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • معضل بیکاری به سراغ اقتصاد آلمان آمد
  • افزایش ۶ برابری مصرف برق با استفاده از کولر گازی در مناطق معتدل
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • در چه سنی می‌توان یک فرد را «پیر» دانست؟
  • نمایشگاه کتاب و ظرفیت «گردشگری ادبی»
  • نگاه به اقشار کم‌بضاعت لرستان در راستای خودکفایی آنها باشد
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش نخواهد داشت/ ساعات و روزهای کاری ما نسبت به برخی از کشورها بیشتر است
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • تامین آب پایدار درمناطق بلوچستان جنوبی و مرکزی