Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@09:32:24 GMT

راه اصلی جلفا ـ اصلاندوز بهسازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۵۵۵۳۱

راه اصلی جلفا ـ اصلاندوز بهسازی می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: با اختصاص ۲۲ میلیارد ریال اعتبار راه اصلی جلفا-اصلاندوز در اسرع وقت بهسازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، داود شایقی ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان بیله‌سوار اظهار داشت: با توجه به اهمیت بحث محرومیت‌زدایی و پررونق کردن مناطق محروم و روستاهای دور افتاده در استان اردبیل از اهداف اصلی ستاد اقتصاد مقاومتی جذب اعتبارات اشتغال‌زایی فراگیر و صندوق توسعه روستایی و عشایری است که در این زمینه با اختصاص 22 میلیارد ریال اعتبار راه اصلی جلفا به اصلاندوز بهسازی و تکمیل می‌شود چرا که مشکل اصلی عشایر و مردم روستانشین راه‌های مواصلاتی و ارتباطی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه عمده فعالیت ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در راستای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت مطالبات مردمی است، افزود: در کنار توجه به دیگر مشکلات موجود، حل مشکل سرمایه‌گذاران از اولویتهای کاری ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است که در این زمینه 25 طرح در شهرستان پارس‌آباد در دیدار با استاندار اردبیل مطرح شد تا برای حل مشکلات تصمیم گیری‌های لازم اتخاد گردد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با تاکید بر احصای مشکلات واحدهای نیمه‌فعال و راکد تولید و صنعتی در سطح استان اردبیل تصریح کرد: شناسایی و احصای مشکلات واحدهای تولیدی فعال، نیمه فعال و راکد در سطح استان اردبیل از ضروریات می‌باشد که با برگزاری جلسات ستاد تسهیل و واحدهای درگیر با مشکلات، نسبت به احصای موانع اقدام می‌شود و خوشبختانه تاکنون خروجی این جلسات خوب گزارش شده است.

شایقی از جذب اعتبارات اشتغال‌زایی فراگیر و صندوق توسعه روستایی و عشایری را از جمله اهداف اصلی ستاد اقتاد مقاومتی استان اردبیل دانست و گفت: توجه به مناطق عشایرنشین و مناطق مرزی استان باید در اولویت باشد که در همین رابطه به دلیل اینکه بخش اعظمی از عشایر در شهرستان مرزی بیله‌سوار ساکن هستند، باید مسئولان این شهر برای استفاده از تسهیلات اشتغال توسعه روستایی از مسیر صندوق توسعه تلاش کنند تا اقدامات عمرانی ویژه‌ای را در این منطقه شاهد باشیم.

وی بیان کرد: یکی از سیاست‌های مهم اجرایی، توسعه محور جاده‌ها در نقاط مختلف استان بوده و در این راستا در پروژه‌های ملی به جز راه مشگین‌شهر به اردبیل در سایر طرح‌ها به ویژه در دوبانده کردن مسیرهای ارتباطی با مشکلاتی مواجه بودیم که خوشبختانه در ماه‌های اخیر شاهد تصمیم‌گیری‌های مناسبی در این حوزه هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل اظهار کرد: برای بهسازی راه اصلی جلفا- اصلاندوز و پار‌س‌آباد و بیله‌سوار در سال جاری اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است که در این زمینه 22 میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی و تکمیل این مسیر ارتباطی در استان اردبیل اختصاص یافته است که سعی داریم تا با رایزنیهای مناسب این میزان را در سال آینده تا 50 میلیارد ریال افزایش دهیم.

انتهای پیام/

R41374/P1377/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۵۵۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود

نکته مهمی که در طرح توسعه ظرفیت پایانه ترانزیت و صادرات منطقه آزاد ارس پیش‌بینی شده، کریدور سبزی است که هم‌اکنون در حال تعریف آن هستیم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، دکتر مجید کیانی روز یکشنبه در بازدید از محل اجرای پروژه توسعه پایانه ترانزیت و صادرات منطقه آزاد ارس اظهار داشت: با توجه به افزایش تردد کامیون‌ها و ترانزیت کالا در منطقه که منجر به ایجاد ترافیک گردیده و گلایه رانندگان و صاحبان کالا را به‌همراه داشت، طراحی پروژه فوق در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

وی ادامه داد: توسعه ظرفیت پایانه ترانزیت و صادرات منطقه آزاد ارس با همکاری ادارات گمرک و پایانه‌های مرزی یکی از پروژه‌های کلیدی است که از سال ۱۴۰۲ مطرح و جانمایی این طرح توسط همکاران سازمان منطقه آزاد ارس در زمینی به مساحت ۱۶ هکتار در ماه‌های آخر سال ۱۴۰۲ صورت پذیرفت و هم‌اکنون شاهد ورود کامیون‌ها به این محدوده هستیم.

رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با بیان اینکه کارکرد این پایانه در ۴ حوزه تعریف و ظرفیت مناسبی برای پارکینگ خودروها در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در کنار آن ترانشیبمنت کالا در این محدوده رخ داده و صادرات کالا و ورود کالا به محدوده‌های منطقه آزاد ارس صورت خواهد پذیرفت.

وی خاطرنشان ساخت: نکته مهمی که در طرح توسعه ظرفیت پایانه ترانزیت و صادرات منطقه آزاد ارس پیش‌بینی شده، کریدور سبزی است که هم‌اکنون در حال تعریف آن هستیم که منجر به اتصال پایانه مرزی جلفا به محدوده گمرکی در مرز جلفا و در جوار رود ارس خواهد شد.

کیانی در تشریح اهمیت این اقدام گفت: تعریف کریدور سبز منجر می‌شود تمامی کارهای صادراتی در این پایانه صورت پذیرد و در نهایت شاهد خروج کامیون از مرز شویم که کاهش ترافیک در مرز جلفا را سبب خواهد شد و قطعا با این اتفاق و تسهیل عبور و مرور کامیون‌ها، ما شاهد افزایش حجم ترانزیت و صادرات از این مرز خواهیم بود.

وی در پایان ابراز داشت: اتصال راه‌آهن جلفا به روسیه در گذشته و تخلیه ۳۰۰ واگن بار در روز در این منطقه منجر به ایجاد زیرساخت‌ گردیده اما در مرور زمان این زیرساخت‌ها فراموش شده و ما امیدواریم با احیای کریدور ارس و کریدور ریلی جلفا، شاهد شکوفایی بیشتر این منطقه در عرصه صادرات و ترانزیت در کشور باشیم.

دیگر خبرها

  • نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • موزه‌ها باید پاسخگوی مشکلات امروز جامعه باشند
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است
  • بازدید رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های اردبیل از حوزه‌های امتحانی کنکور
  • بازدید رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های سراسری اردبیل از حوزه‌های امتحانی کنکور
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • برگزاری جلسه ستاد حجاب و عفاف در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود