Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر- ایرنا- قائم مقام مشارکت های مردمی و دبیرخانه مسئولیت اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: این سازمان برای کمک به زلزله زدگان با مشارکت خیران 300 کانکس به مناطق زلزله زده غرب کشور ارسال کرد.

به گزارش ایرنا، محمد علی کوزه گری جمعه در اختتامیه چهارمین نشست تخصصی مسئولان دبیرخانه های ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور در بوشهر افزود: همچنین در این ارتباط 230 کامیون حاوی لوازم مورد نیاز زلزله زدگان به ارزش 140 میلیارد ریال نیز به مناطق زلزله زده ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: افزون براین خیران 20میلیارد ریال نیز از طریق بهزیستی برای زلزله زدگان غرب کشور کمک کردند.
کوزه گری افزود: با توجه به آسیب های اجتماعی که زلزله زدگان با آن روبرو هستند افزون بر اعزام کارشناسان و مشاوران فرهنگی و اجتماعی مهدهای کودک نیز در کانکس ها برای تغییر شرایط روحی و روانی کودکان در مناطق زلزله زده راه اندازی شده است.
وی یادآور شد: یکی از ارکان مهم خدمتگزاری به مردم و برطرف شدن مشکلات اجتماعی استفاده از ظرفیت مردمی و بهره مندی از قشرهای مختلف مردم است.
کوزه گری افزود: سازمان بهزیستی متولی سلامت اجتماعی جامعه است و تلاش می کند از ظرفیت مردمی استفاده کند.
وی بیان کرد: در پیشگیری و برطرف کردن آسیب ها جلب کمک های مردمی ضروری است و در شرایط کنونی مردم با وجود همه مشکلات ولی به سازمان بهزیستی اعتماد دارند و کمک های خود را ارائه می کنند.
وی با بیان اینکه در مشارکت مردمی تنها هدف کمک نقدی نیست گفت: در زمان حاضر 45هزار داوطلب در کشور برای ارائه کمک های خیرخواهانه با سازمان بهزیستی همکاری می کنند که 90 درصد این داوطلبان از جامعه پزشکی و حقوقدان ها هستند.
وی با اشاره به وجود تسهیلات لازم در بخش های اشتغال و مسکن یادآور شد: بسیاری از بانک ها همکاری لازم در ارائه تسهیلات را با جامعه هدف بهزیستی ندارند و ضمانت هایی که در توان این افراد نیست طلب می کنند.
مدیرکل دفتر توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی گفت: در مناسب سازی محیط فیزیکی برای معلولان باید از مدلهای اجتماعی که به نوعی موانع ارتباطی فیزیکی و نگرشی را از بین می برد و فرد معلول را توانمند می کند به آن پرداخته شود.
کاظم نظم ده اظهارکرد: هرچند مدل های پزشکی و توانبخشی برای توانمندسازی معلول لازم است ولی برای توانمندسازی جامعه هدف کافی نیست.
وی افزود: امروز در جهان برای توانمند سازی افراد معلول از مدل های اجتماعی استفاده می شود و در این نوع نگاه معلولیت مصیبت نیست بلکه به سمت توانمندسازی معلول حرکت می کند.
نظم ده افزود: در مناسب سازی محیط هدف تنها مناسب سازی محیط فیزیکی، ساختمان ها و حمل و نقل نیست بلکه باید به ذهن ها، اندیشه ها و نگرشها نیز پرداخت و مناسب کرد.
وی با بیان اینکه معلولیت چیزی جز زائده نوع نگرش و فکر انسان نیست، گفت: معلولیت زمانی رخ می دهد که نتوانیم ارتباط فیزیکی، اجتماعی و نگرشی با معلول برقرار کنیم.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: موناعیدان

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۰۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سی سخت میزبان المپیاد کوهنوردی سازمان تامین اجتماعی کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان گفت: این المیپاد با حضور ۳۳ استان و ۱۳۵ کوهنورد در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.
رسول چراغ سحر افزود: هدف از برگزاری این المپیاد که با همکاری هیات کوهنوردی استان برگزار خواهد شد، ارتقای سلامت روحی و جسمی کارکنان وصعود به قله قلم واقع در شهرستان دنا است.
وی زمان صعود کوهنوردان را بامداد ۱۲ اردیبهشت اعلام کرد و ادامه داد: مراسم اختتامیه این المپیاد روز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت با حضور مدیران کشوری و استانی سازمان تأمین اجتماعی برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • آشنایی جامه هدف بهزیستی با معیارهای انقلاب با جهاد تبیین
  • بهره مندی ۲۵۰ هزار معلول کم بینا ونابینا از خدمات بهزیستی کشور
  • ادامه ارسال کمک‌های امدادی سپاه‌ به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • سی سخت میزبان المپیاد کوهنوردی سازمان تامین اجتماعی کشور
  • «بمب‌های شهری» را برای کاهش ریسک زلزله شناسایی کنیم
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌وبختیاری
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد
  • ارسال کمکهای مردمی از شاهین شهر و میمه به سیل زدگان جنوب شرق
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد