Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار امیرعلی حاجی زاده، فرمانده هوافضای سپاه پاسداران در نشست بسیج اساتید که در دانشگاه شهیدبهشتی در حال برگزاری است ضمن تبریک برای نابودی داعش گفت: عمق این خطر هنوز برای عده‌ای روشن نیست، چون منطقه خطر با ما فاصله زیادی داشت به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سردار امیرعلی حاجی زاده، فرمانده هوافضای سپاه پاسداران در نشست بسیج اساتید که در دانشگاه شهیدبهشتی در حال برگزاری است ضمن تبریک برای نابودی داعش گفت: عمق این خطر هنوز برای عده‌ای روشن نیست، چون منطقه خطر با ما فاصله زیادی داشت و بزرگی این پیروزی هم هنوز برای بسیاری از مردم مشخص نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آینده نگری، تحقیق درست و فهم مسئله مهم‌تر از غلبه بر دشمنان بود که در همین روزهای اول پدید آمدن این غده رهبر انقلاب آن را به خوبی تشخیص داد و در آن شرایط پذیرش این مسئله و حضور مستشاران ایران و به کارگیری محور مقاومت برای غلبه بر این غده سرطانی ابعاد مهمی بود که با تشخیص به موقع رهبر معظم انقلاب میسر شد.

وی ادامه داد: پیروزی بر داعش به این خاطر اهمیت داشت که جبهه غربی عبری عربی همه در کنار هم قرار گرفته و اقرار کردند که این گروه را ساخته و طراحی کردند و از آن حمایت و پشتیبانی می‌کردند. عملیات هایی که انجام شد همگی توسط آن‌ها مدیریت می‌شد به همین خاطر غلبه بر داعش اهمیت زیادی داشت چرا که آن یک دشمن بزرگ بود و آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان از آن حمایت می‌کردند.

حاجی زاده اضافه کرد: اگر به سوابق گفته‌ها و خروجی مراکز مطالعاتی صهیونیست‌ها و کشورهای غربی نگاه کنید متوجه می‌شوید که این طرح پیش از این توسط اندیشکده‌های اسرائیلی، انگلیسی و آمریکایی از قبل طراحی شده بود و مسئله مهم این است که آنها، چون توان غلبه بر ایران و کشورهای منطقه را نداشتند از این طراحی استفاده کردند تا قدرت و توان خود کشورهای منطقه را علیه مسلمانان همین مناطق به کار بگیرند. جنگ‌های داخلی طولانی مدت افغانستان هم از این نوع بود همچنین درگیری‌های داخلی که ایران در اوایل انقلاب و با پدید آمدن منافقین به آن دچار شده بود نیز از همین جنس بودند.

وی در ادامه بیان داشت: این مسائل و برپا کردن چنین جنگ هایی به این خاطر بود که آن‌ها قدرتی برای مقابله با ملت ایران نداشتند و مجبور بودند از توان منطقه برای غلبه بر همین منطقه استفاده کنند به همین خاطر در حوزه هایی که امکان ورود داشته باشند ورود پیدا می‌کنند و گسل هایی را فعال می‌کنند و کنار می‌نشینند به عنوان مثال مسائل قومی مذهبی و ملی گرایی از همین گسل هاست که از آن‌ها دشمن برای ناآرامی استفاده می‌کند به همین خاطر دشمن به کشورهایی نظیر عراق و افغانستان که فاقد سلاح بودند حمله کرده و همه دنیا را علیه آن‌ها متحد می‌کرد یک روز بوش پدر و پسر می‌آیند تا با ایجاد سایه جنگ منطقه را استثمار کنند و یک روز اوباما روی کار می‌آید تا با پنبه سر ببرد و روز دیگر هم ترامپ با دیوانه بازی و به هم زدن تعهدات سر کار می‌آید تمامی این‌ها تاکتیک است، اما راهبرد برای دشمن تغییر نکرده است.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران با اشاره به تسلیحات نظامی ایران گفت: اگر موشک نداشتیم کشورهایی که ما آن‌ها را عددی حساب نمی‌کنیم مانند رژیم صهیونیستی بر ما تهاجم می‌کردند.

وی ادامه داد: در همین روزهایی که اخبار اختلاس و دزدی را می‌شنویم در جبهه مدافعین حرم در مقابل داعش بسیجیانی هستند که از حریم دفاع می‌کنند و مانند شهید حججی در این راه شهید می‌شوند.

حاجی زاده تاکید کرد: امروز ما پهپادهای پیچیده می‌سازیم و پمپ‌های هوشمند را خودمان تولید می‌کنیم، ولی سنگ پا و دوغ را از خارج وارد می‌کنیم سامانه پدافندی را خودمان می‌سازیم، اما بیسکوئیت و شکلات باید از خارج وارد کشور شود. تا وقتی شرایط این گونه باشد چگونه می‌خواهیم تولید اتفاق بیفتد و اقتصاد مقاومتی شکل بگیرد.

وی تاکید کرد: دشمنان ما برای پیاده سازی اهداف خود و تهدیدات شان نیاز داشتند از خود ما استفاده کنند و همه چیز از درون کشور اتفاق می‌افتد و آن‌ها در بیرون از کشور قدرتی ندارند و بر همین اساس حل مشکلات داخلی هم فقط و فقط در داخل انجام می‌شود البته نیاز به حمایت جمعی می‌خواهد و صرفا با ورود دولت و مجلس این مشکلات حل نمی‌شود همان طور که مردم همه و همه در دوران دفاع مقدس پای کار آمدند الان هم باید پای کار بیایند.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران ادامه داد: اگر از من بپرسند مهمترین دغدغه ام چیست من به عنوان یک سرباز ولایت و خادم نظام دغدغه ام مشکل بیکاری و فقر مردم و مشکلات اقتصادی است ما نگران دشمنان خارجی نیستیم، چون می‌دانیم کاری از آن‌ها برنمی آید آن‌ها روزی که ما دست مان خالی بودو حتی سیم خاردار نداشتیم نتوانستند کاری از پیش ببرند امروز که ما تجهیزات کاملی داریم اگر بخواهند کوچکترین غلطی بکنند با مشت کوبنده مواجه می‌شوند.

وی با تاکید بر اتحاد ملت ایران گفت: اگر ملت ایران منسجم و یکپارچه دست به دست هم بدهد می‌توانیم این مشکلات را حل کنیم و با اتکا به امکانات و قدرتی که درداخل داریم و امنیتی که در حال حاضر وجود دارد می‌توان در سایه امنیت مشکلات را حل کرد.

حاجی زاده اضافه کرد: قاسم سلیمانی سردار سپاه در برابر داعش جنگید، اما امروز قاسم سلیمانی دانشگاه شهید بهشتی دانشگاه تهران و استان‌های کشور کیست ما اگر همت کنیم و پیش قدم شویم می‌توانیم مشکلات را که البته مشکلات لاینحلی نیستند حل کنیم.

وی اظهار داشت: تاکنون من در حوزه هوا فضا نشده درخواستی داشته باشم که به نتیجه نرسد این مسئله یعنی هر موضوع و هر مشکلی به هر شکلی باشد قابل حل است.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران گفت: یک مجموعه قرارگاه نوآوری توسط هوافضای سپاه پاسداران به وجود آمده که در دانشگاه‌های مختلف موسساتی را ایجاد کرده که در حال حاضر حداقل ۱۰ دانشگاه موسسه شهید مقدم دارند و مسائل و درخواست‌ها به این موسسات ارجاع شده و بیش از ۶۰ پروژه توسط این موسسه انجام شده است تمامی این‌ها در یک مجموعه دانشگاهی انجام شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۱۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید شفیع زاده، مبتکر توپخانه نیروی زمینی سپاه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی ۳۷ سال پیش در چنین روزی سرلشکر پاسدار حسن شفیع زاده در منطقه ماووت آسمانی شد.
حسن در مرداد ماه سال ۱۳۳۶ شمسی در خانواده مذهبی در شهرستان تبریز متولد شد و تحت تربیت پدر و مادری مؤمن و مقلد امام پرورش یافت.
از همان کودکی در مجالس دینی از جمله برنامه‌های سوگواری امام حسین(علیه السلام) حضور داشت و عشق خدمتگزاری به آستان اباعبدالله(ع) در عمق وجودش ریشه دوانید.

او با شور وصف ناپذیری در روز‌های سرنوشت ساز ۲۱ و ۲۲ بهمن ماه ۱۳۵۷ تلاش می‌کرد و هنگامی که در اوج پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی درب پادگان‌ها بر روی مردم باز شد به همراه تعدادی از جوانان و دانشجویان حزب اللهی تبریز برای جلوگیری از افتادن سلاح‌های بیت المال به دست ضد انقلاب، بخشی از سلاح‌ها را جمع آوری و گروه مسلحی را برای دستگیری ضد انقلاب و ساواکی‌ها تشکیل داد.

وی بعد‌ها مسئول حفاظت از بیت شهید محراب آیت الله سید اسدالله مدنی شد و در مبارزه با گروهک‌های التقاطی در تبریز جان فشانی کرد.
هنگامی که به همراه شهید باکری در سپاه ارومیه خدمت می‌کرد به عنوان مسئول عملیات برای ایجاد امنیت آن منطقه و سرکوبی گروه‌های فاسد ماموریت‌های مهمی را انجام داد و توانست در تشکیلات حزب منحله دموکرات نفوذ کند و باعث متلاشی شدن آن شود.

شفیع زاده به دنبال تشکیل سپاه، نخستین هسته‌های مسلح این نهاد انقلابی را پی ریزی کرد و در سمت مسئول عملیات سپاه تبریز فعالیت کرد. با شروع جنگ تحمیلی و محاصره آبادان، با یک دسته خمپاره انداز که تحت مسئولیت شهید باکری اداره می‌شد به جبهه‌های جنوب شتافت.

وی در عملیات پیروزمندانه فتح المبین معاون تیپ المهدی (عج) بود و خاطره رشادت‌ها و جانفشانی‌های او در اذهان همرزمانش هرگز از یاد نمی‌رود.
بعد از عملیات فتح المبین در فروردین ۱۳۶۱ غنایم زیادی به دست سپاه و ارتش افتاد. با هماهنگی سپاه و فرماندهی نیروی زمینی ارتش قرار شد که توپخانه لشکر ۷۷ آموزش تعدادی از پاسداران را به عهده بگیرد. شفیع زاده تعدادی از نیرو‌ها را به آموزش آورد و کلاس‌های آموزش در تپه شوش تشکیل شد. پس از تشکیل یگان توپخانه سپاه، شفیع زاده دستور داد تا پوکه گلوله‌های توپ را دور نریزند.

این رزمنده آذربایجانی همزمان با مسئولیت سازماندهی و ادغام نیرو‌های جنگ‌های نامنظم، سازماندهی توپخانه سپاه را پیشنهاد کرد.
او در پاسخ به سئوال یکی از دوستانش که چه شد به فکر تشکیل توپخانه افتادی، گفته بود: «ما وقتی به جنوب اعزام شدیم روز‌های اول جنگ بود. در آبادان ساختمانی دو طبقه بود و به عنوان دیده بان به داخل ساختمان رفتم وقتی وسعت و شدت آتش دشمن را دیدم با خود فکر کردم که بین چهار خمپاره و امکانات عظیم دشمن توازن وجود ندارد. آن موقع احساس کردم به سلاح دیگری نیاز داریم.»

در سال ۱۳۶۲ در عملیات خیبر در جزیره مجنون با تدبیر حسن شفیع زاده چند قبضه توپ با هاورکرافت به جزیره انتقال داده شد.
وی با همفکری تنی چند از فرماندهان، ضمن پی ریزی و سازماندهی اولین آتشبار‌های توپخانه، مسئولیت هماهنگی پشتیبانی آتش در قرارگاه فتح در عملیات بیت المقدس را به عهده گرفت و به خوبی از عهده این وظیفه بزرگ برآمد.

اقدامات مبتکرانه وی در طراحی و به کارگیری توپخانه در طول سال‌های دفاع مقدس ضربات جبران ناپذیری را به پیکر رژیم صدام وارد کرد.
این فرمانده مجاهد سرانجام در هشتم اردیبهشت سال ۶۶ در منطقه عملیاتی کربلای ۱۰ در شمال غرب (منطقه عمومی ماووت) در حالی که عازم خط مقدم جبهه بود، مورد اصابت ترکش گلوله توپ دشمن قرا گرفت و به آرزوی دیرینه خود شهادت نایل شد.

 

اما هنوز منطق باروت گفتنی است

خون شهید و محشر ماووت گفتنی است

 

 

دیگر خبرها

  • حقیقتی که در برنامه المیرا شریفی‌مقدم فاش شد
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم
  • اوکراین تانک‌های آبرامرز آمریکا را از میدان جنگ خارج می‌کند
  • شهید شفیع زاده، مبتکر توپخانه نیروی زمینی سپاه
  • ادعای معاون رئیسی درباره مهاجرت ایرانیان | چرا پلیس وارد بحث مهاجرت شد؟
  • سکوت جامعه آرامش قبل از طوفان است /حکومت پس از جنبش مهسا به رویه سابق برگشت / زندگی گراها فاقد توانمندی برای ایجاد سامانه های جدید قدرت هستند
  • پخش گفتگوی اختصاصی با همسر شهید طهرانی مقدم از شبکه خبر
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد