Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه ترکیه، یک روز پس از تاکید بر قدس به عنوان پایتخت فلسطین از جانب سازمان همکاری‌های اسلامی، اظهار کرد، اقدامات جهان اسلام تا زمانی که آمریکا از تصمیم یک جانبه خود برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل صرف نظر نکند، ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از حریت، مولود چاووش‌اغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در یک نشست مطبوعاتی با حضور کارملو آبلا، وزیر امور خارجه مالت، به خبرنگاران گفت: تایید تصمیمی که تمام جهان آن را رد کرده‌، غیرممکن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تصمیم قابل اجرا نیست و جایی برای اعمال آن وجود ندارد. این تصمیم باید تغییر کند. ما به اقدام مصمم برای صرف نظر کردن آمریکا از تصمیم خود و تغییر آن ادامه خواهیم داد.

در روز 6 دسامبر، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا اعلام کرد، کشورش قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت می‌شناسد و دستور انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس را صادر کرد که این اقدام خشم مسلمانان را در پی داشت.

در واکنش به این اقدام، در 13 دسامبر نشست اضطراری سازمان همکاری‌های اسلامی از جانب ترکیه برگزار شد که طی آن قدس پایتخت فلسطین اعلام و از همه کشورها درخواست شد تا فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت بشناسند.

چاووش‌اغلو با تاکید بر اینکه نه تنها مسلمانان، بلکه مسیحیان و برخی یهودیان هم این اقدام را تایید نکردند، گفت: این نشست پیام‌های قاطعی داشت و ما آن‌ها را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

وی ادامه داد، بر خلاف اقدام ترامپ، تصمیم سازمان همکاری‌های اسلامی با مصوبه سازمان ملل تطابق دارد.

چاووش‌اغلو اظهار کرد: باید در این امر موفق شویم. اگر بتوانیم این کار را انجام دهیم، قطعا سفارت‌ها در قدس، پایتخت فلسطین بازگشایی خواهند شد. باید در این کار موفق شویم. روز چهارشنبه شعله‌ای در نشست سازمان همکاری‌های اسلامی روشن شد و قدس را پایتخت کشور مستقل فلسطین اعلام کردیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۱۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواهان بررسی مجدد درخواست عضویت کامل خود در سازمان ملل هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «ریاض منصور» نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد اعلام کرد: از شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌خواهیم که درخواست ما برای دستیابی به عضویت کامل در این سازمان را مورد بررسی مجدد قرار بدهد.

منصور ادامه داد: هیچکس نمی‌تواند از راه حل دو دولتی حمایت کند و در حالی که اسرائیل تلاش می‌کند کشورفلسطین را نابود کند بایستد و تماشا کند.

نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد تاکید کرد: پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد به این اشاره می‌کند که موضوع برپایی کشور فلسطین در گرو امیال تندروها در اسرائیل نیست.

منصور ادامه داد: مجمع عمومی سازمان ملل در روز ۱۰ مه نشستی فوق‌العاده دارد و ما مطمین هستیم که این مجمع از عضویت کامل ما در سازمان ملل متحد حمایت خواهد کرد.

همچنین نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد با اشاره به جنگ غزه گفت: جنایت‌ها علیه ملت فلسطین ادامه دارد و گورهایی جمعی در اطراف بیمارستان‌هایی که با یورش اسرائیل مواجه بودند پیدا شده است.

منصور با اشاره به حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب نوار غزه ادامه داد: باید از عملیات نظامی در رفح جلوگیری شود و به صورت فوری توافق آتش‌بس حاصل شود.

کد خبر 6094584

دیگر خبرها

  • میرباقری: تلاش می‌کنیم «سلمان فارسی» را ۱۴۰۵ به پخش برسانیم
  • ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست
  • خواهان بررسی مجدد درخواست عضویت کامل خود در سازمان ملل هستیم
  • فیدان: تصمیم ورود به پرونده بین‌المللی علیه اسرائیل گرفتیم
  • فیدان: ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست
  • نشان دادن کولبرها، «نون خ ۵» را جذاب کرد/تصمیمی برای ساخت فصل بعد وجود ندارد
  • جزئیات گفت‌وگوی هیئت‌های حماس و فتح در چین
  • چین میزبان رایزنی نمایندگان فتح و حماس
  • فیدان: مشتاقانه منتظر محاکمه مقامات اسرائیل هستیم
  • آشتی داخلی، محور نشست فتح و حماس در پکن