Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سرپرست مرکز مبارزه با جرائم ملي سازمان‌يافته پليس فتا با تشريح جزئيات طرح "کوا" که درباره حضور کودکان در فضاي مجازي است، گفت: والدين همانطور که در فضاي واقعي مراقب فرزند خود هستند در فضاي مجازي هم بايد مراقب باشند و از نرم افزارهاي کنترل کودک استفاده کنند.
به گزارش ايسنا، سرهنگ نوروزي با اشاره به اينکه طرح کوا (کودک و اينترنت ) از شهريور سال 95 با همکاري آموزش و پرورش، پليس فتا و وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات آغاز شده و قرار است 270 هزار نفر از دانش آموزان تحت آموزش قرار گيرند گفت: در اين طرح تاکنون 500 کارگاه آموزشي براي دانش‌آموزان برگزار شده است و تا پايان سال 96 قرار است تعداد کارگاه‌هاي آموزشي به 900 کارگاه برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست مرکز مبارزه با جرائم ملي سازمان يافته پليس فتا گفت: فاز دوم طرح کوا از سال آينده آغاز مي‌شود که در آن والدين و مربيان هم تحت آموزش قرار مي‌گيرند.
نوروزي با اشاره به اينکه پليس فتا در سال گذشته 610 هزار نفر-ساعت کلاس همگاني براي همه طيف‌ها برگزار کرد، افزود: از ابتداي سال 96 تاکنون 510 هزار نفر-ساعت کلاس در خصوص شناخت مخاطرات و راه‌هاي پيشگيري از آن برگزار شده است.
وي از تدوين راهکارهايي براي حضور کم خطر و بي‌خطر کودکان و نوجوانان در فضاي وب خبر داد و گفت: والدين بايد نظارت همراهانه و دوستانه داشته باشند و در فضاي مجازي همراه فرزند خود باشند.
سرپرست مرکز مبارزه با جرائم ملي سازمان يافته پليس فتا با اشاره به اينکه عمده مخاطرات فضاي مجازي سرقت اطلاعات است افزود: بيشتر اين سرقت از اطلاعاتي صورت مي‌گيرد که فرد در اينترنت به اشتراک گذاشته است.
نوروزي گفت:ضرورت دارد والدين از فضاي مجازي شناخت داشته باشند و براي ايجاد اين شناخت، پليس فتا، آموزش و پرورش و رسانه‌ها بايد سواد رفتار در فضاي مجازي را افزايش دهند.
سرپرست مرکز مبارزه با جرائم ملي سازمان يافته پليس فتا، مديريت زمان را مسئله‌اي مهم در فضاي وب خواند و اظهار کرد:بايد هدفگذاري شود که در فضاي وب دنبال چه هستيم و چه هدفي از وقت گذاشتن در آن داريم. از طرف ديگر بايد براي فرزندان محدوديت زمان استفاده از فضاي مجازي ايجاد کرد.
نوروزي بيشتر آسيب‌هاي مجازي را مربوط به وب گردي دانست و افزود: اين آسيب‌ها با مديريت زمان و استفاده هدفمند از فضاي مجازي کاهش مي‌يابد.
وي با اشاره به ضرورت استفاده از سيم کارت کودک براي افراد زير 13 سال گفت: با استفاده از اين سيم کارت‌ها برخي از مشکلات از بين مي‌رود چون سطح دسترسي‌هاي کودک محدود مي‌شود و اينترنت پاک به کودک ارائه مي‌کند.
سرپرست مرکز مبارزه با جرائم ملي سازمان يافته پليس فتا، افزود: والدين قبل از ورود کودک به فضاي مجازي بايد مخاطرات اين فضا را به کودک خود نشان دهند تا فرزندشان با آگاهي از آن وارد فضاي مجازي شود. آنها همانطور که در فضاي واقعي مراقب فرزند خود هستند در فضاي مجازي هم بايد مراقب باشند و از نرم افزارهاي کنترل کودک استفاده کنند.
سرپرست مرکز مبارزه با جرائم ملي سازمان يافته پليس فتا که در يک برنامه تلويزيوني صحبت مي‌کرد، ادامه داد: در اين نرم افزارها زمان ليست علاقه‌مندي‌ها و سايت‌هايي که کودک اجازه استفاده از آنها را دارد و محتواي مورد استفاده کودک را مي‌توان مديريت کرد و سايت‌ها و کانال‌هاي غير مجاز را بست.
وي به والدين توصيه کرد از موتوهاي جستجوگر ايراني استفاده کنند زيرا اين موتورها کم مسئله‌تر است و آسيب کمتري براي کودک دارد.
نوروزي با اشاره به اينکه اگر والدين همراه و دوست کودک باشند شکاف بين نسلي و فاصله با فرزند از بين مي رود، گفت: والدين حتما به سايت فتا مراجعه‌ کنند و از بسته‌هاي آموزشي که از مبتدي تا حرفه‌اي در اين سايت قرار دارد استفاده کنند.
انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۲۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان

کاربران فضای مجازی به برخورد خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با دانشجویان واکنش نشان دادند. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، کاربران فضای مجازی به برخورد خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با دانشجویان واکنش نشان دادند.پس از تحصن دانشجویان آمریکایی در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی، پلیس آمریکا برای متفرق کردن آن‌ها با خشونت به مقابله با آن‌ها پرداخت

 

.

 

تهیه شده در اداره کل رسانه های نوین خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

دیگر خبرها

  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • چرا کودکان فرانسوی به خوش رفتار و مؤدب بودن مشهورند؟
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • راهکارهای جایگزین تنبیه بدنی در کودکان
  • والدین صبور در برخورد با کودک 4 تا 6 ساله موفقتر هستند
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!