Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوادث رکنا: مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان گفت: پیکر "علی حسینی" نهمین کوهنورد جانباخته اشترانکوه به مشهد منتقل شد.

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، رضا آریایی، مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان در خرم‌آباد اظهار داشت: با هماهنگی به‌عمل‌آمده با مدیرکل فرودگاه خرم‌آباد، پیکر نهمین کوهنورد مشهدی حادثه Incident اشترانکوه به‌نام "علی حسینی" صبح امروز با پرواز مستقیم به مشهد مقدس اعزام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با تلاش و جان‌فشانی گروه‌های امدادی، هلال احمر، کوهنوردان، ستاد بحران و همه مسئولان استانی جسد نهمین و آخرین کوهنورد مفقودشده مشهدی در اشترانکوه استان لرستان به‌نام علی حسینی صبح روز گذشته پیدا شد.
آریایی با اشاره به اینکه عملیات جست‌وجو در اشترانکوه با وجود خطر ریزش دوباره بهمن بسیار سخت بود عنوان کرد: جسد علی حسینی کوهنورد مفقودی در همان محلی که بقیه کوهنوردان پیدا شدند در عمق بیشتری پیدا شد.
مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان عنوان کرد: در خیلی از موارد مشابه این حادثه پیدا کردن جسد ماه‌ها طول می‌کشد و به‌دلیل سختی کار و وقوع بوران و کولاک، پیدا کردن جسد را به بهار و تابستان آینده موکول می‌کنند؛ اما خداراشکر توانستیم بعد از 7 روز جسد آخرین کوهنورد مفقودی را پیدا کنیم.
وی با یادآوری جان‌باختن 9 کوهنورد در حادثه سقوط Fall بهمن در اشترانکوه افزود: نام این 9 کوهنورد جان‌باخته علیرضا عامری، مرتضی غلام‌پور، مجیدزاده تراب، امان‌الله جوکار، ناصر اکبری، مهشید جان‌محمدی، اکرم حقانی، علی قاسم‌زاده و علی حسینی است و امیر تقی‌زاده، محمود فرنوش‌فر، حسن موسوی، سروش قادری، محسن اشرفی و سید رضا وحیدی 6 کوهنورد دیگری هستند که در این حادثه نجات یافتند.
مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان با اشاره به 7 روز عملیات جست‌وجو برای یافتن مفقودین گفت: پیکر 7 کوهنورد جان‌باخته مشهدی و یک کوهنورد جان‌باخته الیگودرزی روزهای قبل به شهرهایشان منتقل شد.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۲۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جزئیات خسارت بارش‌ها در اصفهان / کدام محورهای استان مسدود است؟

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان آخرین جزئیات خسارت بارش‌های بهاری در استان را تشریح کرد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طی روز جمعه، چهاردهم اردیبهشت شاهد وقوع بارندگی‌های در اردستان، جاده زواره - شهراب به سمت کویر دق سرخ بودیم که منجر به انسداد مسیر شد و اکنون نیز محور انارک - شهراب نیز به دلیل آب‌گرفتگی زیرگذر راه‌آهن، مسدود و محور جایگزین آن توسط پلیس، محور اردستان - نائین - انارک اعلام شده است.

وی پمپ‌های لجن‌کش و کف‌کش به منطقه مذکور ارسال شده است و عوامل امدادی نیز در محل حادثه حضور دارند، افزود: بارندگی‌های رخ داده منجر به ایجاد رواناب در بعضی مناطق شده بود و با تلاش عوامل امدادی در حال حاضر تمام راه‌های استان به جز محور انارک - شهراب باز است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: شاهد رخداد دو مورد حادثه کوهستان بودیم که شب گذشته در محدوده کاشان شاهد فوت یک پسربچه ۱۵ ساله در ارتفاعات بوده‌ایم، از ابتدای سال جاری شاهد وقوع بیش از ۱۲ مورد حوادث کوهستان هستیم و افرادی که اقدام به صعود از کوه می‌کنند باید الزامات ایمنی را مد نظر داشته باشند.

شیشه فروش با اشاره به اینکه در شرایط بارندگی و وزش باد صعود به ارتفاعات ممنوع است، ادامه داد: دامداران نیز نباید دام‌های خود را در شرایط مذکور برای چرا به ارتفاعات ببرند، و هیئت‌های کوهنوردی نیز باید با اطلاع قبلی به عوامل محلی و بومی و همراه داشتن تجهیزات ایمنی و مسیریاب اقدام به کوهنوردی کنند.

وی گفت: روز پنجشنبه نیز شاهد سقوط دو خودرو به کانال‌های آب‌رسانی در اصفهانک و گورت بودیم که چهار نفر مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند و یک نفر نیز بر اثر حادثه رخ داده جان خود را از دست داد؛ عوامل مربوطه موظف به نصب حفاظ و تابلوهای هشدار در محدوده کانال‌های آب و ایمن‌سازی هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: با طرح‌های آبخیزداری، جریان آب در رودخانه زاینده‌رود وجود دارد و افراد باید توجه داشته باشند که ورود به بستر رودخانه یا درون رواناب‌ها و سیلاب‌ها پرخطر به شمار می‌رود و می‌تواند خطر جانی به همراه داشته باشد.

شیشه فروش با اشاره به تداوم وزش باد در سطح استان افزود: روز گذشته نیز سرعت باد به ۷۰ کیلومتر در ساعت می‌رسید، در مناطق مرکزی به صورت نقطه‌ای بود و شاهد سقوط چند اصله درخت بودیم، امروز نیز پدیده غالب وزش بادهایی است که در مناطق مرکزی و شمالی دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه خسارات سامانه بارشی که روزهای پنجشنبه و جمعه در استان فعالیت داشت، بیشتر معطوف به جاده‌های شهری و معابر بود، تصریح کرد: بنیاد مسکن موظف است از منازل آسیب‌دیده بازرسی و موارد را در سامانه ثبت کند و از طریق صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان، جبران خسارت شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه در بخش کشاورزی نیز بیمه موظف به جبران خسارت خواهد بود، ادامه داد: همواره احتمال وقوع سیلاب وجود دارد که علت رخداد آنها رگباری و ناگهانی بودن بارش‌ها است و نیازمند اجرای طرح‌های آبخیزداری در مناطق بالادست هستیم.

شیشه فروش گفت: مطالعات تحقیقاتی برای ۳۰۰ هزار هکتار و اولویت‌بندی انجام شده است که لازم است با تأمین اعتباری حدود ۲ هزار میلیارد تومان، طرح‌های آبخیزداری کنترل سیل در مناطق مذکور از جمله بهارستان، فلاورجان، نائین و اردستان اجرایی شود که با توجه به شرایط سیل‌خیزی کشور و استان، سازمان برنامه و بودجه، وزارت نیرو و سازمان منابع طبیعی باید به این موضوع توجهی ویژه داشته باشند.

وی اضافه کرد: ساماندهی رودخانه‌ها، بازگشایی مسیل‌ها، تقویت سیل‌بندها، جاده‌ها و قنوات و رفع تصرفات از دیگر مواردی است که باید مد نظر قرار گیرد، استان اصفهان دارای ۳ هزار کیلومتر رودخانه فصلی است که ۲ هزار کیلومتر آنها مطالعه شده است و ۴۰۰ کیلومتر نیازمند اجرای طرح‌های ساماندهی دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: بررسی و اصلاح پل‌های موجود در مسیر جاده‌ها به منظور عبور رواناب نیز باید مد نظر قرار گیرد؛ تدوین و اجرای طرح‌های جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی به منظور تقویت سفره‌های آب زیرزمینی و پیشگیری از ایجاد سیلاب، از جمله دیگر مواردی است که مسئولان مربوطه باید نسبت به آن اقدام کنند، طرح‌های مذکور در ۵۰ درصد شهرها تهیه شده و نیازمند حمایت سازمان برنامه و بودجه کشور است.

شیشه فروش با اشاره به تداوم فعالیت تیم‌های امدادی در سطح استان تصریح کرد: هر طرح توسعه‌ای که اجرایی می‌شود باید پیوست کاهش خطر داشته باشد، همچنین مکان‌یابی احداث منازل مسکونی باید به درستی صورت گیرد و طرح‌های ایمنی اجرایی شود.

کد خبر 750468

دیگر خبرها

  • گچساران و باشت رکورددار بارش باران در کهگیلویه و بویراحمد
  • آخرین جزئیات خسارت بارش‌ها در اصفهان / کدام محورهای استان مسدود است؟
  • مقابله با ساخت و سازهای غیراصولی و ناایمن در کرمانشاه
  • آسیب جدی به راه‌های شهرستان خوسف در پی جاری شدن سیلاب
  • کوهنورد ۲۶ ساله اردبیلی در ارتفاعات سبلان پیدا شد
  • همه محور‌های مواصلاتی لرستان باز هستند
  • تردد روان در همه محور‌های مواصلاتی استان یزد
  • ۲ کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات خراسان شمالی پیدا شدند
  • بهار در اشترانکوه لرستان+فیلم
  • ریزش کوه برخی مسیرهای مواصلاتی استان بوشهر را مسدود کرد