Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بر اساس پیش بینی های صورت گرفته توسط موسسه تحقیقاتی SNS سرمایه گذاری های جهانی به منظور گسترش و توسعه زیر ساخت های شبکه اینترنت پر سرعت و جدید ۵G تا سال ۲۰۲۵ میلادی به رشد و افزایشی ۴۰ درصدی خواهد رسید.

همچنین در طول سالهای آتی یعنی تا سال ۲۰۲۰ میلادی (دو سال آینده) پنج درصد به سرمایه گذاری های بسیاری از کشورهای جهان در توسعه فناوری نسل جدید اینترنت ۵G افزوده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته لازم به ذکر است که برخی از کشورها نیازمند تغییرات سازمانی و زیرساخت های کلی کشور هستند تا بتوانند به برقراری و راه اندازی نسل جدید اینترنت اقدام کنند.

طبق گزارش های منتشر شده، تا سال ۲۰۲۰ نرخ رشد سرمایه گذاری برای توسعه نسل جدید اینترنت ۵G سالانه به طور تقریبی ۲ درصد است.

تاکنون کشورها و مناطق بسیاری در جهان از جمله چین، هنگ کنگ و عمان با همکاری اپراتورهای بزرگ و نامی در جهان همچون اریکسون، ورایزن و غیره اقدام به برقراری و راه اندازی آزمایشی این نسل جدید اینترنت کرده اند و در تلاشند هر چه سریعتر امکان دسترسی مردم و شهروندان خود را به اینترنت پر سرعت ۵G فراهم بیاورند و جزو پیشگامان عرصه علم و فناوری در زمینه اینترنت به شمار بروند.

در حال حاضر شبکه اینترنت مورد استفاده در کشورهای جهان شبکه ۴G بوده و با سرعت دانلود حداقل ۱۰ مگابیت بر ثانیه در حال خدمات رسانی به کاربران است. این در حالیست که سرعت دانلود نسل جدید اینترنت ۵G حداقل ۱ گیگابیت بر ثانیه است بنابراین برقراری و راه اندازی آن می تواند کمک بسزایی به کاربران در انجام فعالیت های اینترنتی شان کند. با بهره مندی از این نسل جدید از اینترنت، کاربران قادر خواهند بود فیلم ها و ویدیوهای با کیفیت ۴K و با حجم بسیار بالا را در مدت زمان بسیار کمتری دانلود یا بارگزاری (آپلود) کنند.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۴۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، قرار است طی ماموریت IM-۲ شرکت Inituitive Machineسخت افزاری برای یک نسخه ساده از شبکه ارتباط اینترنتی به فضا پرتاب شود و روی قطب جنوب ماه فرود بیاید.

تجهیزات نوکیا که در اصل یک جعبه شبکه ارتباطی است، لندر ماه Nova-C را با کاوشگر MAPP و ابزار جهنده Micro-Nova ساخت همین شرکت مرتبط می کند و به این ترتیب قابلیت های شبکه اینترنتی در مسافت های کوتاه و طولانی آزموده می شود.

تیری کلاین رییس Bell Labs Solutions Research در نوکیا در بیانیه ای اعلام کرد: ارتباطات نیز مانند سرپناه، غذا و تجهیزات حیاتی بخشی مهم از هر ماموریتی است که به مریخ انجام می شود. با ایجاد یک شبکه اختصاصی در فضا، ما از همان فناوری‌های پیشرفته‌ای بهره می‌بریم که میلیاردها تلفن هوشمند را روی زمین به هم متصل می‌کنند.

در سال ۲۰۲۰ میلادی ناسا قراردادهایی با ۱۴ شرکت امضا کرد تا فناوری های نوین برای پشتیبانی از برنامه آرتمیس را توسعه دهند. نوکیا ۱.۴۱ میلیون دلار دریافت کرد تا نخستین شبکه سلولی روی ماه را بسازد. این شرکت به جای توسعه فناوری های جدید، سخت افزارهای فعلی را برای محیط ماه سازگار کرد.

اگر همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود، شبکه ۴G/LTE نوکیا روی ماه پهنای باند بیشتری نسبت به سیستم های فرکانس بسیار بالا(UHF) فراهم می کند که برای ارتباطات فضایی توسعه یافته اند. این امر نه تنها ارتباطات بین فضانوردان بلکه برای سیستم های رباتیک خودران روی ماه را تسریع می کند. علاوه بر آن شبکه مذکور به تدریج برای مریخ سازگار می شود و در آینده به ۵G ارتقا می یابد.

کد خبر 6092059 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰۰ برابری سرعت اینترنت با اجرای موفق پروژه فیبرنوری
  • رایتل پرسرعت‌ترین سیم‌کارت کشور
  • اولین کتابخانه ملی دیجیتال جهان در فنلاند راه‌اندازی شد
  • اولین کتابخانه دیجیتال ملی جهان در فنلاند راه‌اندازی شد
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می‌رود
  • تظاهرات حمایت از غزه در شهرهای مختلف جهان
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G | چینی ها استارت زدند