Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@09:35:37 GMT

کره جنوبی در ایران بیمارستان می‌سازد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۶۶۹۲۶

دکتر سید حسن هاشمی که به دعوت وزیر بهداشت کره جنوبی به این کشور سفر کرده است و هیاتی از وزارت بهداشت و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی او را همراهی می‌کنند، با بیان اینکه زمینه های همکاری بسیاری بین دو کشور ایران و کره جنوبی وجود دارد و گفتگوهای زیادی بین کارشناسان انجام شده است، ادامه داد: فرصت های مناسبی در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری مشترک برای ساخت بیمارستان و تجهیزات بیمارستانی در ایران و همچنین در بخش های پزشکی، صنعت دارو و همچنین در حوزه آموزش و پژوهش برای دو کشور وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هاشمی با اشاره به اینکه کره جنوبی در این بخش پیشرفت های مناسبی داشته است و بسیار علاقه‌مند همکاری با ماست، افزود: برای ایران هم فرصت بسیار خوبی است که از دانش و تجربه کره جنوبی استفاده کند و مطمئن هستم که بخش خصوصی دو کشور از فرصت سرمایه گذاری که توسط بانک های کره جنوبی فراهم شده است حداکثر استفاده را خواهند برد.
وی افزود: در حال حاضر قرارداد ساخت ۳ بیمارستان منعقد شده و فرصت عالی برای ایران است که از آنچه که بانک های کره ای سرمایه گذاری می کنند، اشتغال زایی کند.
وزیر بهداشت با اشاره به اینکه این قرارداد برای کره جنوبی نیز بسیار فرصت خوبی است، افزود: امیدوارم که در این سفر بتوانیم گام های بعدی را در تفاهم نامه ای که امضا می شود تعریف کرده و در آینده نزدیک شاهد روابط بیشتر بین دو بخش سلامت ایران و کره جنوبی باشیم.
دکتر هاشمی در خصوص کمبود تخت های بیمارستانی و تجهیز آنها نیز گفت: بارها در دولت یازدهم و دوازدهم گفته ایم که قرار نیست همه خدمات را دولت ارائه بکند، بنابر این بسیار علاقه مندیم که بخشی از این خدمات را بخش خصوصی ارائه کند و توسط دولت خرید خدمت صورت گیرد.
وی ادامه داد: در این راستا راهکارهای جدیدی تعریف کرده ایم و خوشبختانه در بودجه ۹۷ که در قالب لایحه به مجلس ارائه شد و در تبصره ۱۹ نیز شفاف مشخص شده است که بخش خصوصی اعم از داخلی و خارجی می تواند برای ارائه خدمات حوزه سلامت سرمایه گذاری کنند که البته عمدتا معطوف به درمان است.
دکتر هاشمی تاکید کرد: بخشی از خدمات به مردم از جمله سطح یک که مربوط به دولت و بیمه ها است باید بهتر از گذشته ارائه شود و کره جنوبی یکی از کشورهای علاقمند سرمایه گذاری در این زمینه است که امیدوارم طرف ایرانی از این فرصت ایجاد شده علاوه بر کشور کره جنوبی بلکه با چین، ژاپن و برخی از کشورهای اروپایی نیز بهره کافی را ببرد و این حق مردم است که از خدمات بهتر بهره مند شوند و باید احترام بیشتری به مردم بشود.
وی با بیان اینکه در این راه نیاز به رقابت است و ما هم به عنوان دولت باید فرصت را فراهم کنیم تا این رقابت شکل بگیرد، افزود: در رقابت هاست که ارتقا کیفیت مشخص می شود و در این راستا کیفیت کار ارائه کننده خدمت با رقبایی که دارند محک می خورد تا مردم بتوانند در این خصوص با انتخاب های متعدد، بهترین کیفیت را دریافت کنند.
وزیر بهداشت در پایان با اشاره به اینکه حتما در جهت رفع کمبودها، ایجاد اشتغال، استفاده از سرمایه های بیرونی، حوزه سلامت نیز باید فعال باشد، گفت: بخش عمده این سفر با همین هدف گذاری صورت می گیرد که خوشبختانه طرف کره ای هم بسیار اشتیاق دارد که از فرصت ایجاد شده در جهت توسعه همکاری ها گام بردارد. (مهر)

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۶۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۰۰ همت سرمایه گذاری در گیلان اجرایی می شود

اسدالله عباسی در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری (اکسپو) گفت:  امروز ارتقاء بهره‌وری در استان در موضوعات مهمی چون محصولات کشاورزی، نساجی، پوشاک و گردشگری را هدف‌گذاری کرده‌ایم.

استاندار گیلان  به نمایش گذاشتن فرصت‌های اقتصادی گیلان در نمایشگاه اکسپو را فرصتی مفتنم برای جذب سرمایه ها و سرمایه گذار دانست و افزود: گیلان در بسیاری از شاخص‌ها اعم از مشارکت اقتصادی، ضریب جینی (معیاری از پراکندگی آماری در اقتصاد)، نرخ بیکاری و تعهد اشتغال از رتبه خوبی در کشور (بین چهار تا ۱۲) برخوردار است.

عباسی با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی این استان عنوان کرد: گیلان از رتبه‌های خوبی در محصولات برنج، چای، فندوق، بادام زمینی، گل گاو زبان، زیتون و سایر محصولات برخوردار است و در میزان تولید و صادرات خاویار هم رتبه اول کشوری را داراست.

وی با بیان اینکه در زمینه ایجاد زنجیره ارزش اقدامات خوبی در استان انجام شده‌است، عنوان کرد: بسیاری از محصولات تولیدی استان به صورت فله‌ای عرضه می‌شود که در عمل این امر ارزش افزوده و بهره‌وری بالایی ندارد اما گام‌های ارزشمندی انجام شد تا زنجیره ارزش افزوده از مزرعه تا بازار شکل گیرد و تولید برای تولیدکننده و سرمایه‌گذار مقرون به صرفه باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به صادرات کیوی و امکانات سردخانه‌ای و سورتینگ این محصول در استان اظهار کرد: اگر محصول کیوی صادر نشود باید در بخش‌های مختلف صنایع تبدیلی مورد استفاده قرار گیرد که بدین منظور گام‌هایی برداشته شده‌است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه برای شکوفایی گیلان در بخش‌های مختلف به همدلی، هماهنگی و استفاده از همه ظرفیت‌ها نیاز است، ادامه داد: برای این موضوع باید از همه نخبگان استانی و ملی استفاده شود و همه نهادها و مسئولان پای کار باشند.

عباسی به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره کرد و افزود: دولت برنامه راهبردی خوبی را تعیین و تدوین کرده و تاکید رییس جمهور و وزیر کشور در بخش‌های مختلف برای ما تکلیف است تا بتوانیم در افق چشم‌انداز میان مدت و بلندمدت به نتیجه برسیم البته در کوتاه مدت طی ۲ سال اخیرگام‌های موثر و مهمی برای تحقق اهداف از پیش تعیین شده برداشته شد.

وی با اشاره به برپایی غرفه گیلان در جشنواره بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری اظهار کرد: بازدیدکنندگان این غرفه اذعان کردند که گیلان در مکان محدود همه شاخص‌ها را در قالب آمار و ارقام ترسیم کرده و بازدیدگنندگان داخل و خارج کشور می‌توانند ظرفیت‌ها و فرصت‌های اقتصادی استان را مشاهده و برای سرمایه‌گذاری اقدام کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان به استقبال تعدادی از سرمایه‌گذاران از این نمایشگاه و مراجعه آنها به وی برای اقدام در استان اشاره کرد و گفت: هماهنگی لازم در این رابطه انجام می شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ۷۲۳ فرصت سرمایه گذاری در مازندران شناسایی شد
  • بیش از ۱۰۰ همت سرمایه گذاری در گیلان اجرایی می شود
  • ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری شیراز با ارزش ۶۰ هزار میلیارد تومان در نمایشگاه اکسپو
  • رویداد سرمایه‌گذاری تکنووست سلامت در ایران هلث ۱۴۰۳ برگزار می‌شود
  • معرفی ۵۴ فرصت سرمایه‌گذاری کردستان در نمایشگاه اکسپو
  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به ۲ زبان ترجمه شد
  • معرفی ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به سرمایه‌گذاران
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی استان به ۲ زبان زنده دنیا ترجمه شد
  • معرفی ۱۱۰ فرصت سرمایه گذاری خراسان جنوبی در اکسپو ۲۰۲۴